آیا داروی فاویپیراویر (favipiravir) می تواند کرونا را درمان کند؟

منبع: مینویسم

91

1399/1/17

16:59


آیا داروی فاویپیراویر (favipiravir) می تواند کرونا را درمان کند؟

فاویپیراویر (favipiravir) یک داروی ضد آنفولانزا است که برخی پزشکان ادعا می کنند که با تجویز این دارو برای بیماران مبتلا به کرونا به نتایج خوبی دست پیدا کرده اند. اما آیا داروی فاویپیراویر (favipiravir) می تواند کرونا را درمان کند؟

به گزارش خبرگزاری ایران آنلاین

آیا داروی فاویپیراویر (favipiravir) می تواند کرونا را درمان کند؟

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: هیچ کدام از این داروها داروی درمان کرونا نیستند اما به تجربه برخی از آنها در بهبود این بیماران مفید بوده اند تا اینکه موضوع اثربخشی داروی فاویپیراویر مطرح شده است.

وی گفت: فاویپیراویر یک داروی ژاپنی است که برای درمان آنفلوانزا معرفی شده و هنوز تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را ندارد.

ضیا افزود: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ایران در مورد کاربرد این دارو از اروپا هم بهتر عمل کرده است. چون این دارو تاییدیه سازمان غذا و دارو را ندارد خیلی باید در مورد آن احتیاط کنیم.

وی گفت: داروی فاویپیراویر اولین بار در ژاپن تولید شده اما چین در شهر ووهان برای درمان بیماران کووید ۱۹ از آن استفاده کرده است و موفقیت هایی هم در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا داشته است.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا

اعلام نتیجه نهایی تست داروی فاوپیراویر در درمان بیماران کرونا تا ۵ روز دیگر

مدیرکل امور سازمان غذا و دارو از اعلام نتیجه نهایی تست داروی favipiravir در درمان بیماران کرونا تا ۵ روز دیگر خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهرعلیان گفت: نتیجه نهایی آزمایش و تست های داروی favipiravir نهایتا تا ۵ روز کاری آینده اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام کانال خبری وبدا، وی گفت: اواخر اسفند سال قبل این دارو را در اختیار تیم تحقیقاتی کشور قرار دادیم و هم اکنون هم منتظر نتیجه نهایی شدن و تاییدیه آن هستیم.

منبع خبر

 

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو