با سیر صعودی افزایش شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در کشورهای عربی، این کشورها سقف تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس را بالا بردند.

پایگاه خبری «الیوم السابع» طی گزارشی با همین محور به ارائه جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی پرداخت و نوشت: وزارت کشور عربستان، روز دوشنبه (ششم آوریل)، اعلام کرد که به مدت ۲۴ ساعت در پنج شهر و چهار استان این کشور مقررات منع آمد و شد سراسری وضع کرده‌ است که شامل شهرهای ریاض، تبوک، الدمام، الظهران و الهفوف و استانهای جده، الطائف، القطیف و الخُبر می‌شود.

وزارت بهداشت عربستان، شمار کل بیماران مبتلا به کرونا در این کشور را دو هزار و ۵۲۳ نفر، شمار بهبودیافتگان را ۵۵۱ نفر و شمار فوتی‌ها را ۳۸ نفر اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت سعودی نیز با اشاره به اینکه تنها ۵۰ درصد از مردم عربستان، به قرنطینه خانگی پایبندند، هشدار داد: اگر مردم طی چند ماه آینده به مقررات وضع شده پایبند نباشند، صدها هزار نفر در معرض ابتلا به این ویروس قرار خواهند گرفت و نظام درمان و بهداشت کشور از هم پاشیده خواهد شد... این توهم نیست.

وزارت بهداشت مغرب نیز از ثبت مرگ یازده بیمار دیگر مبتلا به کرونا در این کشور، طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که به این ترتیب آمار قربانیانی که به دلیل ابتلا به این ویروس در این کشور جان خود را از دست دادن به ۸۰ نفر رسید و با ثبت ۹۲ مورد  جدید ابتلا به این ویروس، شمار بیماران در این کشور به هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

مقامات دولت اردن نیز اعلام کردند که چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و به این ترتیب شمار مبتلایان به ۳۴۹ نفر می‌رسد و تاکنون ۱۶ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. اما دیروز یک نفر دیگر از این بیماران جان خود را از دست داد و به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در اردن به شش نفر رسید.

مقامات مسئول در کویت نیز از وضع مقررات منع آمد و شد سراسری در برخی مناطق این کشور در چارچوب مقابله با شیوع کرونا خبر دادند. وزارت بهداشت این کشور نیز اعلام کرد که ۲۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است و تاکنون ۱۳۱ بیمار بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

وزیر بهداشت کویت نیز از بهبود چهار نفر دیگر خبر داد و شمار فوتی‌ها را ۱۰۳ نفر اعلام کرد.

شبکه العربیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در الجزائر ، با ثبت ۱۰۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس به هزار و ۴۲۳ نفر رسیده است.

مقامات مسئول عراق نیز از ثبت مرگ سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در این کشور و ۷۰ مورد جدید ابتلا خبر دادند.

امارات نیز  تعداد مبتلایان جدید در این کشور را ۲۷۷ مورد و مجموع مبتلایان را دو هزار و ۶۷ نفر اعلام کرد و از ثبت بهبودی ۲۳ نفر دیگر در این کشور خبر داد و گفت که تاکنون ۱۶۷ نفر از بیماران سلامتی خود را به دست آورده‌اند.