در تازه ترین اخبار در خصوص همه گیری ویروس کرونا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از احتمال افزایش تعداد تلفات طی دو هفته آتی خبر داده است.به گزارش هیل، وی با سخت خواندن هفته های آینده از اعزام ۱۰۰۰ نیروی پزشکی به نیویورک خبرداده است.ایالتی که شاهد بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان بر اثر ویروس کرونا است. شمار مبتلایان در آمریکا از ۳۲۱ هزار تن گذشته و بیش از ۹هزار تن نیز تا کنون جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

در انگلیس نیز که به تازگی تست کرونای همسر بوریس جانسون نخست وزیر این کشور مثبت اعلام شده است آمار مرگ و میر افزایش یافته است. به نوشته روزنامه گاردین طی یک روز گذشته ۶۲۱ نفر در در انگلیس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین از میان نزدیک به ۲۰۰ هزار نفری که تا کنون تست کرونا قرار گرفته‌اند، ۴۷۸۰۶ نفر به این بیماری مبتلا هستند که نسبت به روز گذشته ۵۹۰۳ نفر افزایش داشته است. وزارت بهداشت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد شمار کل قربانیان بیماری «کووید-۱۹» در این کشور به ۴۹۳۴ نفر رسیده است. به گزارش نیویورک تایمز همزمان یک کارشناس بیماری‌های واگیردار و مشاور پزشکی دولت انگلیس درباره احتمال افزایش شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۲۰ هزار نفر هشدار داد.

در روسیه نیز آمارها حاکی از افزایش تعداد مبتلایان است. مسکو تایمز در همین راستا می نویسد که تعداد مبتلایان به کرونا 5389 تن رسیده که 45 نیز تا کنون کشته شده اند.نمودار زیر نشان دهنده افزایش تعداد مبتلایان از دوم مارچ تا پنجم آپریل است که رنگ آبی نمایانگر تعداد مبتلایان و رنگ قرمز موارد تازه ابتلا را نشان می دهد.

به گزارش فرانس 24 مقام‌های ایتالیایی از کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه برای نخستین بار از زمان بروز این بحران در این کشور خبر داده‌اند. همچنین سرعت ابتلا به این بیماری مسری و عفونی در اسپانیا و آمار جان باختگان در این کشور روز شنبه (دیروز) روندی نزولی را نشان داد.

همچنین به نوشته خبرگزاری رویترز موسسه «رابرت کخ» مرجع اعلام روزانه آمار کرونا در آلمان اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 5936 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار کاهش 146 نفری را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

بدین ترتیب آمریکا، انگلیس و ایتالیا به ترتیب رتبه اول تا سوم را در خصوص بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به خود اختصاص داده اند.اما در جدول انگلیس قبل از ایران قرار دارد و مرز خطر است.