وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از زبان حسن روحانی

منبع: پرشین وی

46

1399/1/17

20:00


وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در تمامی استان های کشور اعمال خواهد شد

وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از زبان حسن روحانی

با تمام شدن تعطیلات نوروز وضعیت تعطیلی ادارات و مدارس بلاتکلیف مانده بود تا اینکه اعلام شد مدارس و دانشگاه ها تا پایان هفته جاری تعطیل هستند. اما حسن روحانی در سخنرانی که صبح امروز انجام داد وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را مشخص کرد. با هم در پرشین وی می بینیم

وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در کشور

رئیس‌جمهور درباره وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت:
فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی(مخصوصا دکترا)
که از ۳۰فروردین حضوری خواهد بود، مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰‌فروردین
همچنان تعطیل باشند. البته برخی استان های سفید مثل بوشهر و هرمزگان
اختیار دارند که خودشان تصمیم بگیرند.

اینکه برای ۳۰فروردین به بعد چه می‌شود، در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

ویدئو صحبت های روحانی درباره وضعیت تعطیلی مدارس

بد نیست بدانید وضعیت تعطیلی کسب و کارها چگونه خواهد شد

رئیس‌جمهور درباره کسب و کارها گفت: امروز نسبت به طرح جدید فاصله گذاری هوشمند بحث کردیم و کارگروهی در این چند روز در وزارت کشور این موضوع را بررسی کرده بود و کمیته اجتماعی و امنیتی ما جمع بندی‌ای داشت و ارائه کرد. خواست این کمیته و همچنین وزارت صمت و فعالان اقتصادی و اصناف در جلسه ارائه و جمع بندی شد و به این صورت بود که کسب و کارها به غیر از تولید که از آغاز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هیچ مانعی روبرو نبوده و فعالیت می‌کردند اما برای خدمات اجتماعی و کسب و کار تصمیم گرفته شد و پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت که از ۲۳ فرودین ماه کسب و کارهای کم ریسک در تمام استان‌های کشور می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

وضعیت تعطیلی کسب و کارها

روحانی افزود: اما کسب و کارهای پر ریسک تا پایان فروردین همچنان ممنوع می‌ماند و بعداً برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود؛ مانند مراکز ورزشی و استخرها و … تا اطلاع ثانوی محدود است.

وی ادامه داد: اما در مورد کسب و کارهای کم ریسک و فعالیت کسبه و فعالیت‌های اقتصادی‌ای که پر ریسک نیست بنا شد در استان‌ها از شنبه فعالیت خود را با مراعات پروتکل‌های بهداشت و درمان که اعلام کرده و در سایت گذاشته رعایت کنند و حتماً باید بر این پروتکل نظارت شود و مسئولیت اصلی نظارت بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. در اینجا تصویب شد اگر نیاز داشتند نیروی بسیج هم کمک کند تا نظارت آن به دقت انجام شود زیرا ما نمی‌خواهیم در اینجا کسب و کار و فعالیت اقتصادی سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین همه پروتکل‌ها را باید مورد رعایت قرار دهند.

خبرآنلاین و آنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو