چم و خم حفظ آرامش زمان دورکاری در این روزهای پر تب و تاب کرونایی

54

1399/1/19

23:49


در این روزهای بحران، بسیاری از کارفرمایان با انجام دورکاری برخی از کارمندان به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ سلامت آنها موافقت می کنند. در این مطلب با چند نکته برای حفظ آرامش در محیط کار در زمان دور کاری آشنا می شوید.

چم و خم حفظ آرامش زمان دورکاری در این روزهای پر تب و تاب کرونایی

 این روزهای بحرانی برخی از ما ناچار هستیم که در محیط کار خود حاضر باشیم. با رعایت نکات بهداشتی در محیط کار خود میتوانیم انتقال ویروس را به حداقل برسانیم و ھم خود و ھم مشتریان و مراجعینمان را از بیمار شدن محافظت کنیم. البته خیلی از افراد نیز با موافقت کارفرما رسیدگی امور به صورت دورکاری را تجربه می کنند.
 

 
بیاموزید: استفاده از فناوری برای دورکاری برای همه ما یک چالش به حساب می آید. ما هیچکدام نابغه اینکارنیستیم! تلاش کنید در این باره بیاموزید و برای بهتر شدن کار از راه دور فکر کنید.
 
 
نظم داشته باشید: کار از خانه به دلیل فاصله هایی که با همکارانمان مان ایجاد می کند میتواند چالش برانگیز باشد یا انگیزه مان را کاهش دهد. گاهی حواسمان پرت می شود یا کارها را ازقلم میاندازیم. تهیه یک چارچوب و برنامه برای کاردرخانه بسیارمهم وکمک کننده است. بنابراین:
 
 
محلی را برای کار انتخاب کنید که چیزی حواستان را پرت نکند. 
 
 
برنامه زمانی برای کار در خانه بچینید. ساعت شروع به کار، ساعت استراحت، ساعت نماز و ناهار، ساعت اتمام کار، ھمگی با برنامه و از قبل مشخص باشد.
 
 
در زمان ناهار، حتما از محیط کار دور شوید، غذای مناسب صرف کنید، تا حد امکان از خانه به محیط خلوت بیرون بروید و نور طبیعی دریافت کنید و چند حرکت نرمشی داشته باشید. هرگز ھمزمان با انجام کار غذا میل نکنید.
 
 
وظایف مشخصی برای هر روز در نظر بگیرید. میزان ساعتهای کار را واقعبینانه تنظیم کنید.
 
 
در پایان روز با ھمکاران چک کنید که چه کارھایی انجام شده و چه کارهایی لازم است در ادامه انجام شود.
 
 
حد و مرز بین زمان و فضای مجازی شخصی و کاری را حفظ کنید. به مرزهای دیگران ھم احترام بگذارید.
 
 
در صورتی که لازمه ی شغل شما برقراری تماس تصویری است، از حریم خصوصی مراقبت کنید. ممکن است لازم باشد از اطرافیان بخواهید در اتاق یا فضای دیگری حضور داشته باشند و تلفن یا سیستم ھایی را که ممکن است مزاحمت صوتی ایجاد کنند قطع کنید. 
 

نظرات


تصویری


ویدئو