ربیعی: اصل و اساس تلاش‌های دولت حفظ سلامت مردم است

73

1399/1/18

21:20


ربیعی: اصل و اساس تلاش‌های دولت حفظ سلامت مردم است

سلامت نیوز: سخنگوی دولت گفت: این تصور که اولویت‌ها درحال تغییر است، بلکه اساس و اصل همه تلاش‌های دولت و ستاد مقابله با کرونا، حفظ سلامت مردم است.


به گزارش سلامت نیو به نقل از ایرنا،«علی ربیعی» روز دوشنبه در دومین نشست خبری با خبرنگاران در سال ۹۹ که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، درباره نظریه دولت و کرونا گفت: استراتژی اصلی ما همچنان اصل و اساس بودن حفظ سلامت و جان انسانهاست و هیچ جایگزینی برای سلامت جامعه و جان مردم وجود ندارد. اگر برخی از تعابیری اینچنین استفاده می‌کنند که اولویت‌ها تغییر می‌کند به خطاست و هر تصمیمی می‌گیریم برای بقای درازمدت و حفظ جان انسان‌ها و سلامت محور بودن تمام تصمیمات است.


سخنگوی دولت اضافه کرد: ما از روز اول فاصله گذاری را دنبال کردیم هنوز این ترمولوژی خیلی بیان نمی شد ما در عمل فاصله گذاری را دنبال کردیم مدارس دانشگاهها مراکز آموزشی فرهنگی ورزشی مذهبی و حتی ترددها مباحث مهمی در دل طرح فاصله گذاری فیزیکی بود که دنبال کردیم.وی ادامه داد: به عنوان سخنگوی دولت اعلام می کنم این استراتژی تعطیل بردار نیست؛ حفظ سلامت مردم اصل و اساس است حتی از لفظ اولویت استفاده نمی کنم، حفظ سلامت مردم اصل و اساس همه تلاش‌های ماست.

طرح فاصله گذاری فیزیکی هم طرح دولت تا کاهش بسیار ملموس کرونا و تمام شدن آن ادامه خواهد داشت. اگر در نوروز هم این طرح تشدید کردیم، احتمال شکستن فاصله ها وجود داشت. سخنگوی دولت تصریح کرد: براساس مطالب شنیده یا خوانده، اعلام میکنم تصمیم گیری که تاکنون انجام شد و هرگونه تصمیم گیری جدید، براساس نظر کارشناسان به ویژه کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت بوده است. به طور طبیعی کارشناسان در یک دستگاه دیدگاه‌های متنوع دارند و نظر نهایی ما دیدگاهی بود که توسط وزیر بهداشت بوده و ستاد بر آن تاکید داشتند. برخلاف نظر کارشناسان سلامت اتخاذ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی که مختل جان انسان‌ها و سلامت جامعه شود، شاخص ارزیابی ما خواهد بود و تصمیم اصلاحی و رو به جلو اتخاذ خواهیم کرد. مدل ما اساس بودن سلامت به اضافه حفظ معیشت و زندگی مردم یعنی زیست اجتماعی و اقتصادی با رعایت فاصله گذاری است.ربیعی گفت: کانون سیاستگذاری ما سلامت و حفظ جان مردم و در کنار آن جاری کردن زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم با رعایت پروتکل‌ و توصیه های بهداشت محور است. تناقض بین سلامت و تصمیمات نداریم، اساس تصمیمات بحث سلامت است و دوگانه ای در تصمیمات وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو