نگاهی به خواص سیب زرد و فایده های مصرف این میوه محبوب

نگاهی به خواص سیب زرد و فایده های مصرف این میوه محبوب


منبع: آرگا

143

1399/1/17

11:05


سیب یکی از میوه های بسیار مفید و خوشمزه است که نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند و بسیاری از افراد از فواید آن اطلاعی ندارند، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با خواص سیب زرد آشنا کنیم.

سیب زرد از پر خاصیت ترین میوه ها به منظور درمان بسیاری از بیماری ها می باشد که گفته می شود بیشترین فواید سیب زرد در فاصله دو میلی متری از پوست سیب قرار دارد بنابراین در صورتی که سیب را پوست می گیرید پوست آن را خیلی نازک بگیرد تا از فواید آن بی بهره نمانید.

آشنایی با خواص سیب زرد

بررسی خواص سیب زرد

سیب زرد علاوه بر داشتن عطر و طعم بی نظیرش فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد که در ادامه تعدادی از خواص این میوه خوشمزه و پرطرفدار را با هم مرور می کنیم.

  • ارزش تغذیه ای سیب زرد

سیب زرد میوه ای بسیار مفید برای سلامت بدن است زیرا، دارای پروتئین، منبع عالی از کاروتن، فیبر رژیمی، کربوهیدرات، چربی، ریبوفلاوین، منیزیم، کرومیوم، آهن، آب، اسید تارتاریک، فسفر، زینک، ویتامین A، تیامین، مواد معدنی، نیاسین، پتاسیم، ویتامین C و منگنز می باشد.

فواید فوق العاده سیب زرد بر سلامت بدن

  • رفع مشکلات گوارشی

سیب زرد به دلیل داشتن خواص ملین روغن معطر آن جهت درمان مشکلات گوارشی مانند : ناراحتی معده، یبوست، اسهال خونی، اسهال و درد معده بسیار مفید می باشد و طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن منظم آب سیب زرد به مدت یک ماه سبب کاهش یبوست و درمان درد معده می شود زیرا، آب سیب زرد با پاکسازی و دفع مواد اضافی از روده به رفع این مشکل کمک می کند.

همچنین به منظور رفع نشانه های سندرم روده تحریک پذیر می توانید پودر سیب زرد را با یک لیوان آب گرم ترکیب کرده سپس روزی دوبار مصرف کنید و به منظور رفع مشکلات گوارشی می توانید پوست درخت سیب زرد را همراه با گل زیره سیاه و زنجبیل بجوشانید سپس محلول حاصل را هر روز به مدت سه بار به صورت ناشتا میل کنید.

فواید سیب زرد بر سلامت بدن

  • رفع مشکلات پوستی

جهت درمان مشکلات پوستی می توانید دو بار در روز ترکیب آب سیب زرد، آب زیره و برگ بو را مصرف کنید، استفاده از این ماده جهت رفع قرمزی پوست، راش های پوستی و پیسی گزینه بسیار مناسبی است، پودر سیب زرد را می توانید با خرما و عسل ترکیب کرد سپس به مدت بیست و پنج دقیقه بر روی پوست قرار دهید و در نهایت بشویید، استفاده از این روش به رفع چین و چروک پوست و آکنه کمک شگفت انگیزی می کند.

  • تنظیم ترشح هورمون تیروئید

سیب زرد سبب تنظیم و کنترل متابولیسم و پیشگیری از پرکاری تیروئید می شود در نتیجه به کنترل و تنظیم ترشح هورمون تیروئید کمک می کند و طبق گزارش محققان میوه و برگ سیب زرد جهت تهیه داروهای گیاهی تنظیم کننده پرکاری تیروئید کاربرد فراوان دارد.

  • کنترل قند خون

استفاده از عصاره آبکی سیب زرد به تنظیم سطح قند خون و تکرر ادرار افراد دیابتی کمک شایانی می کند، این عصاره با کنترل عملکرد پانکراس سبب تنظیم ترشح انسولین در بدن می شود.

خاصیت سیب زرد بر سلامت بدن

  • تنظیم قاعدگی نامنظم

سیب زرد به تنظیم ترشح پروژسترون و تعادل هورمونی کمک می کند بنابراین، برای آن دسته از زنانی که قاعدگی نامنظم دارند بسیار مناسب است و همچنین باعث کاهش درد های قاعدگی و خونریزی شدید مربوط به آن می شود.

  • ضد سرطان

عصاره درخت سیب زرد به عنوان یک عامل بازدارنده تکثیر محسوب می شود از این رو، سبب جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و تومور می شود، به طور کلی می توان گفت مصرف سیب زرد سبب محافظت از شما در مقابل سرطان سینه و تومور ها می شود.

خاصیت درمانی سیب زرد

  • درمان مشکلات جنسی در آقایان

سیب زرد به افزایش توانایی مردان کمک شگفت انگیزی می کند که می توانید از برگ و میوه سیب زرد جهت تهیه داروهای گیاهی که ناتوانی جنسی، خروج ناگهانی منی، انزال زودرس و اختلال در عملکرد جنسی را برطرف می کند استفاده کنید.

  • درمان جذام

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از پودر برگ سیب زرد پس از استحمام بر روی زخم ها جهت درمان جذام بسیار مفید است از این روش تا زمان رفع زخم ها باید استفاده کنید.

  • رفع تهوع صبحگاهی دوران بارداری

طبق مطالعات انجام شده آن دسته از خانم های بارداری که دچار تهوع صبحگاهی می شوند جهت رفع این مشکل می توانند پالپ سیب زرد را با شکر مصرف کنند.

بررسی خواص سیب زرد

  • افزایش شیر مادر

به منظور افزایش شیر مادر استفاده از آب سیب زرد ترکیب شده با شکر زرد و پودر زنجبیل گزینه بسیار مفیدی است.

  • کمک به کاهش التهاب

عصاره سیب زرد دارای خواص ضد التهابی می باشد از این رو سبب کاهش التهاب، درد مفصل و تورم می شود، به منظور تسکین درد می توانید خمیر برگ سیب زرد را بر روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

  • درمان سردرد

افرادی که از سردرد های شدید رنج می برند می توانند برگ تازه سیب زرد را له کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی پیشانی قرار دهید استفاده از خمیر سبب درمان فوری سردرد می شود.

درمان بسیاری از بیماری ها با سیب زرد

  • درمان شکستگی استخوان

جهت درمان شکستگی استخوان می توانید پودر سیب زرد را با زردچوبه و روغن حیوانی ترکیب نمایید و بر ناحیه ای که دچار شکستگی شده است قرار دهید.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب زرد سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در مقابل پیری زود رس محسوب می شود.

خاصیت شگفت انگیز سیب زرد

  • متعادل کردن سطح هموگلوبین

سیب زرد سرشار از آهن است از این رو، می توانید جهت حفظ تعادل سطح هموگلوبین و پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن از این میوه فوق العاده استفاده کنید.

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید واقع شده باشد، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با خواص سیب سبز، خواص سیب خشک و خواص سیب چوبی بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو