روش هایی برای کاهش استرس در شرایط زیست کرونایی

68

1399/1/19

00:29


همه گیری کرونا ویروس دنیای ما و همه چیز را در آن تغییر داده است. و انسانها به خصوص در برخورد با تغییرات بزرگ خوب عمل نمی کنند. ما انسانها موجودات انجام عادت ها هستیم و در حال حاضر هر کاری که می کنیم، از کار گرفته تا بازی کردن، رفتن به سالن بدن سازی و خرید مواد غذایی وارونه شده است. این شرایط باعث می شود همه احساس استرس کنند. برای برخی افراد، این ضربه ممکن است خفیف و فقط تحریک کننده باشد، و برای برخی دیگر می تواند شدید و ناتوان کننده باشد.

روش هایی برای کاهش استرس در شرایط زیست کرونایی

چگونه باید با همه این تغییرات زندگی کنار بیاییم؟ اول، درک این نکته مهم است که در حال حاضر کمی از این حالت ها طبیعی و عادی هستند. ما باید نسبت به مواردی که ممکن است به ما آسیب برساند توجه کنیم و واکنش نشان دهیم. همین مورد سطح استرس را بالا می برد – که البته این استرس بد نیست.

این استرس “به ما کمک می کند تا از یک فاصله فیزیکی با یکدیگر پیوند برقرار کنیم، و رشد ویروس را کند کنیم. در حالی که شرایط ناراحت کننده ای نیست، (استرس) در حال حاضر یک چیز مثبت است، به خصوص اگر ما آن را به خوبی مدیریت کنیم. “

داشتن چشم اندازی روشن در این دوره دشوار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

یکی از مهمترین کارهایی که در این شرایط باید انجام داد محدود کردن مدت زمان حضور در اینترنت و گوش دادن به اخبار یا اسکن رسانه های اجتماعی است.

رسانه یک مسیر اصلی ایجاد اضطراب در افراد است. این وظیفه آنهاست که حساس ترین اخبار روز را با بیشترین عناوین به ما نشان دهند. 

قرار گرفتن در معرض بیش از حد رسانه ها، ما را در معرض خطر اضطراب  طولانی شدن علائم PTSD و سلامت ضعیف قرار می دهد. سیستم عصبی ما در اثر مصرف بیش از حد می تواند پاسخ ایمنی بدن ما را در برابر ویروس ها کاهش دهد. بنابراین قرار نگرفتن در معرض رسانه نیرویی قدرتمند است که کاملاً باید از آن استفاده کنیم. 

ما همچنین باید مراقب گسترش پریشانی خود به اطرافیان باشیم. احساسات، مانند ویروس ها مسری هستند. ما می توانیم استرس را به دیگران منتقل می کنیم و ناخودآگاه آن را از دیگران جذب کنیم. ما می توانیم بهترین خودمان باشیم و روی چیزهای مثبت و معناداری که هم اکنون اتفاق می افتد متمرکز شویم.

ما همچنین می توانیم از این بیماری همه گیر به عنوان راهی برای تجدید نظر در مفاهیم وابستگی متقابل استفاده کنیم. 

با وجود این بیماری همه گیر، همبستگی اجتماعی و فرصت های فراوانی برای کمک به دیگران – حتی از راه دور – وجود دارد.

مردم واقعاً برای نیل به نفع بیشتر قیام می کنند. این یک بحران بی سابقه است و خطر واقعی است. بنابراین عادی کردن اضطراب که احساس می کنیم و دلسوزی برای خود و دیگران که ممکن است احساس وحشت کنند، مهم است.

استراحت های مکرر باعث می شود که شخص به وضعیت عاطفی خود برسد و آرام تر و متعادل تر شود. استراتژی های ذهن آگاهی هم می توانند در چند دقیقه احساس ما را تغییر دهند. وقتی توجه خود را به تمرکز روی بدن و تنفس معطوف می کنیم ، این می تواند بسیار قدرتمند باشد.

همچنین خوب غذا خوردن، خواب مناسب و ورزش مخصوصاً در صورت امکان در خارج از منزل بسیار حیاتی است. و به بهترین شکل ممکن با خانواده و دوستان و همسایگان خود در ارتباط اجتماعی باشید – فقط از نظر جسمی جدا باشید. فرصت هایی را برای به اشتراک گذاشتن طنز استفاده کنید چرا که خنده برای ما همه تسکین دهنده است. 

منبع: www.msn.com

ترجمه: شفقنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو