آشنایی با مکان های دیدنی تونس و زیبایی های این کشور

آشنایی با مکان های دیدنی تونس و زیبایی های این کشور


منبع: آرگا

179

1399/1/14

22:33


شما عزیزان در این مقاله از مجله آرگا با مکان های دیدنی تونس آشنا خواهید شد که از قبیل؛ غار الملح، شهر قدیمی تونس، کلیسا سنت لوئیس، موزه باردو، سوسه، روستا سیدی بو سعید و … می باشند.

یکی از کشور های گردشگر پذیر که در مقاصد ساحلی قرار گرفته تونس می باشد. این کشور زیبا با سواحل بی نظیرش جایی برای سفر با شگفتی های زیادی است که هر فردی را جذب خودش می کند. تونس در شمال آفریقا قرار دارد که دارای شهر های زیبا با بناهای قدیمی و بازهای سنتی که از زمان گذشته به یادگار مانده است. تاریخ کهن کشور با آثار باستان شناسی و امپراتوری عرب و فرهنگ جالب رومی ترکیبی جذاب را تشکیل می دهد.

نگاهی به مکان های دیدنی تونس

جمهوری تونس در جنوب دریای مدیترانه و شمال آفریقا قرار گرفته که از غرب با الجزایر و از جنوب و شرق با لیبی محدود می شود. پایتخت کشور شهر تونس می باشد که پیشینه اش از دوران عصر سنگ پا برجاست و به ۲۰۰ هزار سال قبل برمی گردد. اولین ساکنان تونس مردمانی بودند که از طرف شرق تقریبا ۸ هزار سال قبل به این منطقه آمدند و معروف ترین آدم ها کاپسی ها بودند که ابزار و استخوان های یافت شده از آن ها در شهر قفصه بوده که طبق اطلاعات نشان می دهد این ساکنان در هزاره ۵ قبل میلاد مسیح در جنوب این کشور بوده اند. سپس در هزاره سوم قبل از میلاد اقوام با تیره های مختلف از اروپا قسمت جنوبش به این جا آمدند که طبق آمار نشان می دهد نوادگانش از آمازیغ ها یا همان یربر ها بوده اند.

مکان های دیدنی تونس کجاست؟

  • روستا سیدی بو سعید

Sidi Bou Said یکی از روستا های کوچک زیبا صخره ای با بنای ساختمان های کوچک و جذابی می باشد که بسیار هنرمندانه با اثر هنری به چشم می خورد. این روستا از دهه هایی محلی محبوب در میان مردم بوده که ساختمان های آبی و سفید رنگ با پنجره های آهنی از نمونه منحصر به فرد معماری ها می باشد. این شهرک بندری در فاصله بیست کیلومتری پایتخت تونس قرار گرفته که اسمش از رهبر مذهبی مسلمانان به یادگار مانده است. این منطقه را شهری توریستی می نامند که به خاطر وجود رنگ آبی اش بسیار جذاب به نظر می رسد. در داستان های کهن یادشده که سنت لوئیس به جنگ آمده و عاشق یک شاهزاده بربر شده که بعد از جنگ منصرف گشته است.

مکان های دیدنی تونس کجا قرار دارد؟

  • سوسه (Sousse)

اگر بخواهیم یکی دیگر از مکان های دیدنی تونس را نام ببریم باید نام سومین شهر بزرگ این کشور را به نام سوسه است بگوییم. این منطقه جذاب به خاطر وجود آب و هوای معتدل، سواحل شگفت انگیز، رستوران ها و هتل های فراوان به یک مکان گردشگر پذیر تبدیل شده هر ساله میزبان مسافران زیادی است. این شهر در خلیج الحمامات می باشد که به خاطر قدیمی به عنوان میراث ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته و فیلم های ایندیانا جنز در این جا فیلمبرداری شده که مقصد اغلب فیلمبرداران می باشد.

گردشگری در کشور تونس

  • موزه باردو تونس

موزه ای تاریخی و بزرگ که از وسیع ترین موزه ها شناخته شده است با انواع و اشکال موزاییک هایی که شبیه موزه لوو پاریس است واقعا زیبا و خارق العاده می باشد. موزائیک ها به زمان بعد میلاد مسیح متعلق به قرن دو تا چهار دارند که برای تزیینات ویلاهای افراد پولدار تونس و رومی ها به کار می رود. این موزه با اطاق های موزائیکی که به اطاق دوگا معروف اسا با شهر رومی در نزدیکی پایتخت در تالار اصلی پونیک و بولا رجیا از آثار برجسته تاریخ می باشد. اطاق ها با بنای سقفی عثمای که در گذشته کاخ محل زندگی پادشاهان حفیصی بوده و به قرن سیزدهم بر می گردد. موزه باردو شامل ۳ بخش رومی و مسیحی و اسلامی است که هر کدام جلوه ای ویژه دارند.

آشنایی با مکان های دیدنی تونس

  • شهر قدیمی تونس

مدینه قدیم (Old Tunis) یکی از بهترین مکان های دیدنی تونس به شمار می رود که در لیست زیباترین های این کشور قرار گرفته است. با وجود جاذبه های فراوان در این پایتخت کشور که به ساختمان کلنی فرانسوی معروف است اما دیدن این بخش جذابیت های منحصر به فرد خودش را دارد. وسعتی بالغ بر دویست و هشتاد هکتار زمین که بیشتر از نهصد سازه بزرگ دارد. این ها از قرن ۱۲ الی ۱۶ به یادگار مانده است این مکان تا زمان پیشرفت و آموزش و ثروت تونس در دنیای اسلام بوده است. آثار به جامانده قدیمی و تاریخی زیادی وجود دارد که از دوران رومی اسلامی و عثمانی با خانه های قدیمی، مدارس، مسجد، بازار، حمام، کافه، صنایع دستی با معماری خارق العاده به چشم می خورد که مثل نگینی می درخشد.

مناطق و مکان های دیدنی تونس

  • کلیسا سنت لوئیس

یکی از کلیسا هاس قدیمی و کوچک تونس این محل است که تنها کلیسا کاتولیگ رومی می باشد که اکنون فعال به کار است. این کلیسا به دست الحسین ابن محمود در سال ۱۸۸۴ که از طرفداران مستبد فرانسه بود ساخته شد که با داشتن زمینی محدود در تپه پونیک انتخاب گردید. شما در این جا شاهد معبد آسکولاپیوس هستید که ان کلیسای قدیمی با طرح معماری از سبک بیزانس و گوتیگ بعد از عملیات ساخته شد. که بعد از پایان کار صلیب برفراز آمده تونس در بالا گنبد از نشان قدرت مسیحیان می باشد. از نظر مردم اهالی منطقه این کلیسا بسیار باشکوه طراحی شده که تزیین زیبایی دارد.

کشور تونس کجاست؟

  • غار الملح تونس

Ghar Al Milh از مکان های دیدنی تونس است به عنوان پورتو فارینا شناخته شده و در محل ساحلی شمالی در کنار دریاچه قرار گرفته است. این زیبایی بی همتا در تونس مس تواند محلی شگفت انگیز برای توریستان باشد. این غار در بندری که محل اصلی بیزانس و تونس بود و در قرن هفدهم میلادی دزدان دریایی زیادی در آن جا زندگی می کردند بود. این منطقه سپس ئر سال ۱۶۵۵ توسط ۱ ناوگان انگلیسی با خاک یکسان گردید. در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با مکان های دیدنی آفریقا کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو