جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از دونالد ترامپ خواسته است تا در دوره مقابله با شیوع ویروس کرونا یک فرمانده ویژه را برای نظارت بر نحوه توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی انتخاب و معرفی کند.

بر اساس این گزارش، بایدن که نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات 2020 است از عملکرد ترامپ برای مقابله با بحران ویروس کرونا انتقاد کرده است. وی بر این باور است که ترامپ یک سیستم معیوب را برای هماهنگی واکنش کشور به این بحران ایجاد کرده و این سیستم موجب شده است تا بیمارستان‌ها و ایالت‌های مختلف برای دسترسی به تجهیزات پزشکی و درمانی با یکدیگر وارد یک رقابت ناسالم شوند.

بایدن روز شنبه در اظهاراتی گفت: این بحران بهداشت عمومی در درجه نخست یک بحران انسانی است ولی یک بحران در عرضه تجهیزات، تدارکات و توزیع نیز به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: ایالت‌ها، بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان نباید برای دستیابی به تجهیزات پزشکی و درمانی با یکدیگر رقابت کنند. برای نظارت بر نحوه توزیع این اقلام نیاز به یک مدیر و فرمانده است تا ایمنی کارکنانی را که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، تضمین کند. نیاز به یک فرمانده عرضه تجهیزات داریم تا اقدامات لازم برای تامین نیازهای پزشکان، پرستاران کارکنان بهداشت و درمان را انجام دهد.

چارلز شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا نیز از جمله کسانی است که از ترامپ خواسته است تا یک مدیر و فرمانده برای عرضه تجهیزات پزشکی انتخاب کند.

ولی ترامپ با این درخواست به شدت مخالفت کرده و انتقادات و اعتراضات مطرح شده درباره عملکرد دولت آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا را رد کرده است.

بایدن روز شنبه تلاش‌های ترامپ برای هماهنگی مقابله با ویروس کرونا را محکوم کرده است.

ویروس کرونا تاکنون جان بیش از 7000 نفر را در آمریکا گرفته است.