کرملین: پوتین یک هفته دیگر دورکاری می‌کند

منبع: برترین ها

58

1399/1/17

20:05


سخنگوی کرملین اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه در پی تحولات اخیر مربوط به شیوع کروناویروس در این کشور به ویژه ابتلای پزشک ارشد یک بیمارستان در شهر مسکو به این بیماری، قصد دارد دست کم برای یک هفته دیگر دورکاری داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کرملین اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه در پی تحولات اخیر مربوط به شیوع کروناویروس در این کشور به ویژه ابتلای پزشک ارشد یک بیمارستان در شهر مسکو به این بیماری، قصد دارد دست کم برای یک هفته دیگر دورکاری داشته باشد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهاراتی در یک برنامه تلویزیونی در کانال یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه ولادیمیر پوتین تا چه زمان قصد دورکاری دارد گفت: یک هفته از دورکاری وی گذشته است و من جرات کرده و می‌گویم که پوتین دست کم برای یک هفته دیگر و یا حتی مدتی طولانی‌تر دورکاری خواهد کرد.

او در ادامه صحبتهایش تصریح کرد: من فکر می‌کنم مورد مربوط به ابتلای پزشک ارشد بیمارستان کومونارکای شهر مسکو به بیماری نشان داد که به رغم تمامی تدابیر احتیاطی، بهترین و تنها تدبیر موثر برای مقابله با شیوع کرونا کاستن از سطح تماسهای فیزیکی بوده و این دقیقا همان کاری است که رئیس جمهور پوتین انجام داده است.

ولادیمیر پوتین چندی پیش از بیمارستان کومونارکا بازدید به عمل آورد و با پزشکان این بیمارستان درباره‌ی اوضاع و شرایط موجود صحبت کرد. در گزارش‌های تلویزیونی که از این بازدید پخش شدند، پوتین و هیچ کدام از همراهانش از هیچ‌گونه وسایل حفاظتی و یا لباس محافظ استفاده نکرده بودند و در این بازدید پوتین با این مقام ارشد این بیمارستان نیز ملاقات کرده است.

پوتین در دوم آوریل دستور به تمدید مرخصی سراسری که ابتدا برای یک هفته برای کارمندان در روسیه در راستای مقابله با شیوع کروناویروس اعمال شد و اجرای آن تا پایان ماه آوریل داد.

سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد: در حقیقت یک فشار عظیم و فوق العاده ای بر حیات اقتصادی وارد شده و این فشار تاثیری منفی بر اقتصاد خواهد گذاشت.

او گفت که مناقشه ها و مخالفتهای زیادی پیرامون تصمیم مذکور به وجود آمده است.

پسکوف تاکید کرد: چیزی که تغییر نمی‌یابد این است که برای ما مهمترین مساله در هر شرایطی جان و رفاه مردم است. ما البته مشکلات پیش روی بازیگران اقتصادی را هم فراموش نمی‌کنیم.

پسکوف در ادامه این مصاحبه نسبت به تصمیم اخیر عربستان در افزایش تولید نفت هشدار داده و گفت، افزایش تولید نفت در جهان قیمت آن را تا کمترین حد کاهش داده و چنین وضعیتی "به نفع هیچ کشوری نیست."

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو