باید و نبایدهای تغذیه ای در دوران قرنطینه

56

1399/1/19

19:37


باید و نبایدهای تغذیه ای در دوران قرنطینه

سلامت نیوز-*دکتر رضا ساعدی: معمولا افرادی که در قرنطینه هستند چون پیاده روی انجام نمی دهند و کارهای روزانه را خیلی شدید انجام نمی دهند و بیرون کار نمی کنند و پیاده روی روزانه ندارند و تعادل انرژی دریافتی با انرژی که هزینه میکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، معمولا افرادی که در قرنطینه هستند چون پیاده روی انجام نمی دهند و کارهای روزانه را خیلی شدید انجام نمی دهند و بیرون کار نمی کنند و پیاده روی روزانه ندارند و تعادل انرژی دریافتی با انرژی که هزینه میکنند نسبت به قبل به هم میریزد بنابراین افراد رفته رفته تمایل به چاق شدن پیدا میکنند.

از طرفی در خانه نشستن خودش می طلبد که مصرف مواد غذایی افزایش پیدا کند که همین می تواند به چاق شدن کمک کند .افراد با خانه نشستن یک یا دوماهه ممکن است که باعث چاقی شود بنابراین مهم است که ما بالانس انرژی را در نظر بگیریم و با مواردی که می گوییم از آن مراقبت کنیم .

1-اگر در خانه تردمیل دارید می توانید روی تردمیل روزی نیم ساعت تا 40 دقیقه راه بروید که این می تواند به 2 تا 20 دقیقه تبدیل شود که برای بدن بسیار مفید خواهد بود.

2-یادمان باشد در طول روز از نوشیدن آب فراوان استفاده کنیم نوشیدن آب فراوان باعث می شود اشتهای کاذب ما وریزه خواری را کم کند .

3-نکته بعدی اینکه روی میز یا جایی که می نشینیم در خیلی از خانواده ها دیده می شود که روی میزشان پر از خوردنی های نظیر خرما و میوه ...گذاشته شده است . این خوراکی ها را از روی میز جمع کنید و فقط از این خوراکی در زمان میان وعده استفاده کنید.

همچنین من به شما توصیه می کنم برای عصرانه یک فنجان دمنوش گل گاوزبان استفاده کنید.در ساعت حدودا 4عصر خیلی به کم کردن استرس روزانه کمک می کند.

این روزها هرجا خبرها را چک می کنید خبر از بیماری و تعاد کشته شده ها است .این خبرها تاثیر روانی روی ما دارد و باعث می شود ما پرخور تر شویم و اینکه دمنوش گل گاو زبان به ما کمک می کند تا ماشادتر باشیم و در یافت و مصرف مواد غذایی را کمتر می کند.

بنابراین کمک می کند فرآیند کاهش وزن سریع تر انجام شود . یادمان باشد کسانیدکه مبتلا به فشار خون بالا هستند توصیه نمی شود که از دمنوش گل گاو زبان استفاده کنند. نکته بعدی درباره تعادل انرژی روزانه است و اینکه سعی کنیم وعده های غذایی مان را زودتر و به موقع مصرف کنیم.

در خیلی موارد دیده شده که فرد وعده ناهار را خیلی دیر می خورد و مدام در ال ریزه خواری بین وعده های غذایی است.

به نظر من وعده های غذایی تان را کمی زودتر و سر وقت میل کنید که این گرسنگی در بین وعده های غذایی مار ا مجبور به ریزه خواری نکند.

* متخصص تغذیه و رژیم درمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو