محمّد رزم رئیس کل دادگستری استان همراه با جمعی از معاونان و قضات به طور سرزده از زندان پارسیلون خرم‌آباد بازدید کرد.

در این بازدید شش ساعته رئیس کل دادگستری لرستان و هیئت همراه با متهمان و محکومان بندهای مختلف زندان پارسیلون خرم‌آباد ملاقات و ضمن استماع مطالب آنها، دستورات قضایی لازم در راستای تسریع در تعیین تکلیف نهایی پرونده‌های متهمان، اجرای دقیق و کامل دستورالعمل عفو نوروزی، دستورالعمل مرخصی نوروزی و نیز استفاده از نهادهای ارفاقی موضوع قانون مجازات اسلامی را صادر کرد.

رئیس شورای قضایی لرستان در این بازدید با اشاره به ضرورت ارتقاء بهداشت فضای نگهداری مددجویان و تأمین اقلام مورد نیاز بر مراقبت هرچه بیشتر در این زمینه و تمدید مرخصی زندانیان واجد شرایطی که اخیرا به مرخصی اعزام شده‌اند به لحاظ جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

وی با ارزیابی شرایط حفاظت فیزیکی زندان پارسیلون، ضرورت تأمین اعتبارات عمرانی و تجهیزات و تعمیر اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان لرستان را یادآور و نکات لازم در این زمینه را به مددیران مربوطه ابلاغ کرد.

با تصمیم رئیس کل دادگستری استان لرستان مقرر شد تا رئیس دادگاه انقلاب اسلامی مرکز استان و دادرسان دادگاه انقلاب اسلامی مستقر در حوزه‌های قضایی تابعه با حضور منظم و مستمر در زندان و برگزاری جلسات رسیدگی به صورت فوق العاده نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های مربوطه و صدور حکم مقتضی اقدام کنند.

۲۹ اسفند ماه سال گذشته  ۲۳ زندانی از زندان پارسیلون خرم‌آباد فرار کردند که در جریان این اتفاق یک نفر کشته و دو نفر که یکی از آنها زخمی شده بود، دستگیر شدند.

۴۷۲۳۱