آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی منطقه نیز هر روز در حال افزایش است.

امارات

وزارت بهداشت امارات از ثبت 241 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان تا به امروز به 1505 نفر رسیده است  و شمار فوتی‌ها 9 نفر گزارش شده است.

مصر

وزارت خارجه مصر روز جمعه اعلام کرد شمار کل مبتلایان را 985 مورد خوانده و گفته از این میان 216 نفر بهبود یافته و 66 نفر فوت کردند.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که افتتاح پروژه‌های ملی بزرگ این کشور از جمله پروژه پایتخت اداری مصر را به دلیل کرونا تا سال 2021 به تعویق انداخته است.

رئیس مرکز سرطان در مصر هم اعلام کرده است که 17 نفراز پزشکان و پرستاران این مرکز به کرونا مبتلا شدند.

کویت

خبرگزاری کویت به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که کویت امروز نخستین فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و شمار مبتلایان ظرف 24 ساعت گذشته 62 نفر افزایش یافته و به 479 مورد رسیده است.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان از ثبت 140 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشورخبر داد و گفت شمار کل مبتلایان تا به امروز در این کشور به 2179 مورد رسیده است.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان از ثبت 12 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده و گفته است شمار کل مبتلایان تا به امروز به 520 نفر در این کشور افزایش یافته است.

فلسطین

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از ثبت 11 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران فلسطینی بازگشته از داخل فلسطین اشغالی خبر داد و گفت با احتساب آنها شمار مبتلایان به 205 نفر رسیده است.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب از ثبت 53 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان در این کشور تاکنون به 844 نفر افزایش پیدا کرده است.

عمان

وزارت بهداشت عمان هم از ثبت 25 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و شمار کل مبتلایان تا به امروز را 277 نفر اعلام کرد.

بحرین

وزارت بهداشت بحرین شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را تاکنون 285 مورد و فوتی‌ها را چهار نفر اعلام کرده است.

قطر

وزارت بهداشت قطر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را 979 نفر اعلام کرده و گفته که از این میان سه نفر تاکنون فوت کردند.

سوریه

وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار مبتلایان به 16 نفر خبر داد و گفته از این میان فقط تاکنون دو نفر فوت کردند.

عراق

وزارت بهداشت عراق شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تاکنون 878 نفر خوانده و گفته که از این میان 45 نفر فوت کردند.

یمن

وزارت بهداشت یمن تاکید کرده است که در این کشور هنوز هیچ مورد ابتلای به ویروس کرونا شناسایی نشده است.