آیا کرونا یک بیماری فصلی است؟

منبع: ساتین

40

1399/1/17

17:06


همه ما بارها شنیده ایم که می‌گویند ویروس کرونا یک بیماری فصلی است، اما پزشکان چینی فصلی بودن کرونا را رد کردند و هشدار دادند: کرونا با آنفوانزا تفاوت‌های زیادی دارد و اگرچه ویروس کرونا در مقایسه با سارس و مرس کمتر کشنده است، اما بسیار مسری‌تر بوده و همین مسئله باعث می‌شود تا مقابله با آن به شدت مشکل ساز شود.

هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تایید کند ویروس کرونا یک ویروس فصلی است و همانند آنفلوانزا با رسیدن فصل گرما کم اثر یا نابود می‌شود.

عضوهیئات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: دمای ۳۵ درجه اتاق موجب از بین رفتن ویروس کرونا نمی‌شود و نباید به این شایعات توجه کرد؛ بلکه دمای ۳۵ تا ۴۰ درجه بالای صفر اتاق، فقط مدت زمان روزهای زندگی این ویروس را کم می‌کند.

وزارت بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع موجب از بین رفتن ویروس کرونا خواهد شد؛ به همین علت رعایت کردن بهداشت فردی موجب از بین رفتن آلودگی خواهد شد.

کادر درمانی بیمارستان‌ها عقیده دارند که بیشتر افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند هیچ بیماری از قبیل کرونا ندارند و آمدن آن‌ها تنها وضعیت را بدتر خواهد کرد؛ چرا که باعث می‌شود تا تمامی تخت‌ها توسط این افراد سالم پر شوند و برای افراد بیمار جایی برای خدمت رسانی نباشد و از آنجایی که اصلی‌ترین مکان انتشار ویروس کرونا، بیمارستان‌ها هستند باعث می‌شود تا ویروس کرونا به راحتی در اطراف منتشر شود و افراد سالم مستعد این بیماری یا ویروس خطرناک و کشنده قرار بگیرند.

اگر جان خود و دیگران برایتان مهم است از سفر به دیگر نقاط کشور در این شرایط بحرانی دست بردارید و تاجایی که کی توانید در منزل بمانید. منزل امن‌ترین مکان ممکن برای جلوگیری از انتشار ویروس کروناست. اگر خریدی داشتید بهترین کار این است که تنها یک فرد تاز اعضای خانواده به عنوان نماینده از خانه خارج شود و لیست یک هفته را تهیه کند و در صورت ورود به منزل حتما دستان خود را با آب و صابون یا مایع بشوید و مابقی وسایل و لباس‌های خود را حتما با الکل ضدعفونی کند تا مانع انتشار ویروس کرونا شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو