کرونا در تعقیب معتادان

37

1399/1/17

18:58


-معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گوید: تحقیقات نشان داده که میانگین احتمال ابتلا به ویروس کرونا درافراد معتاد حدود ۳.۵ برابر بیشتر از افراد عادی است.

کرونا در تعقیب معتادان

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر مجید سعیدی گفت: علاوه بر آن به همین میزان نیز احتمال مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در افراد معتاد به مواد مخدر بیشتر از افراد عادی است.

وی اضافه کرد : نتایج  تحقیقات میدانی  از حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان مازندران از سوی محققان دانشگاه علوم پزشکی این استان نشان می دهد که  به هیچ وجه افراد معتاد در برابر ویروس کرونا مصون نبوده، بلکه در زمره گروههای پرخطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

دکتر سعیدی برخی اظهارنظرها پیرامون مصونیت معتادان به مواد مخدر در برابر ویروس کرونا اظهارداشت: این مباحث ناشی از باورهای غلط رایج در جامعه است که در فضای مجازی نیز به طور ناخودآگاه انتشار داده می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: این تحقیقات میدانی که در روزهای اخیر در استان به پایان رسیده، بزودی در یکی از نشریات معتبر بین المللی برای اطلاع و آگاهی رسانی به مردم ایران و جهان که درگیر با ویروس کرونا هستند، منتشر خواهد شد.

شروع ۶۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی کرونایی 

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران می گوید: از بدو شیوع ویروس کرونا طرح های تحقیقاتی در زمینه هایی چون  تاثیر این بیماری بر گروههای سنی ، تاثیر روحی و روانی این ویروس بر افراد بیمار، کادر درمانی ، تاثیر داروهای مصرفی بر کاهش التهاب بیماری، تاثیر مصرف گیاهان دارویی بر این ویروس  و تولید دارو در دست بررسی قرار گرفته است.

دکتر سعیدی اظهارداشت: بیشتر  فعالیت معاونت پژوهشی و تحقیقات و کارشناسان این بخش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر تاثیر داروهای مصرفی برای درمان این ویروس  متمرکز شده تا بتوانیم با بررسی تاثیرات دارویی کادر درمانی را در بهبود بیماران کرونایی کمک کار باشیم.

وی خاطرنشان کرد :برخی از این برنامه های تحقیقاتی از سوی محققان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی استان خاتمه یافته که پس از طی مراحل  قانونی برای  چاپ در اختیارنشریات بین المللی قرار می گیرد.

سعیدی اضافه کرد : معاونت تحقیقات و پژوهش استان مازندران همگام با کادر درمانی و بهداشتی فعالیت های تحقیقاتی خود را در زمینه درمانی و پیشگیری دنبال می کند تا بتواند در کنار کادر درمانی و بهداشتی، راهکاری موثر برای درمان این ویروس پیدا کند.

وی در مورد طرح های تحقیقاتی و پژوهشی برای تولید دارو از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد : چند طرح تحقیقاتی در زمینه تولید دارو در استان در دست بررسی است که هیچ یک از این طرح ها تاکنون منتج به تولید دارو نشده است.

براساس آمار هم اکنون بیش از ۹۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان مازندران ( در دو مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران) بستری هستند و روند نزولی این بیماری نیز از حدود دو هفته قبل تاکنون شروع و همچنان نیز ادامه دارد.

در استان مازندران طبق آمار رسمی حدود۶۰ هزار معتاد شناسایی شدند که بیش از ۵۴ هزار نفر از این معتادان در بیش از ۵۴۰ مرکز درمانی تحت درمان قرار دارند.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو