فروش داروی اهدایی ژاپن در بازار سیاه ایران!

منبع: برترین ها

73

1399/1/19

22:43


دلالان بازار سیاه، پس از فروش قرص تامیفلو، هم اکنون اقدام به عرضه و فروش قرص آویگان ژاپنی (برند اصلی فاویپیراویر) به قیمت نجومی نموده اند.

برترین‌ها: به نقل از کانال پزشکان طرح؛ دلالان بازار سیاه، پس از فروش قرص تامیفلو، هم اکنون اقدام به عرضه و فروش قرص آویگان ژاپنی (برند اصلی فاویپیراویر) به قیمت نجومی نموده اند.

این قرص موجود در تصویر، برخلاف داروی فاویپیراویر تولید جدید داخل کشور که مواد اولیه آن از چین وارد می شود، تولید شرکت "فوجی فیلم" ژاپن و به عبارتی داروی اصلی میباشد.

فروش داروی اهدایی ژاپن در بازار سیاه ایران!

نکته عجیب اینجاست که طبق اعلام شرکت فوجی، این دارو هیچگونه فروشی در بازار داخل و خارج ژاپن نداشته و فقط جهت استفاده بیماران بستری، تعدادی از آن از طریق کانالی خاص بطور رایگان به ایران #اهداء شده است.

سئوال اینست که در شرایطی که این داروی ژاپنی حتی در بیمارستانهای سانتر کرونای ایران نیز پیدا نمی شود، چگونه با قیمت میلیونی و آن هم با این سرعت، سر از بازار سیاه در آورده است!!؟

وزیر خارجه ژاپن امروز اعلام کرد کشورش قصد دارد داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر» (favipiravir) شناخته می‌شود را به صورت رایگان به ۲۰ کشور از جمله ایران اهدا کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو