سه روش برای دورکاری مؤثرتر و مفیدتر، به کمک هوش مصنوعی و تکنولوژی هوشمند

منبع: فوت و فن

77

1399/1/18

14:17


سه روش برای دورکاری مؤثرتر و مفیدتر، به کمک هوش مصنوعی و تکنولوژی هوشمند

معضلات متداول کار از خانه و چگونگی کمک از هوش مصنوعی  

این روزها به‌جای رفت‌وآمد به ساختمان‌های شلوغ شرکت، بر تعداد افرادی افزوده می‌شود که دورکاری می‌کنند. مردم بیش از هرزمانی در خانه‌هایشان هستند و این امر مستلزم ایجاد تعادلی میان وظایف شغلی و مسئولیت‌های زندگی شخصی است. از پایبندی به زمان‌بندی کارها تا تعیین بخش مشخصی از منزل به‌عنوان دفتر کار خانگی، افراد هنگام کار از خانه به دنبال راه‌های مفید و سرگرم‌کننده‌ای برای بهبود تجربه کاری‌شان هستند.

خوشبختانه بازیگران کلیدی صنعت فناوری با سعی و کوشش فراوان به دنبال یافتن راه‌های جدید و مبتکرانه‌ای برای ایجاد آسایش و راحتی روزافزون در منازل هستند. اکنون دیگر فقط لپ‌تاپ‌ها و وب کم‌ها تنها ابزار ضروری کار در منزل نیستند. از کنترل صوتی تا ابزارهای بهبود عملکرد شخصی، جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی و راه‌کارهای هوشمند شما را قادر می‌سازند بدون ترک فضای دلپذیر خانه و با تلاشی کمتر، کارهای بسیار بیشتری را به اتمام برسانید.

در ادامه به مرور چند راه‌کار می‌پردازیم که هنگام تبدیل خانه به دفتر کارمان، شاید بتوانند باعث عملکرد مؤثرتر شوند.

  • تمرکز روی کار در محیط خانه سخت است؟
  • از اسپیکرهای هوش مصنوعی و دستیار شخصی دیجیتالی‌تان کمک بگیرید!

جابجایی محل کار از دفتر شلوغ و پرسروصدای شرکت به محیط آرام و ساکت خانه‌ می‌تواند تغییری آرام‌بخش و فرح‌افزا باشد (البته به شرطی که کودکان آن دوروبر نباشند!)؛ اما این آرامش و آسایش می‌تواند تمرکز را سخت‌تر کند. تحقیقات نشان داده تعویض لباس خانگی و پوشیدن یک لباس رسمی راحت و همچنین آماده‌سازی محیط کاری اختصاصی با نور کافی، می‌تواند کمک شایان توجهی برای تمرکز مؤثر و ثمربخش بر وظایف باشد. یکی از مؤثرترین راه‌کارها انتخاب بخش خاصی از خانه به‌عنوان دفتر کار خانگی‌ است و این تنها به معنی حبس کردن خودتان در یک اتاق برای کاهش عوامل حواس‌پرتی نیست. خلاق باشید و سعی کنید با استفاده از بهترین تکنولوژی‌های امروزی جو و محیط اطرافتان را تغییر دهید.

اگر سعی دارید بهتر حواستان را جمع کنید، چرا از یک اسکپیر هوشمند مانند LG XBOOM AI نمی‌خواهید تا با پخش وایت نویز، صدای کافه یا هر نوع موسیقی موردعلاقه‌تان، برای تمرکز بیشتر به یاری شما بیاید. از فواید سرویس‌هایی مانند Spotify برای فراهم کردن یک لیست پخش مناسب، یا جستجوی ایستگاه‌های موسیقی متناسب با ساعت کاری و استراحت غافل نشوید. کسانی هم که ترجیح می‌دهند در سکوت مشغول کار شوند، بهتر است سراغ هدفون‌های حذف نویز بروند؛ و البته سیستم‌های نور هوشمند می‌توانند با تأمین روشنایی حداکثری طی ساعات کاری و کاهش نور هنگام استراحت همراه با قهوه یا زمان تماشای فیلم، تعادل و احساس حضور در محیط کار را دوچندان سازند.

هنگامی هم که به شکل فیزیکی یا به خاطر مشغولیت‌های ذهنی دستانتان آزاد نیستند، قابلیت کنترل صوتی اسپیکرهای هوشمندی همچون LG XBOOM AI ThinQ می‌تواند بسیار کارآمد باشد. هنگامی‌که مشغول صرف غذا یا نوشتن یک گزارش کاری هستید، تنها کافی است از اسپیکرتان بخواهید: «لطفاً دستگاه تهویه مطبوع را روشن کن» یا «تا زمان جلسه تلفنی چقدر زمان باقی مانده؟». حتی اگر سؤال هم نکنید، اسپیکر هوشمند می‌تواند با یادآوری ضرب‌الاجل‌های مهم و ساعت جلسات، از فراموشی موارد مهم کاری در خانه جلوگیری کند.

  • بچه‌ها را چه‌کار کنیم؟
  • با برنامه‌ها و پیشنهاد‌ها هوش مصنوعی آن‌ها را سرگرم کنید!

کار کردن در خانه همراه با بچه‌ها امری سخت و طاقت‌فرسا است. هم‌زمان با رسیدگی به بچه‌ها، تمرکز روی آماده‌سازی گزارش یک کنفرانس خبری شاید کشمکشی بیهوده باشد. درحالی‌که لباس چرک‌ها، ظروف و گردوخاک خانه هم مصرانه خودشان را جلوی چشم آورده و در ذهن شما رژه می‌روند. قبل از آنکه استرس شما را از پا درآورد، به یاد داشته باشید که این سناریو می‌تواند بسیار دوستانه‌تر نوشته شود:

هم‌زمان با اینکه لوازم‌خانگی هوشمند شما مشغول سروکله زدن با ظروف کثیف، لباس‌های چرک و گردوخاک کف خانه هستند، شما هم پیشرفت خوبی در انجام لیست کارتان داشته‌اید. در این حین به اتاق پذیرایی هم سری می‌زنید و بچه‌ها را می‌بینید که در سکوت کامل جلوی تلویزیون نشسته‌اند و بدون دردسرهای وقت‌گیر جستجو و انتخاب برنامه برای شما، از محتوای سرگرمی مناسب سنشان لذت می‌برند. تلویزیون‌هایی مانند LG OLED ThinQ AI با تلفیق یکپارچه‌ با هوش مصنوعی، می‌توانند بر اساس سن بینندگان و انتخاب‌های قبلی آن‌ها، پیشنهاد‌ها مناسبی ارائه دهند. علاوه بر این با بهره‌گیری از کنترل صوتی و عملکردهای جستجوی LG که در تمام پلتفرم‌های این شرکت گسترش‌یافته، انتخاب محتوای عالی بسیار ساده شده و دیگر لازم نیست نگران گم‌شدن یا شکستن کنترل تلویزیون توسط کودکان‌ باشید.

کودکانتان هم احتمالاً تکالیف و وظایفی بر عهده‌دارند که رسیدگی به آن‌ها هنگام روشن بودن تلویزیون بسیار سخت‌تر می‌شود. برای کمک به کودکان جهت تمرکز بر انجام تکالیف یا مطالعه دروس، تلویزیون‌های هوشمند امروزی می‌توانند در ساعات مطالعه به یک گالری دیجیتال تبدیل شوند که با نمایش تصاویر زیبایی از طبیعت، نقاشی‌های زیبا یا آتش‌فشان‌های خروشان، بعدی تازه به اتاق نشیمن بی افزایند و جو مناسبی برای عملکرد مؤثرتر کودکان و خودتان فراهم آورند.

  • تلاش می‌کنید هم مرتب باشید و هم کارها را به سرانجام برسانید؟
  • برای کنترل هوشمند و کارآمد، لوازم‌خانگی با قابلیت هوش مصنوعی را به شبکه وصل کنید!

با ضرب‌الاجل‌ پروژه‌ها و جلسات دائمی کاری و تماس‌های تلفنی همیشگی، کار کردن در دفتر شرکت اصلاً ساده نیست؛ اما کار کردن در خانه هم همه‌اش سرگرمی و فان نیست، مخصوصاً وقتی‌که در کنار آن، باید از پس امور طاقت‌فرسای خانه‌داری هم بربیایید که اصلاً تأخیر پذیر نیستند. شاید احساس می‌کنید برای اینکه از پس همه این‌ها بربیایید، لازم است به یک ماشین multitasking  تبدیل شوید؛ اما وقتی قرار باشد لوازم‌خانگی را با یک لمس آسان در اپلیکیشن یا دستورات صوتی ساده کنترل کرده و به خدمت درآورید، شاید چندوظیفگی و multitasking کار چندان سختی نباشد.

امروزه با استفاده از تکنولوژی هوشمند قادرید همه لوازم خانه را (از لامپ‌ها تا تلویزیون و از سیستم تهویه مطبوع تا جاروبرقی روباتیک) به شبکه و اینترنت متصل کنید. دستیارهای مجازی مانند Amazon Alexa یا Google Assistant هم امکان کنترل لوازم منزل با هوش مصنوعی و دستورات صوتی را فراهم آورده‌اند. با این کار به‌راحتی با نصب اپلیکیشن‌ها روی تلفن هوشمندتان قابل انجام است. برای مثال با نصب اپلیکیشن LG ThinQ می‌توانید از راه دور تمامی لوازم‌خانگی هوشمند ال‌جی (از قبیل ماشین لباسشویی، خشک‌کن، جاروبرقی روباتیک و سیستم تهویه مطبوع) را تنها با لمس یک دکمه روی موبایل یا دستورات صوتی ساده کنترل و مانیتور کرده یا برنامه زمان‌بندی آن‌ها را تنظیم کنید.

به‌سادگی زمان باقی‌مانده تا اتمام برنامه شستشوی ماشین لباس‌شویی را ببینید. هنگام اتمام کار هم شما را مطلع خواهد ساخت. علاوه بر این اپلیکیشن LG ThinQ هنگام پر شدن محفظه جاروبرقی روباتیک اخطار می‌دهد و از سویی می‌توانید برنامه روزانه نظافت آن را نیز به‌راحتی تنظیم کنید. یا اینکه با دسترسی ساده به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع هوشمند ال‌جی دمای هر اتاق را جداگانه تنظیم و کنترل کنید.

آرام باشید و هوشمند باشید

مدیریت دورکاری در محیط خانه می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد؛ اما با بهره‌گیری از دامنه وسیع راه‌کارهای مبتکرانه و خلاقانه شرکت‌های فناوری، می‌توانید محیط خانه را کارآمدتر سازید. در منزل فضای بسیار زیادی برای آرامش و بهره‌وری مؤثر در اختیار دارید.

به لطف آخرین تکنولوژی‌های خانه هوشمند که در دسترستان هستند، یک گزارش کاری طولانی بسیار راحت آماده خواهد شد.

برای اطلاع از اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به انجام هوشمندانه‌تر کارها در خانه کمک کند، به http://bia2safa.net/goto/web/url/1441018 سر بزنید.

لطفاً با پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های دولتی و بهداشتی محل زندگی‌تان، در خانه بمانید و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را عملی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو