بیوگرافی پریهان ساواش بازیگر نقش سلطان کوچوالی در سریال ترکی گودال + عکس

منبع: کولاک

750

1399/1/18

03:28


بیوگرافی پریهان ساواش بازیگر نقش سلطان کوچوالی در سریال ترکی گودال به همراه عکس و نکاتی از زندگی خصوصی پریهان ساواش در این مطلب. سریال گودال محصول Ay Yapim است که از شبکه شو تی وی و شبکه ماه تی وی به زبان فارسی پخش می شود. سریال ترکی چوکور (گودال) محصول سال ۲۰۱۷ کشور ترکیه است و در ژانر درام و اکشن ساخته شده است.

پریهان ساواش بازیگر نقش سلطان کوچوالی

پریهان ساواش بازیگر نقش سلطان کوچوالی

پریهان ساواش Perihan Savas همسر سابق ابراهیم تاتلیس خواننده پر آوازه ترکیه است. او یکی از مشهورترین بازیگران ترک است و در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده است.

پریهان اولین نقش خود را در سن ۵ سالگی و در تئاتری در شهر استانبول بازی کرد. پریهان در یازدهمین جشنواره فیلم آنتالیا (سال ۱۹۷۴) که فستیوالی مهم در کشور ترکیه است موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

پریهان ساواش متولد ۱۹۵۷ در استانبول ترکیه است. وی تحصیلات خود در دوره راهنمایی به پایان رسانده است. اولین حضور پریهان در سینما در سال ۱۹۷۱ با فیلم Sehzade Sinbad kaf daginda رقم خورد. بعد از آن در فیلم و سریال های زیادی نقش آفرینی کرده است.

پریهان در سال ۱۹۷۹ با ابراهیم تاتلیسس خواننده مشهور ترکیه ای ازدواج کرد که حاضل ازدواج این دو دختری به نام ملک بود. وی سه سال بعد از ابراهیم جدا شد. بعد از آن نیز در سال ۱۹۸۷ با ییلماز ظفر ازدواج کرد که این ازدواج نیز بعد از ۷ سال به طلاق ختم یافت. حاصل ازدواج دومش نیز یک پسر به اسم ساواش بود.

 


⇐ برای خواندن موارد به روز شده بیشتر به لینک برچسب بیوگرافی بازیگران ترکیه مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو