تاریخ پیشگامی حوزه در مبارزه با کرونا را گواهی خواهد داد

منبع: برترین ها

89

1399/1/17

22:47


مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از طلاب جهادی سلامت بیان کرد: تاریخ پیشگامی حوزویان در مبارزه با کرونا را گواهی خواهد داد.

ایسنا: آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در پیامی خطاب به طلاب جهادی عرصه سلامت و مبارزه با کرونا آورده است: «حضور خالصانه و ایثارگرانه و متواضعانه و مظلومانه شما دوستان عزیز جوان و جهادی در حوادثی از قبیل سیل و زلزله و بویژه اکنون در پیشگیری و مبارزه با کرونا، #لوح‌زرین دیگری را در تاریخ حوزه و روحانیت و ایران و انقلاب رقم زد و مایه افتخار حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم و ملت بزرگ ایران شد.

همانطور که همبستگی ملت بزرگ ایران ایران و مجاهدت سپاه سلامت و تلاش مسئولان خدوم و نیروهای مردمی و کشوری و لشکری آن هم در شرائط تحریم ظالمانه و تبلیغات سهمگین در پیشگیری و مبارزه با کرونا برگ زرینی در تاریخ ایران و انقلاب، رقم زد و این تجربه بر آمادگی نظام اسلامی و توانائی‌های آن افزود، و همه این موفقیت‌ها باید تجربه‌ نگاری و #تاریخ‌نگاری و نظریه پردازی و الگوسازی شود.

اسلام با راهنمایی‌ها و هدایت‌ها و نظام‌های کلان و خرد خود، بشر را به تلاش و سعی علمی جامع و بهره گیری از همه تجارب بشری برای حل مشکلات توصیه کرده است.

حوزه و بزرگان آن، با همراهی جهادگران سلامت جامعه و طلاب و گروه های جهادی، با اندیشه و عمل خود، بشریت را به این راه روشن فرامی‌خوانند و نه به راه‌های تاریک و اندیشه‌های فلسفی ناصواب و نه به کج سلیقگی‌ها ونه به دو قطبی‌های ناروا.

این تجربه بسیج مردمی است که از ایمان و فداکاری مردم و انقلاب اسلامی بارها جوشیده و بارها معجزه آورده و به جهان صادر شده است و نمونه آن را در برخی کشورهای محور مقاومت دیده‌ایم، امید است تجربه گرانبهای اعتماد به نفس ملی و باور به توانمندی‌های گسترده درونی و دل بریدن از بیگانگان استمرار یابد.

با کمال تأسف در این حوادث شاهد کژروی‌ها و کج سلیقگی‌هائی بودیم و شگفت‌آور آن که دشمنان ایران و اسلام و انقلاب بر امواج سهمگین کرونا سوار شدند و جاهلانه و عجولانه به مبانی فکری و اعتقادی اسلام و معارف الهی و اهل بیت (سلام الله علیهم) و به ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقدسات مذهبی و دینی و به پایگاه‌ والای اجتماعی روحانیت، حوزه و انقلاب و نظام اسلامی یورش بردند و تلاش کردند با پاشیدن بذر کینه، دشمنی و اختلاف، به دین گریزی، اسلام هراسی، انقلاب هراسی، ایران هراسی و قم ‌هراسی دامن زنند و منافقان و وابستگان نیز با دشمنان ملت در سخت ترین شرائط، همراهی کردند و در مواردی نیز غافلان در این میدان بازی کردند والبته روندجاری حوادث در جهان و ضعفهای مدعیان جهانی و اقتدار و توانمندیهای ایران دروغ ها و کینه توزی های آنان را آشکار ساخت.

بخش‌های تخصصی در مدیریت حوزه‌های علمیه و همه نهادها و مراکز حوزوی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و خدماتی برای استمرار حرکت علمی و فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی و دیگر ابعاد ماموریتی حوزه با مراجع عظام و رهبری معظم و راهنمایی و همکاری شورای عالی و شوراهای دیگر سیاستگذار با بهره‌گیری از روش‌های جدید و فناوری‌های نوین و فضای مجازی برنامه‌ریزی و اقدامات مهمی انجام داده‌اند و مایه افتخار و امتنان است و بفضل الهی همه این برنامه‌ها ادامه خواهد یافت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو