لیگ والیبال قطر به دلیل شیوع ویروس کرونا همچون سایر کشورهای جهان به حالت تعلیق درآمد و تعطیل شد. با وجود اینکه قطری‌ها اعتقاد دارند تا ۲۰ آپریل اوضاع به حالت عادی بازمی‌گردد مسئولان این والیبال این کشور هنوز تاریخی را برای از سرگیری این رقابت‌ها اعلام نکرده‌اند.

لوکاس ژیگادلو، پاسور ۴۰ ساله و لهستانی تیم والیبال العربی از جمله بازیکنان خارجی شاغل در لیگ قطر است. او به دلیل شیوع ویروس کرونا و قوانینی که وضع شده در قرنطینه به سر می‌برد و نمی‌تواند به کشورش بازگردد.

او در مورد حضورش در العربی اظهار داشت: از اینکه این تیم را انتخاب کردم پیشمان نیستم. خوشبختانه روند کاری‌ من به گونه ای بود که مسئولان باشگاه خواهان تمدید قراردادم برای فصل آینده بودند.

پاسور پیشین تیم والیبال بانک سرمایه، درخصوص شیوع ویروس کرونا در قطر گفت: در کشورهای عربی هم همچون اروپا این ویروس شیوع پیدا کرده است، اما قطری‌ها به صورت جدی در حال مقابله با آن هستند. مردم خیلی کم در خیابان‌ها دیده می‌شوند و من هم با این شرایط نمی‌دانم چه زمانی بتوانم به کشورم بازگردم.

ژیگادلو ادامه داد: در حال حاضر شرایط پروازها به لهستان مناسب نیست و مرزها بسته شده است. با توجه به شرایطی که وجود داشت من هم تصمیم گرفتم که در قرنطینه بمانم تا کمی اوضاع بهتر شود.