رانندگان هنگام حضور در پمپ بنزین‌ها چه نکات خطرناکی را جدی بگیرند؟

50

1399/1/17

13:54


رانندگان قبل و بعد از زدن بنزین حتما دست‌های خود را با ژل‌های شستشو دهنده ضدعفونی کنند.

رانندگان هنگام حضور در پمپ بنزین‌ها چه نکات خطرناکی را جدی بگیرند؟

به گزارش بهداشت نیوز:  برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت نکات بهداشتی امری لازم و ضروری است که همه افراد باید آن را جدی بگیرند.

در این میان بسیاری از افراد برای رفت و آمد به محل کار نیازمند استفاده از وسیله نقلیه شخصی و حضور در پمپ بنزین ها هستند که رعایت برخی نکات ضروری است.

۱: تا حدی که می توانید تعداد دفعات مصرف بنزین، گاز یا گازوئیل را کاهش دهید.

۲: در هر بار مراجعه به پمپ بنزین‌ها یا ایستگاه‌های سی ان جی، سعی کنید حداکثر باک خودرو خود را پر کنید تا دفعات کمتر مجبور به مراجعه برای گرفتن سوخت شوید و با این روش به خود و دیگران استرس وارد نکنید و با آرامش بیشتری زندگی کنید.

۳: هنگام خروج از منزل حتما یک عدد دستکش یک بار مصرف و ماسک به همراه داشته باشید.

۴: کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارتخوان داخل دستگاه کنید و با دست دیگر که دستکش دارد اقدام به استفاده از پانل دکمه‌های دستگاه جهت ورود رمز کنید و پس از اتمام با دست بدون دستکش کارت را بردارید و پس از اتمام تمامی موارد گفته شده حتما دستان خود را ضدعفونی کنید تا باعث انتقال ویروس کرونا به اطراف نشوید.

۵: سعی کنید خودتان به شخصه کارت را به دستگاه سوخت بکشید و سپس از اپراتور بخواهید که رمز شما را وارد کند یا خودتان با دست دستکش دار رمز کارتتان را وارد کنید تا به این ترنیب سلامت جسمانی خود و دیگران را حفظ کنید.

۶: دستکش را به گونه ای از دستتان خارج کنید که هیچ جای بدن با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه یا نازل قرار گرفته است، ارتباط پیدا نکند.

۷: بلافاصله پس از استفاده، دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک محل زندگی یا محل کار  (ترجیحا) سطل زباله سربسته بیندازید.

۸: اگر دستکش به همراه نداشتید حتما دقت کنید برای برداشتن نازل سوخت گیری نیز از یک دستمال کاغذی استفاده کنید و پس از اتمام کار حتما دستانتان را ضدعفونی کنید و دستمال کاغذی را در نزدیک ترین سطل زباله بیندازید.

۹: در طول حضور در پمپ بنزین و بعد از آن به هیچ وجه صورت خودتان به خصوص چشم، بینی، گوش و ... را لمس نکنید.

۱۰: در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام سوخت گیری دست خود را حداقل  ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با آب و صابون یا مایع بشویید.

حتما به یاد داشته باشید که قبل و بعد از زدن بنزین، گاز یا گازوئیل حتما دستان خود را با ژل‌های شستشو دهنده ضدعفونی کنید و در صورتی که به آب، مایع یا صابون دسترسی داشتید حتما دستانتان را بشویید و در غیر این صورت پس از رسیدن به نزدیک‌ترین محل دستانتان را شتشو دهید تا قدم بزرگی در پیشگیری ابتلا به ویروس کرونا برداشته باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو