چند درصد از مردم جهان در شرایط جنگی هستند؟

منبع: برترین ها

71

1399/1/17

18:50


گزارش جدید بانک جهانی نشان می‌دهد که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، از هر پنج نفر، یک نفر در شرایط جنگ و درگیری زندگی می‌کند.

ایرنا نوشت: گزارش جدید بانک جهانی نشان می‌دهد که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، از هر پنج نفر، یک نفر در شرایط جنگ و درگیری زندگی می‌کند.

در مدت یک دهه، میزان جمعیت جهان که در جنگ و درگیری زندگی می‌کنند، دو برابر شده و به سه درصد رسیده است. گزارش بانک جهانی با عنوان «شکنندگی و درگیری؛ در خط مقدم مبارزه با فقر» که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۶، نزدیک به ۶ درصد از جمعیت خاورمیانه و شمال آفریقا در شرایط جنگی زندگی می‌کردند اما در سال ۲۰۱۷ این میزان به ۱۷ درصد رسید.

بانک جهانی می‌نویسد: «با توجه به درگیری و خشونت در یمن، سوریه و عراق این آمار چندان شوکه‌کننده به نظر نمی‌رسد. اما این وضعیت نگران‌کننده جمعیتی را نشان می‌دهد که در نزدیکی خانه‌هایشان، جنگ و درگیری وجود دارد. فراتر از این، اقتصاد کلان، تجارت و بی‌خانمانی آن‌ها روی کشورهای همسایه‌شان هم تاثیر می‌گذارد. همان‌طور که جغرافیای سیاسی این منطقه به خوبی نشان می‌دهد، این درگیری‌ها تبعات منفی رفاهی گسترده‌ای بر روی کل منطقه خواهد داشت.»

گزارش شکنندگی و درگیری بانک جهانی ادامه می‌دهد: «هرچه افراد بیشتری در معرض درگیری قرار می‌گیرند، اثرات طولانی‌مدت و چندنسلی آن بیشتر می‌شود. زیرساخت‌ها ممکن است که دوباره ساخته شوند اما ماجرا برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و بازگرداندن سرمایه انسانی‌ به خطر افتاده و ظرفیت‌های اقتصادی، بسیار دشوار خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، در خاورمیانه از هر ۵ نفر، یک نفر نزدیک به جنگ و درگیری زندگی می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو