معرفی لباس فرمالیته عروس و ویژگی هایش با ۱۵ نمونه زیبا

معرفی لباس فرمالیته عروس و ویژگی هایش با ۱۵ نمونه زیبا


منبع: ستاره

1,056

1399/1/19

10:32


لباس فرمالیته عروس چیست و باید چه ویٰژگی‌هایی داشته باشد؟ شما این لباس را قبل از روز عروسی اصلی به تن می‌کنید و همراه داماد عکس‌های عروسی را می‌گیرید. پس به مدل لباس عروسی که در روز فرمالیته و هنگام عکس‌برداری می‌پوشید دقت کنید.

لباس فرمالیته عروس

ستاره | سرویس مد و پوشاک - لباس فرمالیته عروس به لباسی گفته می‌شود که در روز عکاسی فرمالیته عروس به تن می‌کند و گاه این لباس به لباس‌های اسپرت هم تغییر می‌کند. اما اگر عروس مایل باشد در روز عکاسی فرمالیته‌ی خود، لباس عروس به تن داشته باشد باید لباسی با یک سری ویژگی‌هایی انتخاب کند که آن را مناسب عکس برداری عروسی می‌کند. البته گاهی عروس خانم‌ها ترجیح می‌دهند از لباس عروس اصلی خود در روز فرمالیته استفاده کنند. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا ریز و درشت مراسم فرمالیته و لباس فرمالیته‌ی عروس و ۱۵ نمونه از بی‌نظیرترین مدل‌ها را با هم ببینیم.

 

مراسم فرمالیته چیست؟

اگر بخواهیم لباس فرمالیته عروس را به درستی بشناسیم و انتخاب کنیم در مرحله اول باید مراسم را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم نسبت به آن انتخاب بهتری داشته باشیم. مراسم فرمالیته چند سالی است که بین عروس و داماد‌های ایرانی جا افتاده. روز فرمالیته برای عکس برداری عروسی است و معمولا یک روز یا چند روز قبل از عروسی اصلی انجام می‌شود. این مراسم فرمالیته چند مزیت دارد: یکی اینکه عروس و داماد به راحتی و با فراغ بال عکس‌هایشان را می‌گیرند و دیگر صبح روز عروسی و با آن همه مشغله مجبور نیستند عکاسی را بی‌دقت و با خستگی زیاد انجام دهند. دیگر اینکه عروس و داماد می‌توانند عیب و ایراد آرایش مو و لباس‌هایشان را پیدا کنند و آن‌ها را تا قبل از مراسم عروسی اصلی برطرف کنند و از طرف دیگر کسانی که می‌خواهند عکسشان را در مراسم اصلی در تالار نشان دهند و یا به صورت گیفت به مهمان‌ها هدیه دهند از بابت عکس و کیفیت آماده‌سازی خیالشان راحت می‌شود.

 

لباس فرمالیته عروس چیست

 

می‌توانید ببینید: ایده‌هایی جذاب برای ژست عکاسی عروس و داماد

 

لباس فرمالیته عروس چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر عروس خانم زیبا بخواهد عکس‌های قبل از عروسی‌اش را با لباس عروس بگیرد، به لباسی با یک سری ویژگی‌ها نیاز دارد. البته در این مورد ما دو انتخاب داریم. یک سری افراد ترجیح می‌دهند با همان لباس عروس اصلی خود عکس بگیرند که این گزینه خیلی گزینه ریسکی است؛ چون ممکن است هنگام عکاسی برای لباستان اتفاقی بیفتد. گزینه دوم انتخاب لباس عروسی متفاوت با لباس عروس اصلی است. برای انتخاب لباس عروس فرمالیته باید به یک سری نکات توجه کنید که در ادامه برای شما می‌گوییم.

 

لباس فرمالیته عروسی چیست

 

جالب است ببینید: ۱۷ ایده جذاب برای ورود عروس و داماد به تالار

 

لباس فرمالیته عروس چه شکلی است؟

مراسم فرمالیته به خاطر سهولت و کیفیت بالاتر عکس‌های عروس و داماد است که انجام می‌شود. شما باید به این مسئله فکر کنید که تا آخر عمر این عکس‌ها برای شما یادگاری می‌ماند پس باید هنگام عکسبرداری عروسی به تک تک نکات ریز و درشت توجه کنید تا کیفیت و زیبایی عکسهایتان تضمین شود. البته که لباس عروس فرمالیته جزو نکات اصلی است. اما این لباس عروس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • جنس لباس عروس فرمالیته خیلی مهم است. معمولا اکثر عروس و داماد‌ها از  تم عکاسی طبیعت و پیچیدن باد به دور عروس و داماد خوششان می‌آید؛ پس بهترین لباس برای این تم‌ها لباس عروس حریر است. چراکه این لباس‌ها مانند پر سبک هستند و عروس به راحتی می‌تواند با آن ژست‌های متفاوت بگیرد.
  • طرح و دوخت لباس عروس فرمالیته باید راحت و تا جایی که می‌شود غیر رسمی و به اصطلاح شق و رق نباشد. شما باید در این روز مداوم ژست بگیرید و حرکت کنید؛ پس بهتر است لباسی به تن کنید که در آن راحت باشید.
  • خوبی لباس عروس فرمالیته این است که شما باید در رنج رنگ‌های روشن بپوشید تا در عکس‌ها بیشتر به چشم بیایید؛ پس می‌توانید علاوه بر سفید به رنگ‌های شیری، صورتی ملایم و آبی کم رنگ و ... هم فکر کنید.

 

لباس فرمالیته عروس آبی

 

بیشتر ببینید: ۳۰ مدل لباس عروس صورتی جذاب و زیبا

 

  • اگر من جای شما بودم سعی ‌می‌کردم لباس عروسی انتخاب کنم که دامن پر چین و بلندی داشته باشد چراکه می‌توان با این مدل دامن، ژست‌های فوق‌العاده‌ای گرفت.
  • اگر می خواهید تم عکس‌هایتان کمی متفاوت و خاص‌تر باشد می‌توانید به لباس فرمالیته‌ی عروس کوتاه هم فکر کنید. این مدل لباس عروس‌ها برای افراد لاغر به شدت توصیه می‌شود.

 

۱۵ عکس لباس فرمالیته عروس شیک و زیبا

۱. مدل لباس فرمالیته عروس با گل‌های برجسته

لباس فرمالیته عروسی


۲. مدل لباس دنباله‌دار عروس مناسب مراسم فرمالیته

لباس عروس فرمالیته دنباله دار


۳. مدل سال ۲۰۲۰ لباس فرمالیته عروس با شنل توری

لباس فرمالیته عروس ۲۰۲۰


۴. جدیدترین مدل لباس فرمالیته عروس با دامن ماهی

جدیدترین مدل لباس فرمالیته عروس


۵. مدل لباس عروس فرمالیته جدید با شنل توری شاینی

لباس فرمالیته عروس با شنل


۶. لباس فرمالیته عروس کوتاه با یقه قایقی

لباس فرمالیته عروس کوتاه


۷. مدل اسلامی و پوشیده لباس فرمالیته عروس

لباس فرمالیته عروس پوشیده

 

بیشتر ببینید:  ۳۰ مدل لباس عروس پوشیده و زیبا

 

۸. لباس فرمالیته عروس گیپوری

لباس گیپوری فرمالیته عروس


۹. لباس فرمالیته عروس ساتن و دانتل

مدل لباس فرمالیته عروس


۱۰. مدل لباس فرمالیته عروس آستین کلوش حریر A لاین

لباس فرمالیته عروس  آستین کلوش

 

بیشتر ببینید: لباس عروس دم ماهی؛ ۲۰ مدل از لباس‌ عروس‌های باز تا بسته

 

۱۱. مدل شیک لباس فرمالیته عروس دو تکه

عکس لباس فرمالیته عروس


۱۲. لباس عروس حریر دو تکه مناسب روز عکاسی فرمالیته

لباس فرمالیته عروس و داماد


۱۳. مدل لباس عروس آستین کوتاه مناسب عکس برداری عروسی

لباس فرمالیته عروس آستین کوتاه

 

بیشتر ببینید: مدل لباس عروس گیپور؛ ۲۲ مدل مختلف از آستین حلقه‌ای تا پوشیده و شیک

 

۱۴. لباس عروس فرمالیته حریر جدید با یقه‌ی هفت و آستین بلند

لباس فرمالیته عروس جدید


۱۵. مدل لباس عروس فرمالیته یقه باز کوتاه

 مدل لباس عروس فرمالیته کوتاه

 

جالب است بدانید: عقد آریایی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

در آخر

اگر در آستانه عروسی قرار دارید و استرس مراسم را دارید، پیشنهاد می‌کنیم درباره کترینگ عروسی و مراسم نامزدی بیشتر بخوانید. همچنین برای عکسبرداری ۲۷ مدل ست لباس عقد عروس و داماد می‌تواند به شما ایده های جالبی برای ست کردن بدهد. با آرزوی خوشبختی و شادکامی شما...

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو