طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه می‌یابد

36

1399/1/17

21:08


طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه می‌یابد

سلامت نیوز:رئيس‌جمهور صبح شنبه در جلسه‌اي با رؤساي کميته‌هاي اجتماعي، امنيتي، آموزشي، اداري، بهداشتي، آموزش عالي، پشتيباني، اصناف و اقتصادي ستاد ملي مقابله با کرونا، ميزان تاثير اجراي مرحله دوم طرح فاصله‌گذاري اجتماعي را براي اجراي مرحله سوم اين طرح با عنوان «فاصله‌گذاري هوشمند اجتماعي» مورد ارزيابي و بررسي قرار داد.

به گزارشسلامت نیو به نقل از روزنامه آرمان ملی ،حسن روحاني در اين جلسه با تاکيد بر اينکه رؤساي کميته‌هاي گوناگون ستاد ملي مبارزه با کرونا موظفند ارزيابي دقيقي از ميزان تاثير تشديد برنامه فاصله‌گذاري اجتماعي انجام بدهند، گفت: بايد براي دوره بازگشايي پس از اطمينان از ايجاد وضعيت تثبيت شده در مديريت مقابله با کرونا پروتکل‌هاي متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامي حوزه‌ها طراحي و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه طرح فاصله‌گذاري اجتماعي با تبديل به فاصله‌گذاري هوشمند ادامه خواهد يافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده ايم و موفقيت‌هاي خوبي داشته‌ايم و الان در مرحله سوم آن که اجراي فاصله‌گذاري هوشمند اجتماعي است، قرار داريم و مختصات آن بايد مشخص و مدون باشد.

روحاني ادامه داد: پروتکل‌هاي بهداشتي بايد به‌گونه‌اي طراحي شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محيط کار و بيرون از خانه با رعايت اين پروتکل‌ها مي‌توانند ‌درصد بالايي اطمينان خاطر داشته باشند که از سلامتي برخوردار خواهند بود.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: بايد اطمينان حاصل کنيم که از چه زماني دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشي مراجعه کنند؛ لذا رؤساي کميته‌ها بايد با روش‌هاي دقيق، مطالعات و ارزيابي‌هاي لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملي مقابله با کرونا تصميمات لازم را اتخاذ کند.

روحاني با بيان اينکه بايد در نظر داشته باشيم که اگر کرونا براي مدتي باقي بماند بايد آن را به‌گونه‌اي مديريت کنيم که زندگي مردم با مشکل توأم نباشد، گفت: نبايد بدون مطالعه و دقت نظر تصميم گرفت؛ مردم بايد بدانند هر تصميمي که در دولت گرفته مي‌شود مبتني بر مطالعات دقيق علمي و با مشورت همه متخصصين است.

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه سلامت مردم اولويت اول است، گفت: در کنار اولويت سلامت زندگي، معيشت، کسب و کارهاي کوچک و طبقه ضعيف و آينده فرزندان‌مان نيز اهميت دارد از اين نظر بايد بدانيم در روز پايان تشکيل محدوديت‌ها مردم نبايد نگراني از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما بايد نگراني آنها را تا اندازه زيادي کاهش بدهيم. روحاني اظهار داشت: بايد بدانيم صدمات اصلي اقتصادي کرونا متوجه اقشار ضعيف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهيم کرونا سلامت و معيشت آنان را نابود کند و اين بدان معنا است که هم بايد سلامت مردم را حفظ کنيم و هم معيشت و وضعيت اقتصادي آنان را تامين کنيم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو