زیر آب (Underwater)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

کریستن استیوارت که او را با سری فیلمهای « گرگ و میش » به خاطر خواهید آورد، بازیگر نقش اصلی فیلم است. وینسنت کسل، ستاره سینمای فرانسه نیز دیگر بازیگر فیلم به شمار می رود. تی جی میلر هم در فیلم حضور دارد که بیشتر با فیلم « ددپول » به یاد آورده می شود.

داستان فیلم درباره چیست ؟

چند انسان که دراعماق آب مشغول کار هستند، با بحرانی مواجه می شوند که ناشی از حضور یک موجود ناشناخته در اطرافشان است و...

کارگردان کیست ؟        

ویلیام ایوبانک که آخرین فیلمش به نام « سیگنال » اثری متفاوت و قابل قبول بود.

زیر آب (Underwater)

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

« زیر آب » دارای موجودات ترسناکی است و شاید فضای بسته فیلم هم عده ای را دچار اضطراب نماید. اما فیلم صحنه جنسی ندارد.

نکات مثبت فیلم ؟                                                                          

اینکه به یادمان بیاورد فیلمهای مشابه بهتری همچون « The Abyss» وجود دارند که می توان پس از سالها دوباره به سراغش رفت و سری به اعماق دریا زد!

نکات منفی فیلم ؟

فیلم بدون هیچ مقدمه و توضیحی آغاز می شود و همین روند را تا انتها نیز ادامه می دهد. نمی دانیم که در آن ایستگاه عظیمی که در اعماق آب ایجاد شده چه خبر است و چرا به یک باره همه چیز نابوده شده و ... ظاهراً سازندگان این اطلاعات را اضافی می دانسته اند!

چند شخصیت بازمانده فیلم همگی پرداختی سطحی و . تک بُعدی دارند. یکی از آنها دلیر است و آن یکی مزه پران، کسانی که چه بحران باشد و چه نباشد، تاثیری در رفتار و اعمالشان ندارد!

بازی کریستن استیوارت یکی از ضعف های اثر به شمار می رود. شاید در ظاهر او قرار بوده چیزی شبیه به سیگورنی ویور در فیلم « بیگانه » باشد اما در عمل، برخلاف دقایق ابتدایی فیلم، تبدیل به بی احساس ترین شخصیت فیلم شده است!

جلوه های ویژه فیلم ناامید کننده است. موجودات به بهانه حضور در اعماق آب، با نور حداقلی قابل رویت هستند که یک حربه نه چندان جذاب برای کاهش هزینه های فیلم بوده است.

بعید است کسی حوصله شنیدن شعارهای انتهایی فیلم را داشته باشد. فیلم خیلی زودتر از آنچه که سازندگان انتظار دارند برای مخاطب به انتها می رسد و اینکه کسی به آن پایان بندی و شعارها اعتنایی داشته باشد، ناممکن به نظر می رسد. 

زیر آب (Underwater)

حرف آخر :

« زیر آب » اثری است که به نظر می رسد تمام عوامل آن با بی مسئولیتی تمام آن را ساخته اند تا پروژه را تحویل دهند و به فیلمهای دیگر ملحق شوند! فیلم با علامت سوال آغاز می شود و با یک دوجین علامت سوال اضافه پایان می یابد به طوریکه در نهایت نمی دانیم ما کی هستیم، هیولاها کی هستند و اصولاً آن پایین چه خبر بوده!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

زیر آب (Underwater)

زیر آب (Underwater)

کارگردان : William Eubank

فیلمنامه : Brian Duffield، Adam Cozad

بازیگران :

Kristen Stewart...Norah

Vincent Cassel...Captain

T.J. Miller...Paul

Jessica Henwick...Emily

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 95 دقیقه