برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی نیاز به یک پنل دارید تا بتواند امکان ارسال، گزارش‌دهی و مدیریت آن را از طریق ارتباط آنلاین با اپراتورها برای کاربر برقرار کند. عموما این سامانه‌ها با ثبت‌نام سریع دسترسی کافی را به شما می‌دهد و استفاده از آن فقط نیاز به یک اینترنت و دانش حداقلی از کار با سایت‌ها را دارد.

آیا به تمام شماره‌ها می‌توان اس ام اس ارسال کرد؟

طبق قوانین نظارتی در همه جای جهان، کاربران تلفن همراه می‌توانند دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کنند و اصطلاحا در بلک‌ لیست قرار گیرند. در ایران، طبق‌ آمار حدود ۷۰ درصد کاربران در بلک لیست هستند لذا برای ارسال مطمئن به کاربران نیاز دارید که موارد زیر را انجام دهید:

۱. حتما پیش از ارسال، شماره کاربر را به هر نحوی با اجازه خودش در سامانه ثبت کنید.

به عنوان مثال: در یک لندینگ ثبت‌نام از کاربر بخواهید موبایل خود را وارد کند یا در کنار صندوق فروشگاه هنگام پرداخت صورت حساب، از مشتری شماره موبایلش را دریافت کنید.

۲. از خط خدماتی استفاده کنید. این خطوط با استفاده از حق ارسال به خطوطی که بلک لیست هستند، می‌تواند ارسال موفق بیشتری را ایجاد کند. برای استفاده از خط خدماتی، پس از دریافت مدارک کافی از صاحب پنل و طی کردن پروسه اداری توسط ارایه دهنده سامانه طی خواهد شد.

ارسال به بلک لیست با خط خدماتی چیست؟

مشکل ارسال به بلک لیست مختص پیامک تبلیغاتی نیست و برای مواردی همچون یادآوری پرداخت، کد فعالسازی و ارسال کد تخفیف نیز این مانع وجود دارد. لذا کسب و کارهای زیادی با این مساله درگیر هستند و لذا سامانه پیامک مدیانا برای حل این مشکل راه حل‌ مناسبی را ارایه داده است.

به صورت پیش فرض، خطوطی که با آن‌ها ارسال پیامک انجام می‌شود، تبلیغاتی هستند و لذا نمی‌توانند به شماره‌های بلک لیست پیامک ارسال کنند. کسب و کارها برای ارسال به این شماره‌ها مجبور به استفاده از خط خدماتی هستند. کاربران حقوقی می‌توانند با طی کردن مسیر درخواست خط خدماتی، خط تبلیغاتی را به خط خدماتی تبدیل کنند.

آیا هزینه ارسال با خط خدماتی متفاوت است؟

ممکن است برخی از ارایه‌دهندگان خدمات پیامکی بابت این سرویس هزینه اضافی روی هر پیامک دریافت کنند، اما در سامانه پیامک مدیانا به آدرس www.medianasms.com هیچ هزینه اضافی بابت خط خدماتی از کاربران دریافت نمی‌گردد.

فرایند درخواست خط خدماتی چیست؟

ابتدا باید درخواست پنل ارسال پیامک  بدهید و خط اختصاصی برای خود تهیه کنید. برای هر پنل شما تعداد زیادی خط اختصاصی می‌توانید تهیه و تعریف کنید. مثلا یک خط برای ارسال تبلیغات، خط کدفعالسازی و ثبت‌نام و خط دیگر ارتباطات درون سازمانی.

سپس با درخواست خط خدماتی و ارسال مدارک لازمه خط اختصاصی تبلیغاتی شما به خط خدماتی تبدیل می‌شود.

امکان ارسال پیامک تبلیغاتی با خط خدماتی وجود دارد؟

از آنجایی که اساسا خطوط خدماتی برای ارسال اطلاعاتی غیر از تبلیغات است، شما از ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق این خطوط منع هستید. اما اگر پیامکی را با ادبیات غیر تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کنید مشکلی پیش نمی‌آید.

مثال:

کاربر محترم، به پاس همراهی شما کد تخفیف ۲۳SNOXND برای خرید بعدی شما ارسال شده است.

کاربردهای خط خدماتی

شما می‌توانید تمام پیامک‌های خودکار و ارسال‌های زمانبندی شده را نیز با خط خدماتی ارسال کنید تا برای همه مشتریان شما ارسال شود. به مثال‌های زیر توجه کنید:

پیام خوش ‌آمد به مشتری

«به سایت ما خوش آمدید برای اطلاعات بیشتر به www.domain.com/details مراجعه کنید.

تبریک روزهای خاص

« رضا عزیز، از اینکه در جمع ما هستید سپاسگذاریم. روز وکیل بر شما گرامی‌ باد»

نظرخواهی

« محمد عزیز، از خرید شما سپاسگذاریم. برای افزایش کیفیت ارایه خدمات در نظرسنجی ما به آدرس زیر شرکت کنید»

تخفیف ویژه

« پیشنهاد ویژه برای عید سعید فطر

همین حالا به سایت ما به آدرس زیر بروید.

کد فعالسازی

«به وب‌سایت ما خوش‌آمدید. کد فعالسازی شما ۱۳۲۹۳ می‌باشد.»

با تمام این توضیحات شما می‌توانید با استفاده از خط خدماتی دیگر دغدغه ارسال ناموفق را رفع کنید. مدیانا، تخصصی‌ترین ارایه‌دهنده سامانه پیامکی تمام خدمات مرتبط با بازاریابی و تبلیغات پیامکی را در قالب سامانه جامع پیامکک در اختیار مشتریان قرار داده است. کافیست با مراجعه به وب‌سایت www.medianasms.com ویژگی‌های بی‌نظیر این پنل را بررسی کنید و همان جا برای ثبت‌نام اقدام کنید.