دریاچه کوه گل و زیبایی های آن را بهتر بشناسید

منبع: آرگا

81

1399/1/18

12:04


دریاچه کوه گل واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفته که در فاصله سی و دو کیلومتری شهر یاسوج به هشت کیلومتری شهر سی سخت که در دهانه گردنه ی بیژن قرار دارد. که ما در این مقاله قصد داریم به توضیح درباره کوه گل بپردازیم.

وجود نهر زیبای کوه گل که در ناحیه شمال کهگیلویه و بویر احمد در قسمت شمال غربی سی سخت نزدیک تپه ای به همین نام واقع شده است. این مکان جذاب که از بهترین بخش گردشگری استان می باشد در واقع از زیبایی با طراوتی برخوردار است که در کنار گونه های مختلف گیاهان زنبق و وحشی چشم اندازی شگرف را پدید آورده است. محیط اطراف از پرندگان مهاجر در کرانه لذت بخش پر شده است که انگار دنیایی با رویاهای شیرین را نظاره گر هستید. در این منطقه می توانید پرندگانی نظیر مرغ های آبی، اردک ها و لک لک ها را تماشا کنید که بر روی زیباترین دریا های کوچکی است که به اقیانوس راه ندارد قرار گرفته اند.

کوه گل در استان گهگیلویه و بویر احمد

آشنایی با دریاچه کوه گل

این دریاچه واقع در منطقه کوهستانی دنا از طبیعت ایران محسوب می شود که با مساحتی بالغ بر نیم هکتار که دارای عمق پانزده متری است از اکوسیستم جالبی در پیرامون اطرافش برخوردار می باشد. و از جمله مکان های دیدنی سی سخت محسوب می شود. دره ای در بین قله های پوشیده از برف که در بالاترین محیط خورشید بدون توقف می تابد و در میان تنگه وجود دریاچه ای بی همتا که سرتاسرش از گیاهان کوهی پوشیده شده و عطرش تمام فضا را پر می کند. صدای نسیم ملایم در کنار پرندگان حسی لذت بخش دارد که این محیط را به بهشتی کم نظیر تبدیل کرده است. این نهر در شهر سی سخت قرار دارد که در فصل زمستان تا اوایل بهار به ذوب شدن برف و بارش باران همواره است که تا فصل تابستان این آب به مرور در حال خشک شدن است. دره کوه که در منطقه ی دنای شرقی قرار گرفته که در ماه های گرم سال با وجود صدای پرندگانی مثل: اردک کله سبز، مرغابی، خروس کولی، چنگر، درنا، لک لک و … در اطراف پیرامون پر می شود. همچنین وجود طبیعت خدادادی آن را بی بهره نگذاشته که در سرتاسر آن گیاهانی رویده شده مثل: چویل، بابونه، ریواس، جاشیر، پونه کوهی، قارچ کوهی و نعناع که به منطقه حس و بویی منحصر به فرد بخشیده است.

بهترین نهر، دریاچه کوه گل

آدرس دسترسی به دریاچه

دریاچه کوه گل واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفته که در فاصله سی و دو کیلومتری شهر یاسوج به هشت کیلومتری شهر سی سخت که در دهانه گردنه ی بیژن قرار دارد. برای بهترین راه دسترسی به این مکان زیبا می توانید اول از شهر یاسوج به استان ۴ فصل کهگیلویه و بویر احمد بروید سپس پس از آن از یاسوج به مقدار ۳۵ متر به سمت شمال غرب سی سخت بروید. وقتی رسیدید از هر شخصی که مسیر را بپرسید به شما نشان خواهد داد تا به دریاچه برسید.

آشنایی با دریاچه کوه گل

نکات حائز اهمیت در این سفر

برای رفتن به دریاچه کوه گل مسیر ۳۰ دقیقه ای پیاده روی دارد که نیاز است با خود کفش های مناسب بردارید تا به مشکل نخورید. این مسیر کوهستانی و بکر می باشد و به خاطر همین سکوسازی شکل نگرفته و کمی آسیب زننده خواهد بود. در طول مسیر نمی شود از منظره ها چشم پوشی کرد و به دیدن رودخانه و چشمه سار های اطراف نرفت در منطقه خوش آب و هوا قدم می زنیم و از آب های هر روان لذت می بریم که بسیار گوارا می باشند. در راه با دوربین عکاسی از مناظر عکس های یادگاری بگیرید که هر کدام نسبت به مکانش سوژه ای دیدنی باشد. می توانید از محیط اطراف در جهت ماندن در شب کمک بگیرید که در این جا هیچ حیوانات درنده ای وجود نخواهد داشت. برای گذراندن یک روز تعطیل از این آب و هوا استفاده نمایید و در منطقه کوه دنا که دارای سوغاتی هایی نظیر؛ عسل کوهی، کشک، قره قورت، دوغ و دیگر لبنیات لذت ببرید و از میوه سیب و انگور که بسیار متنوع است بخورید. در مسیر این منطقه می توانید به دیدنی های دیگری بروید که به دشت لاله گون، چشمه سرد، آبشار تنگه نمک و منطقه حفاظت شده بروید که دارای نهر هایی با قله های پوشیده از برف می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو