چطور از شر چهره عصبانی ام خلاص شوم؟

چطور از شر چهره عصبانی ام خلاص شوم؟


منبع: روزیاتو

136

1399/1/19

18:41


تا به حال برایتان پیش آمده با وجود اینکه حال کاملاً خوبی داشتید و مشکلی هم در کار نبوده با این سؤالات از سمت دیگران مواجه شده باشید: عصبانی هستی؟ مشکلی پیش آمده؟ حرفی زدم که ناراحتت کرده باشد؟ چرا بیشتر لبخند نمی زنی؟

اگر این تجربه را داشته اید، احتمالاً خودتان تا به حال متوجه شده اید که از آن دست کسانی هستید که چهره ی آن ها در حالت عادی گرفته به نظر می رسد. این مسأله هم در زنان و هم در مردان وجود دارد و کسانی که چنین ویژگی ای دارند در حالی که مشکل یا ناراحتی ای ندارند چهره ی آن ها در حالت عادی، عصبانی، دلخور یا ناراحت به نظر می رسد.

اما جالب است بدانید در مورد اینکه چرا بعضی ها در حالت عادی ظاهر آرامی دارند در حالی که برخی عبوس به نظر می رسند هم تحقیق شده.

در ادامه می خواهیم ببینیم علت این مسأله چیست و چطور می توان آن را حل کرد.

چطور از شر چهره عصبانی ام خلاص شوم

چرا چهره ی بعضی ها در حالت عادی عصبانی یا ناراحت به نظر می رسد؟

دانشمندان در تحقیقی تصاویری از چهره ی خنثی سلبریتی ها را با یک نرم افزار اسکن چهره بررسی کردند تا متوجه شوند میان کسانی که چهره ی آن ها در حالت عادی گرفته است و آن هایی که چنین خصوصیتی ندارند، چه تفاوت هایی وجود دارد. محققان متوجه شدند یک چهره ی خنثی تنها نزدیک به ۳ درصد از احساسات پنهان فرد را نشان می دهد. به همین دلیل است که چهره ی چنین افرادی خنثی به نظر می رسد. اما کسانی که چهره ی آن ها در حالت عادی گرفته به نظر می رسد به طور متوسط ۶ درصد از احساسات پنهان خود را نشان می دهند که بیشتر آن حس انزجار است.

انزجار کامل زمانی در چهره مشهود می شود که یک سمت دهان فرد اندکی بالا می رود.

بعضی افراد هستند که در حالت عادی هم دهان آن ها به طور طبیعی از یک سمت بالاتر است، مسأله ای که باعث می شود آن ها چهره ای منزجر پیدا کنند، گرچه فرد در آن لحظه کاملاً خنثی است و چنین احساسی ندارد. این مسأله می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند چون در همه جای دنیا این حالت چهره را نشانه ی نفرت و انزجار می دانند و آدم ها به طور ناخودآگاه واکنش منفی ای به این حالت چهره دارند.

راز گرفته به نظر رسیدن چهره در گوشه ها نهفته است

کسانی که چهره ی آن ها در حالت عادی گرفته به نظر می رسد معمولاً قسمت هایی از چهره ی آن ها به طور طبیعی به سمت پایین است. مثلاً چشم های بعضی افراد حالتی افتاده دارد، مسأله ای که باعث می شود آن ها خسته و افسرده به نظر برسند. بعضی هم گوشه های دهان آن ها به سمت پایین است و به همین خاطر همیشه ناراحت به نظر می رسند.

تصویر زیر چهره ی یک زن در حالت عادی را نشان می دهد. دقت کنید که لب های زن کمی به سمت پایین هستند. همین مسأله باعث می شود اینطور به نظر برسد که این زن از چیزی دلخور است در حالی که اصلاً اینطور نیست.

همچون ویژگی های طبیعی چهره که باعث می شوند چهره ی یک فرد در حالت عادی عصبانی یا ناراحت به نظر برسد، متغیرهای کوچکی هم در چهره وجود دارد که پیام های قدرتمندی به اطرافیان می رسانند.

چطور از شر چهره عصبانی ام خلاص شوم؟

اگر از آن دست کسانی باشید که چهره ی آن ها در حالت عادی گرفته به نظر می رسد، دیگران دائماً تصور می کنند شما شخص بداخلاقی هستید که این مسأله می تواند واقعاً آزاردهنده باشد. اما چهار ترفند ساده برای حل این مسأله وجود دارد:

۱- به دیگران از پایین به بالا نگاه کنید

این کار باعث می شود چشم های شما شکل بازتری پیدا کنند و کمتر افتاده به نظر برسند.

۲- با آرایش کردن فرم چشم هایتان را تغییر دهید

زنانی که چشم های افتاده دارند می توانند با استفاده از خط چشم و سایه توجه را به پلک پایین خود جلب کنند تا چشم ها بازتر به نظر برسند.

۳- لبخند مختصری را جایگزین اخم همیشگی تان کنید

اگر از آن دست کسانی هستید که گوشه های دهان آن ها همیشه به سمت پایین است، گونه های خود را اندکی بالاتر نگه دارید. لازم نیست یک لبخند کامل بزنید. اما با این کار می توانید چهره ی اخمالوی خود را از بین ببرید.

۴- با آن کنار بیایید

هیچ لزومی ندارد که چهره ی گرفته ی خود را عوض کنید. این یکی از ویژگی های طبیعی شما است و اگر تصمیم بگیرید که قبولش کنید، می توانید مطمئن باشید که کسانی که با شما در ارتباط هستند شما را بر اساس گفتار و کردارتان قضاوت می کنند نه یک مسأله ی سطحی مثل گرفته بودن چهره در حالت عادی.

منبع: scienceofpeople

چطور از شر چهره عصبانی ام خلاص شوم؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو