چرا خوردن پوست ماهی مضر است؟

107

1399/1/19

02:32


پوست ماهی اولین محلی است که در معرض آلوده شدن قرار می‌گیرد و خوردن آن به دلیل وجود جیوه سلامتی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

چرا خوردن پوست ماهی مضر است؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ماهی یکی از غذا‌های لذیذ و مورد پسند بسیاری از افراد و سرشار از اسید‌های چرب و ضروری امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است. از دیگر تاثیرات مفیدی که مصرف ماهی بر سلامت جسم دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_کاهش چین و چروک و خطوط پوستی و کمک به جوان سازی و حفظ شادابی پوست صورت و بدن
-تنظیم قند خون به خصوص در افراد دیابتی
_کمک به حفظ سلامت بینایی به علت وجود اسید چرب امگا ۳

لازم به ذکر است مصرف پوست ماهی به علت داشتن نیترات فراوان سبب بیماری‌هایی نظیر سرطان و سنگ کلیه می شود و برای سلامتی بسیار مضر است، زیرا پوست ماهی اولین جایی است که در معرض آلوده شدن قرار می‌گیرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در زمان مصرف ماهی از میل کردن پوست آن خودداری کنید.

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: از مهمترین غذا‌هایی که توصیه می‌کنیم حتماً در برنامه هفتگی خود قرار دهید؛ مصرف ماهی است. ماهی به دلیل دارا بودن امگا ۳ نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی_عروقی دارد و به عنوان یک ضد التهاب مناسب شناخته شده است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: ماهی‌ها به دلیل اینکه در مکان و آب‌های مختلفی پرورش و رشد داده می‌شوند؛ به همین منظور به طور کامل نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که آب مورد استفاده سالم هست و همچنین پوست ماهی که به طور مستقیم با محیط اطراف خود تماس دارد؛ بنابراین توصیه ما این است که پوست ماهی حتماً جدا شود و مورد استفاده قرار نگیرد.

 او بیان کرد: در صورت آلوده بودن آب و مکان پرورش، پوست و چربی‌های ماهی بعنوان محل تجمع بسیاری از آلودگی‌ها و حتی فلزات سنگین مانند جیوه محسوب می‌شوند؛ بنابراین بعد از تهیه ماهی و هنگام شستشو پوست و چربی‌های ماهی را دور بیندازید تا از به خطر انداختن سلامتی جلوگیری کنید.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی مطرح کرد: متاسفانه عادت غلط سرخ کردن و مصرف پوست ماهی در بین مردم بسیار استفاده می‌شود که از نظر سلامتی و بهداشتی به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

تنها ماهی که امکان آلودگی پوست آن کمتر است می‌توان به ماهی ساردین اشاره کرد که با توجه به اندازه و نوع تغذیه این ماهی، خطر آلودگی کمتری دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو