آخرین اقدامات بانک خون بندناف رویان درباره ویروس کرونا

52

1399/1/18

17:21


بانک خون بندناف رویان در حال بررسی‌های آزمایشگاهی است که بتواند از طریق سلول‌های بنیادی اقداماتی را در خصوص رفع ویروس کرونا انجام دهد.

آخرین اقدامات بانک خون بندناف رویان درباره ویروس کرونا

به گزارش بهداشت نیوز: امروزه سلول‌های بنیادی کاربرد‌های فراوانی برای سلامتی افراد داشته است. متخصصان با مشاهده ویروس کرونا دست به بررسی ایمنی و اثربخشی سلول‌ها در مقابل عوارض ریوی ناشی از بیماری ویروس کرونا زدند که همچنان در حال بررسی و تحقیق است.

بانک خون بندناف رویان در حال بررسی‌های آزمایشگاهی است که بتواند از طریق سلول‌های بنیادی اقداماتی را در خصوص رفع ویروس کرونا انجام دهد.

هیچ درمان تایید شده ضد ویروس برای مبتلایان آلوده شده با ویروس کرونا وجود ندارد و بیشتر بیماران باید درمان‌های حمایتی و مراقبت‌های تسکینی را دریافت کنند.  

برای موارد شدید بیماری، درمان باید شامل حفظ عملکرد ارگان‌های حیاتی بدن باشد. عفونت ویروس کرونا موجب یک بیماری تنفسی شدید شبیه به سندرم نارسایی حاد تنفسی می‌شود که حتی موجب مرگ فرد مبتلا خواهد شد.

این آزمایش ها معمولا  به منظور بررسی ایمنی و اثربخشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی برای بیماران مبتلا به پنومونی ناشی از ویروس کرونا است.

در حال حاضر هیچ واکسنی علیه آن وجود نداشته و هیچ درمان ضد ویروس خاصی نیز توصیه نشده است.  حدود ۲۰ درصد افراد به فرم شدید بیماری مبتلا می‌شوند و برخی نیز به دلیل عوارض نارسایی تنفسی یا اختلال درارگان‌های حیاتی بدن فوت می‌کنند؛ بنابراین یافتن یک روش درمانی ایمن و موثر برای مبتلایان به عفونت پنومونی ناشی از کرونا ویروس ضروری است.

طی سال‌های گذشته ویژگی‌های امیدوار کننده سلول‌های بنیادی مزانشیمی از جمله  ترمیمی و توانایی تمایز به سلول‌های مختلف موجب علاقمندی و جذب محققین در به کارگیری روش‌های مبتنی بر سلول درمانی در بیماری‌های مختلف شده است.

این یافته‌ها تاثیرات مفید درمان‌های مبتنی بر سلول‌های بنیادی مزانشیمی را که ناشی از اثرات ایمن سازی و ظرفیت ترمیمی سلو‌ل ها است، نشان می‌دهد. اما به دلیل اینکه ویروس کرونا علائم یکپارچه ای از خود نشان نمی دهد نمی توان به سرعت گفته شود که می توان واکسن آن را کشف کرد نیاز به بررسی و آزمایش های متعدد دارد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو