استاندار قم: نیازمند دستگاه زباله‌سوز هستیم

منبع: برترین ها

47

1399/1/19

02:04


استاندار قم با بیان اینکه روزانه ۱۰ تن زباله عفونی در قم تولید می‌شود، گفت: برای مقابله با کرونا در قم نیازمند دستگاه زباله‌سوز هستیم.

خبرگزاری مهر: استاندار قم با بیان اینکه روزانه ۱۰ تن زباله عفونی در قم تولید می‌شود، گفت: برای مقابله با کرونا در قم نیازمند دستگاه زباله‌سوز هستیم.

بهرام سرمست عصر دوشنبه در سی و یکمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: از شورای شهر اصلاً پذیرفتنی نیست که در رابطه با دستگاه زباله سوز بگوید وظیفه تخصصی و سازمانی دانشگاه علوم پزشکی است و من هیچ احساس مسئولیتی ندارم؛ تهیه این دستگاه برای موقعیت کنونی ما یک فرصت است.

وی ادامه داد: وقتی همه ما به این مسئله رسیدیم که یک موضوع ضروری و حیاتی است اولویت ما می‌شود و وقتی اولویت شد همه باهم پای کار می‌آییم.

امسال نیمه شعبانی متفاوت در قم داریم

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به جشن‌های نیمه شعبان که از مراسم ملی و مذهبی مهم استان و کشور است و هرساله در بعد فرا ملی هم برگزار می‌شود، افزود: در حالی که هر ساله برای برگزاری با شکوه این مراسم جلساتی برگزار می‌شد و سال گذشته ما میزبان ۳ میلیون نفر زائر و گردشگر بودیم، امسال با توجه به شرایط کنونی استان هیچ زائری را پذیرش نمی‌کنیم و مانع هر گونه تجمعی خواهیم شد.

به گفته وی، تقدیر و قسمت چنین بوده که نیمه شعبان امسال را متفاوت برگزار و با همکاری صداوسیما و تولیت مسجد مقدس جمکران جشن‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم؛ نیمه شعبان فرصتی است تا فلسفه ظهور را با کمک تکنولوژی بیشتر درک کنیم و برای دعا و نیایش در خانه‌ها مهیا شویم.

سرمست بیان کرد: در خصوص ادارات با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند که مکمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است از ۲۳ فروردین به بعد تا پایان فروردین دو سوم کارمندان در ادارات حضور خواهند داشت ولی یک سوم دیگر اگر شرایط خاصی ازجمله سن، بیماری زمینه‌ای و غیره داشته باشند باید به طور شیفتی در ادارات حضور یابند و یا از مرخصی استفاده کنند.

تهدیدات فرصتی برای مهیا شدن به دولت الکترونیک است

وی عنوان کرد: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و هم‌چنین مدارس تا ۳۰ فروردین‌ماه تعطیل و به طور مجازی آموزش خواهند داد.

به گفته استاندار قم، تهدیدات باید فرصتی را ایجاد کند تا برای تحقق دولت الکترونیک گام برداریم و از این امکانات استفاده کنیم و با توجه به تعطیلی بعضی اصناف امکان خرید اینترنتی باید فراهم شود.

وی تأکید کرد: در زمینه ادارات هم باید مدیر دستگاه اجرایی به سمت الکترونیکی کردن خدمات دستگاه خود قدم بردارد و مدارس و دانشگاه‌ها هم آموزش مجازی را جدی بگیرند، همان‌طور که حوزه در این زمینه ورود خوبی داشته است.

سرمست افزود: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند صنوفی که دارای ریسک و خطر کم‌تری هستند با توجه به پیگیری سازمان صمت، اتاق اصناف و اشراف فرمانداری با توجه به شرایط استان به طور پلکانی شروع به فعالیت خواهند کرد اما آن دسته از اصنافی که ریسک بالایی دارند و خطرناکند هم چنان تعطیل خواهند ماند.

مشارکت مردم مهم‌ترین اساس اجرای طرح

وی گفت: در فاز بعدی این طرح افرادی که مبتلا به کرونا هستند باید جداسازی شوند اگر در آزمایشگاه‌ها نتایج نمونه آن‌ها مثبت بود باید هم به بیمار و هم هرکدام از اعضای خانواده و محل کار این فرد اطلاع داده شود و با توجه به اصل عدم پنهان کاری بیماری اگر فرد با توجه به اطلاع از بیماری در محل کار خود حضور یافت باید با او برخورد شود که اگر با تذکر امتناع کرد نیروی انتظامی وارد عمل شده و نسبت به قرنطینه خانگی و یا بیمارستانی این بیمار اقدام شود.

استاندار قم با اشاره به همکاری مردم در روز طبیعت و حضور در خانه‌های خود، بیان کرد: مردم با مشارکت خود روزی تاریخی را در ۱۳ فروردین رقم زدند اما طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ازدحام و حضور مردم در اجتماعات و ترددهای شهر هستیم، هرچند ۸۰ درصد مردم رعایت کرده و طبق پروتکل‌های بهداشتی عمل کردند ولی حضور همین چند درصد اندک خطرناک و ممکن است موج جدیدی را ایجاد کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو