بغداد الیوم گزارش داد، عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی و اعتماد پارلمان و بخش سیاسی عراق، برای تشکیل دولت مکلف شده است‌، گفت، نه از سوی کشورهای خارجی بلکه فقط از سوی نمایندگان پارلمان کشورش مکلف شده است.

وی افزود، ریاست پارلمان جلسه‌ای را برای رأی گیری درباره اعضای کابینه جدید مشخص خواهد کرد و کابینه دولت چیده شده است و آن را  ۴۸ ساعت پیش از برگزاری جلسه فوق العاده معرفی می‌کند.

الزرفی با بیان اینکه درباره تشکیل کابینه با همه مذاکره کرده، گفت، به همه ثابت خواهد کرد که عراق را از شبح حملات و جنگ دور می‌کند.

نخست وزیر مکلف ادامه داد، برگزاری انتخابات در صدر فعالیت‌های دولت آینده خواهد بود و این دولت از کمیساریای انتخابات در انجام وظائف خود حمایت خواهد کرد.

وی گفت، دو فراکسیون صادقون و الحکمه در کمیته هفت‌جانبه توافق نامزدی او را امضا کردند. فراکسیون سائرون هم با تشکیل این دولت موافق بوده است.

الزرفی در ادامه از ملت عراق خواست از تصمیمات دولت آینده حمایت کنند و دولت هم با آنها صادق خواهد بود.

وی پیرامون ویروس کرونا نیز گفت، برای دستیابی به حمایت بین المللی از عراق در مقابله با این ویروس رایزنی شده است.

نخست وزیر مکلف همچنین از تلاش‌های پشت پرده برای ممانعت از پیاده سازی هرگونه پروژه‌ای در عراق پرده برداشت و گفت: نیاز است که در تمامی سیاست‌های اقتصادی یک تجدیدنظر واقعی صورت بگیرد و فعالیت نهادهای بدون بازده محدود شود.

الزرفی تاکید کرد، برای توسعه اقتصاد عراق تلاش خواهد کرد.