علت ترک های روی زبان و شناخت بیماری هایی که از روی زبان می شود تشخیص داد

منبع: آرگا

99

1399/1/19

18:38


در این مقاله شما را با ترک های روی زبان و عارضه های دیگر زبانی که می تواند نشانگر یک بیماری درون بدن باشد آشنا می کنیم و راه هایی برای درمان آن ها ارائه می دهیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در نظر داشته باشید که خطوطی که روی زبان جاری می شوند می توانند نشان از مشکلات گوارشی باشند. بسیاری از انسان ها به سلامت دندان های خود اهمیت بالایی می دهند زیرا دندان ها می تواند بر زیبایی تاثیرات بسیار زیادی دارد اما از مهم ترین عضو بدن که در سلامت نقش دارد غافل می شوند.

علت ترک های روی زبان

باید بدانید که زبان می تواند نشانگر خوبی برای سلامتی باشد و ما را از بیماری های داخلی آگاه می کند. بسیاری از مشکلات دهان از جمله بود بد می تواند بر اثر مشکلاتی مانند بهداشت زبان باشد. زبان محل خوبی برای باکتری ها می باشد که می توانند در آن سکونت کنند و بیماری های دیگری را بوجود بیاورند. بهداشت دهان و مهم تر از آن بهداشت زبان اهمیت بالایی دارد.

علت برخی از ترک های روی زبان

همانطور که گفته شد ترک های روی زبان می تواند نشانگر مشکلات گوارشی باشد. در واقع ترک زبان می تواند نشانگر ضعف معده، روده و کمبود های تغذیه ای می باشد.

مقابله با این عارضه

در نظر داشته باشید که یک سری از مواد می تواند ترک های روی زبان را از بین ببرد که عبارت اند از :

  • سیب زمینی
  • یام
  • نعنا بیابانی یا کوهی
  • جوانه ارزن

از بین بردن نشانه های دندانی

نشانه های دیگر روی زبان

در نظر داشته باشید که علاوه بر گسل های زبان که می تواند ناشی از ضعف معده و روده و ضعف سیستم ایمنی می باشد ممکن است نشانه های دیگری هم در زبان ایجاد شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

نشانه های دندانی

در نظر داشته باشبد وجود نشانه های دندانی می تواند خبر از یک حادثه دیگر در بدن باشد. در واقع این نشانه ها نشانگر ضعف طحال است. در نظر داشته باشید که ضعف طحال می تواند به شکل گیری گاز و نفخ هم منجر شود.

درمان

در این شرایط می توانید از گیاهانی استفاده کنید که عبارت اند از :

زخم شدن زبان

زخم شدن زبان برای کمبود ویتامن  B در بدن می باشد و دلیل دیگر آن کم خونی است. باید بدانید که با مصرف قرص ویتامین B می تواند از این عارضه جلوگیری کند و آن را درمان کند. البته می توانید برای کسب ویتامین B غذا هایی مانند اسفناج و ماست و میوه های تازه استفاده کنید.

سوزش زبان

وقتی زبان شما می سوزد نشان از اختلال دستگاه گوارش است و شما را از آن آگاه می کند. زمانی این اتفاق رخ می دهد که تولید شیره های گوارشی نا متعادل است و می توانید با توجه به این نوع سوزش ها و اختلالات باید از یک سری مواد غذایی که با گوارش شما ناسازگاری دارد بپرهیزید. برای رفع سوزش زبان خود هم می توانید از زنجبیل استفاده کنید.

تورم زبان

در نظر داشته باشید که اگر زبان شما سفید شد و یا تورم داشت می توانید متوجه شوید که باکتری های روده شما تجمع بیش از حدی پیدا کرده است. می توانید این مسئله را با پرهیز از مواد غذایی قندی به راحتی حل کنید. می توانید از مواد شیمیایی استفاده کنید که شامل کپسول های اسیدوفیلوس می باشد.

سوزش زبان و مشکلات گوارشی

علت عمده ترک های روی زبان

این مشکل هشدار هایی درباره ناکافی بودن ویتامین ها می دهد و به دلیل سو جذب‌ مواد منجر به خستگی همزمان و انرژی پایین می شود. مصرف ویتامین ب می تواند این مشکلات را برطرف کند. از طرف دیگر به همراه آلوئه ورا و چای نعنا می تواند کمک کند و این عترضه را تا حدود بسیار زیادی درمان شود. البته شرایط دیگری هم باید در کنار این مورد قرار بگیرد تا به طور حتم بگوییم که شما دچار کمبود ویتامین ب هستید. بهتر است قبل از انجام دادن هر کاری باید آرامش خود را حفظ کنید و به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید بهتر این موضوع را حل کنید و پزشک می تواند به شما کمک کند. در واقع برای مصرف دارو نباید خود سرانه عمل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو