معرفی لایه بردارهای طبیعی پوست و بهترین لایه بردارهای خانگی

معرفی لایه بردارهای طبیعی پوست و بهترین لایه بردارهای خانگی


منبع: آرگا

135

1399/1/18

10:37


لایه بردارهای طبیعی که امروزه مورد توجه اغلب بانوان قرار گرفته و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با لایه بردارهای مناسب برای داشتن پوست سالم و درخشان آشنا نماییم.

به طور می توان گفت که لایه برداری پوست در واقع از دست رفتن و آسیب لایه بالایی پوست است که اغلب با نام اپیدرم شناخته می شود و دارای علائم مختلفی از جمله خشکی پوست، خارش مکرر و پوسته پوسته شدن است. همچنین انجام لایه برداری پوست نیز می تواند در اثر علل مختلفی از جمله آلرژی،شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور را نام برد.

آشنایی با لایه بردارهای طبیعی پوست

توجه داشته باشید افرادی که دارای پوستی خشک می باشند اغلب اوقات بایستی از مرطوب کننده ها، ماسک های لایه بردار خانگی و نرم کننده های مختلف استفاده کنند تا خشکی موجود در پوست خود را از بین ببرند زیرا پوست خشک می تواند چهره را کمی پیر تر و حساس تر نشان دهد. به طور کلی لایه برداری پوست توسط ماسک که یکی از رایج ترین لایه بردارهای طبیعی به شمار می آید باعث می شود تا تمامی سلول های مرده از روی پوست برداشته شوند و سرانجام پوست صورت روشن تر و درخشان تر گردد. بهتر است بدانید که ماسک های موجود در میان محصولات مراقبت از پوست انواع مختلفی خواهد داشت که ماسک های لایه بردار یکی از انواع آن می باشد. همانطور که متوجه شدید لایه برداری پوست باعث حذف پوست های مرده می شود و هر نوع آلودگی را از روی سطح پوست پاک خواهد کرد زیرا وجود آلودگی بر روی پوست باعث بروز جوش و لک ها بر روی سطح پوست خواهد شد به همین خاطر استفاده از لایه بردارهای طبیعی و خانگی را برای از بین جوش ها توصیه می کنیم.

آشنایی با لایه بردار های طبیعی

فواید استفاده از روش های لایه بردار پوست:

بهتر است بدانید که لایه برداری پوست دارای فواید و مزیت های بی شماری است و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از آن ها پرداخته ایم:

از بین بردن چربی های اضافه پوست

تمیز کردن و تخلیه نمودن منافذ پوست

از بین بردن سلول های مرده پوست

فراهم آوردن شرایط مناسب برای نفوذ عمقی محصولات مراقبت از پوست

افزایش سرعت بازسازی و ترمیم پوست و سرعت بخشیدن به فرآیند احیاء پوست

از بین بردن کک و مک های ناشی از جوش و آفتاب سوختگی

کاهش دهنده بروز خط و چین و چروک بر روی صورت

بهبود دهنده لک های پوستی

سرعت دادن به فرآیند التیام و ترمیم جای جوش و آکنه

افزایش لطافت و نرمی پوست

فواید انجام لایه برداری پوست

لایه بردارهای خانگی و طبیعی برای پوست:

همانطور که متوجه شدید لایه بردارهای طبیعی برای سلامتی پوست بسیار مفید هستند و به همین منظور در ادامه به بیان چندین یک از لایه بردارهای خانگی خواهیم پرداخت:

لایه بردار ترکیب روغن زیتون خالص با شکر قهوه ای:

مواد لازم:

یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای

چند قطره روغن زیتون خالص

توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش بایستی چند قطره از روغن زیتون را با شکر به خوبی ترکیب کنید. توصیه می شود که پیش از استفاده حتما صورت خود را پاک کنید تا هیچ گونه آلودگی و مواد آرایشی بر روی پوست نباشد. اکنون بایستی مقداری از این ترکیب را به آرامی و به شکل دایره ای بر روی پوست خود به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بمالید. بهتر است بدانید که انجام این روش باعث خواهد شد تا سلول های مرده به راحتی از روی پوست برداشته شوند. پس از پایان کار می توانید صورت خود را به آرامی با آب گرم بشویید و اجازه دهید تا منافذ مسدود پوست باز شوند.

استفاده از روغن زیتون برای لایه برداری پوست

لایه بردار ترکیب شکر با عسل:

مواد لازم:

یک قاشق چای خوری عسل

یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای

توجه داشته باشید که برای این روش بایستی شکر قهوه ای را با عسل ترکیب نمایید و و سپس در حالی که انگشتان خود را با آب تر نموده اید مخلوط را به صورت یکنواخت روی تمام سطح پوست خود بمالید و پس از اینکه صورت خود را با این ترکیب ماساژ دادید می توانید پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده از عسل برای لایه برداری پوست

لایه بردار ترکیب موز،شیر و جو دوسر:

مواد لازم:

یک عدد موز رسیده

دو قاشق غذاخوری جو دوسر

یک قاشق غذاخوری شیر

بهتر است بدانید که برای انجام این روش بایستی موز را درون ظرفی له کنید و سپس آن را با شیر ترکیب نمایید و بعد جو دوسر را به ترکیب اضافه نمایید تا به صورت خمیری یک دست در بیاید. پس از آماده شدن ترکیب می توانید آن را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن خود به مدت ۳ الی ۴ دقیقه ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست به طور کامل از بین بروند. پس از پایان کار بایستی صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

استفاده از موز برای تهیه ماسک لایه بردار پوست

لایه بردار ترکیب پرتقال،عسل و شکر:

مواد لازم:

۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال

۱ قاشق غذاخوری عسل

چند قطره روغن زیتون

یک فنجان شکر

بهتر است بدانید که در واقع این لایه بردار خانگی برای پوست های برنزه و آفتاب سوخته کاربرد فراوانی دارد و برای تهیه آن بایستی عسل و شکر را درون آب پرتقال ترکیب نمایید و همچنین می توانید چند قطره روغن زیتون نیز بدان اضافه نمایید و سپس ترکیب را به خوبی هم بزنید. پس از آماده شدن ترکیب می توانید آن را به صورت دایره ای بر روی پوست خود بمالید و توجه داشته باشید که اگر قصد دارید روند لایه برداری به خوبی صورت بگیرد توصیه می شود که از این ترکیب در طول هفته دو مرتبه استفاده نمایید.

لایه بردار های طبیعی برای پوست

لایه بردار کیوی:

مواد لازم:

یک عدد کیوی

۲ قاشق چای خوری شکر

چند قطره روغن آفتاب گردان

توجه داشته باشید که در واقع کیوی قادر به از بین بردن چربی های زائد پوست می باشد و افرادی که دارای پوستی چرب هستند توصیه می شود که کیوی را درون برنامه غذایی خود جای دهند و یا از ماسک های لایه بر کیوی استفاده نمایند. به طور کلی برای تهیه این ماسک بایستی یک کیوی را پوست بگیرید و آن را به صورت کامل بکوبید و این کار را به نحوی انجام دهید که پس از اضافه شدن شکر و روغن آفتابگردان مخلوطی یک دست ایجاد شود. پس از تهیه ماسک بایستی آن را بر روی صورت و گردن خود به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بمالید و پس از پایان کار با آب ولرم شستشو دهید. توجه داشته باشید که پس از خشک شدن پوست بایستی از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.

استفاده از لایه بردار های خانگی

لایه بردار ترکیب سیب، بلغور و جو دوسر:

مواد لازم:

یک عدد سیب

یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

چند قطره عسل

توجه داشته باشید که برای تهیه این ماسک بایستی سیب را تکه تکه کنید و سپس آن را همراه با بلغور جودوسر داخل مخلوط کن بریزید تا به صورت ترکیبی یک دست در بیاید. پس از آماده شدن ماسک بایستی خمیر را بر روی صورت خود بمالید و پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه آن را شستشو دهید. دقت کنید که اضافه نمودن چند قطره عسل کاملا اختیاری است و استفاده از این روش می تواند درخشندگی فراوانی به پوست شما بدهد.

استفاده از سیب برای تهیه لایه بردار پوست

لایه بردار ترکیب بادام و عسل:

مواد لازم:

۴ الی ۶ عدد بادام

۱ قاشق غذاخوری عسل

بهتر است بدانید که برای تهیه این ماسک بایستی بادام ها را به صورت کامل پودر نمایید و سپس با عسل ترکیب نمایید. ترکیب به دست آمده را باید بر روی پوست خود بگذارید و پس از چند دقیقه پوست خود را بشویید. توجه داشته باشید که در واقع بادام دارای خاصیت روشن کنندگی می باشد و عسل نیز می تواند به صاف شدن پوست شما کمک شایانی بکند.

استفاده از بادام برای تهیه لایه بردار پوست

لایه بردار ترکیب تخم مرغ، نمک دریایی و لیمو:

مواد لازم:

۱ عدد تخم مرغ

۲ قاشق چای خوری نمک دریایی

نصف قاشق چای خوری آب لیمو

چند قطره عسل

توجه داشته باشید که برای تهیه این ماسک بایستی سفیده تخم مرغ را با نمک دریایی و آب لیمو ترکیب نمایید و سپس چند قطره عسل نیز بدان اضافه کنید. پس از آماده شدن ترکیب بایستی به مدت ۳ الی ۴ دقیقه مخلوط را بر روی صورت خود ماساژ دهید و سپس آن را بشویید. بهتر است بدانید که این ترکیب باعث خواهد شد تا چربی اضافی موجود در صورت گرفته شود و سرانجام پوستی بدون لک داشته باشید.

استفاده از لایه برداری طبیعی برای پوست

لایه بردار ترکیب آووکادو و بلغور جو دوسر:

مواد لازم:

۱ قاشق چای خوری آووکادو

چند قطره عسل

۳ قاشق چای خوری بلغور جو دوسر آسیاب شده

توجه داشته باشید که برای تهیه این ماسک بایستی بلغور جو دوسر را با آووکادو ترکیب نمایید و سپس چند قطره عسل بدان اضافه نمایید و ترکیب را با قاشق به صورت کامل هم بزنید تا به صورت خمیری یک پارچه به دست بیاید. سپس آن را بر روی سطح پوست خود بمالید و پس از دقایقی آن را با آب بشویید. بهتر است بدانید که با استفاده از این لایه بردار طبیعی پوستی مرطوب، شفاف و درخشان خواهید داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو