کرونا در چه صورت برای سالمندان خطرناک نیست

106

1399/1/16

20:53


کرونا در چه صورت برای سالمندان خطرناک نیست

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی سالمند شناسی و طب سالمندان ایران، گفت: کرونا برای آن دسته از سالمندانی که نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت میکنند بیماری خطرناکی نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،احمد دلبری، با عنوان این مطلب که کرونا می‌تواند تمامی گروه‌های سنی را مبتلا کند، افزود: اگرچه کرونا در افراد با بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت کنترل نشده، فشار خون بالا، بیماری‌های مزمن تنفسی، افراد چاق و افراد بالای ۷۵ سال می‌تواند همراه با عوارض جدی‌تر باشد ولی برای سالمندانی که نکات ایمنی و بهداشتی و به خصوص قرنطینه خود خواسته خانگی را رعایت می‌کنند، بیماری وحشتناکی نیست.


وی ادامه داد: متأسفانه در فضای مجازی و بعضی از رسانه‌ها کرونا را مخصوص سالمندان دانسته اند که این باعث اضطراب و استرس زیادی برای آنان، خانواده‌ها و مراقبین می‌شود.


دلبری گفت: علائم کرونا با سرماخوردگی و آنفلوانزا شبیه بوده ولی به علت ترس و استرس ناشی از فضای روانی جامعه متأسفانه بخشی از سالمندان با علائم تنفسی مختصر بدون دلیل به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. در حالی که مراجعه نابجا می‌تواند با انتقال ویروس از فضاهای درمانی به سالمندان همراه شود.
وی افزود: از همین رو و در جهت کنترل و کاهش اضطراب و نگرانی خانواده‌ها و سالمندان و کاهش میزان مراجعه آنان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، کمپین و پویش «مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان» توسط انجمن علمی سالمندان ایران با همکاری سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و سازمان نظام پزشکی، با هدف ایجاد حس امید و همدلی با سالمندان راه اندازی و در حال مشاوره رایگان تلفنی در تمام روزهای هفته است.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو