جدی بود و نه شوخی!

منبع: برترین ها

63

1399/1/18

04:36


رییس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت : آمارهای چین یک شوخی تلخ بود؛ زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد.

برترین‌ها: عباس عبدی در کانال تلگرامی خود نوشت: رییس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: آمارهای چین یک شوخی تلخ بود؛ زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد.

جمله عجیبی است! دنیا بجای آن که رفتار چین را نگاه کند از آمار اعلامی آن نتیجه‌گیری مطلوب و مورد انتظار خود را کرده است.

جدی بود و نه شوخی!

اگر کرونا برای چینی‌ها شوخی و در حد انفولانزا بود باید به عقل آنان شک می‌کردید که برای سه ماه کل چین با آن بزرگی را درگیر مهار چنین امر شوخی‌ای کنند بطوری که هزاران میلیارد دلار هزینه روی دست آنان گذاشته است. چرا فریب آمارشان را خوردید و تحت تاثیر رفتار و اعمالشان قرار نگرفتید؟

این نوع توجیهات کمکی به حل مشکل نمی‌کند. البته نمی‌خواهم بگویم فقط ایران دچار خطا شد. خطای غربی‌ها بویژه ترامپ و بوریس جانسون چنان بود که روی هر اشتباه دیگری را سفید کردند. چینی‌ها هم چه راست گفته باشند و چه دروغ؛ کارشان به خودشان و منافع کشورشان مربوط است. همه کشورها کمابیش دروغ‌ می‌گویند بنابر این قرار نیست که دیگران فریب آنان را بخورند. چرا کره جنوبی فریب نخورد؟

به نظرم بد نیست نسبت به پروتکل شناسایی سازمان بهداشت جهانی اعتراض شود که به احتمال فراوان منشا بخش مهمی از نارسایی‌ها در تشخیص به‌هنگام این ویروس بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو