بیوگرافی عارفه معماریان (طاهره پایتخت، بهار سریال مانکن) + عکس

بیوگرافی عارفه معماریان (طاهره پایتخت، بهار سریال مانکن) + عکس


منبع: مینویسم

483

1399/1/18

18:32


بیوگرافی عارفه معماریان

عارفه معماریان که جدیدترین کاراکتر وی در سریال پایتخت در نقش طاهره دختر محمود نقاش بوده است، در سال ۱۳۷۰ در مشهد متولد شد. عارفه معماریان دارای اصالت شاهرودی می باشد. پدر وی کارمند و دارای دو خواهر به نام های عادله و آزاده است. در مورد همسر عارفه معماریان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. قد عارفه معماریان ۱۷۳ سانتیمتر است.

عارفه معماریان پیش از بازی در پایتخت در سریال مانکن در نقش بهار خواهر کاوه با بازی امیرحسین آرمان حاضر شده بود. با زندگینامه عارفه معماریان با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: بیوگرافی زیبا کرمعلی 

بیوگرافی عارفه معماریان

شروع فعالیت هنری عارفه معماریان با بازی در تئاتر شکل گرفت. وی تحصیلکرده رشته بازیگری است و از سال ۱۳۸۰ با بازی در عرصه تئاتر در استان خراسان فعالیت می کرد. تئاتر دیکتاتور عاشق و رادیکال ۲ از معروف ترین کارهای هنری او در عرصه تئاتر می باشند.

اولین تجربه سینمایی عارفه معماریان با بازی در فیلم سینمایی دو روز تا ماندن به کارگردانی عمار خطی شکل گرفت. عارفه معماریان از سال ۹۶ تصمیم به مهاجرت به تهران گرفت تا فعالیت حرفه ای خود را در تهران دنبال کند، پس از چند تجربه تئاتر در تهران در نهایت سال ۱۳۹۷ برای بازي در سریال مانکن به کارگردانی حسین سهیلی زاده انتخاب شد.

فیلم کوتاه یازده و روزی روزگاری بانو تروتزز از جمله آثار عارفه معماریان در صحنه بازیگری هستند. مهم ترین تجربه بازیگری عارفه معماریان سریال مانکن محسوب می شود که او در کنار بازیگران مطرحی چون محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، الهام پاوه نژاد، امیرحسین آرمان و فرزاد فرزین کار کرده است.

عارفه معماریان همچنین نقش طاهره دختر محمود نقاش را در سریال پایتخت ۶ را بازی کرده است. نقش طاهره در سریال پایتخت ۶ اشاره به خانمی دارد که قبلا نقی خواستگارش بوده ولی وی جواب منفی داده و در این فصل سریال ارسطو نیز عاشق وی می شود.

نظر عارفه معماریان درباره بازیگری در تئاتر:

« پیشنهاد ایفای نقش، زیاد دارم اما در نقش‌های پیشنهادی مشابهت زیادی با نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام وجود دارد، این نقش‌های مشابه را نمی‌پذیرم برای این که نمی‌خواهم در آن نقش بمانم. در پروسه تمرین به نقش می‌رسم و پروسه اجراهای عموم این روند را تکمیل می‌کند. در ۱۰ سال گذشته شاهد رشد خوبی در روند کار زنان تئاتر این شهر در گرایش‌های مختلف تئاتر بوده‌ایم. کار گروهی مانند حلقه است و با کل گروه شکل می‌گیرد، دوست دارم افرادی که می‌خواهند جذب تئاتر شوند به گرایش‌های دیگر تئاتر مانند عکاسی، طراحی صحنه، مدیریت صحنه و … نیز توجه کنند و فقط به دنبال بازیگر شدن نباشند. کار تئاتر پر از جزئیات است و اگر کوچکترین جزئیاتی رعایت نشود تمرکز کار به هم می‌ریزد و نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. اهمیت ذات تئاتر برایم مهم است و هرچه که مخاطب را به سالن بکشاند من لذت می‌برم هر چند سلیقه خود من نباشد و در شرایطی که ما از تئاتر نمی‌توانیم ارتزاق کنیم؛ همین که مخاطب با تئاتر این شهر آشنا شده است اتفاق خوبی است و من از آن لذت می‌برم. »

همچنین بخوانید: بهترین سریال های کمدی خارجی سال ۲۰۱۹

کارنامه هنری عارفه معماریان

فیلم کوتاه

  • یازده
  • روزی روزگاری

  سینمایی

  • دو روز تا ماندن

نمایش خانگی

  • سریال مانکن

تئاتر

  •  رادیکال ۲
  •  دیکتاتور عاشق
  • اطلسی های لگدمال شده
  • عطر تقلبی
  • پایان بدون نقطه
  • به اتفاق بانو
  •  قوی تر
  • کاش خوابت را ندیده بودم

سریال تلویزیونی

  • پایتخت ۶

اینستاگرام عارفه معماریان

عارفه معماریان با حساب کاربری arefememarian در اینستاگرام فعال است.

عکس های عارفه معماریان

عارفه معماریان در نقش مادمازل کتی

عارفه معماریان در نقش مادمازل کتی

عارفه معماریان در افتتاحییه سریال مانکن

عارفه معماریان در افتتاحیه سریال مانکن

عارفه معماریان در تئاتر سیمپل دروتی

عارفه معماریان در تئاتر سیمپل دروتی

عارفه معماریان در نقش طاهره در سریال پایتخت 6

عارفه معماریان در نقش طاهره در سریال پایتخت ۶

عارفه معماریان قبل از اجرای تئاتر

عارفه معماریان قبل از اجرای تئاتر

عارفه معماریان در تئاتر دیکتاتور عاشق

عارفه معماریان در تئاتر دیکتاتور عاشق

عارفه معماریان

عارفه معماریان

عارفه معماریان و همسرش در صحنه تئاتر

عارفه معماریان و همسرش در صحنه تئاتر

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو