طرز تهیه آش رشته مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه آش رشته مجلسی و خوشمزه


632

1399/1/20

11:32


آش یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی هستش که به خاطر حبوباتی که داره بسیار مقوی هستش اش در کشور ما تنوع بسیار بالایی داره اما آش رشته یکی از پر طرفدار ترین اش های ایرانی است و همین آش رشته هم در شهر های مختلف و اقوام مختلف با مواد اولیه متفاوت پخته می شود و طعم ها و رنگهای متفاوتی دارد و در این بخش برای شما عزیزان یه مدا مختلف آش رشته را قرار داده ایم با مواد متفاوت و طعم های متفاوت همه رو امتحان کنید عالی هستند آموزش تزیین آش رشته را ببینید طرز تزیین آش رشته و  عکس آش رشته بیشتری را ببینید

طرز تهیه آش رشته مجلسی :

دیزاین ساده آش رشته

مواد لازم  به اندازه 50 نفر:

نخود :نیم کیلو
لوبیا :یک کیلو
عدس :یک و نیم کیلو
سبزی ( جعفری ، گشنیز ، کمی تره ، برگ چغندر یا اسفناج ):پنج کیلو
رشته آشی : پنج کیلو
پیاز سرخ شده : نیم کیلو
سیر داغ و نعناع داغ برای تزیین

طرز تهیه آش رشته :

اول باید از شب قبل نخود و لوبیا را خیس کنید (۸تا ۱۰ ساعت )بهتر است چند بار آب آنها را عوض کنید ، نخود و لوبیا را جدا و عدس را جداگانه بپزید ، دیگ نذری (۱۰۰ کیلویی ) را تا سه دوم ۳/۲ازآب پر کنید وقتی آب بجوش آمد نخود و لوبیا و عدس را داخل دیگ بریزید بعد از آن سبزیها را داخل دیگ ریخته و هم بزنید ، صبر کنید رنگ سبزیها کمرنگتر شود ، چون رشته آشی دارای نمک میباشد با توجه به رشته مقداری نمک داخل آش بریزید ،آشپزی با طعم عشق .

مواظب باشید شور نشود ، حالا که سبزیها پخته شد میتوانید نصف پیاز سرخ شده را داخل آن بریزید ، رشته ها را هم کوتاه تر کرده و داخل آش بریزید ، حالا باید آش را هم بزنید تا رشته ها به هم نچسبند وقتی رشته ها کلفتر شدند و دیدید ،آش لعاب داد زیر آن را خاموش کرده و در ظروف بکشید ، پیاز سرخ شده و سیر داغ و نعناع داغ و دوغ محلی (سفت ) را برای تزیین ظرفهای آش مصرف کنید.

توجه :

با توجه به مقدار مواد لازم میتوانید مقدار آش مورد نظرتان را تغییر دهید . مثلا برای دیگ ( ۵۰ کیلویی ) همه مواد را نصف کنید .

نسبت سبزی به رشته باید برابر باشد و عدس ۳پیمانه لوبیا ۲ پیمانه و نخود ۱ پیمانه باشد .

برای خوشمزه تر شدن آش میتونید استخوان قلم تهیه کنید و بپزید و آبشرو داخل آش بریزید تا سه دفعه میتونید قلم را بجوشانید و از آبش استفاده کنید ، افرادی که محدودیت مصرف لبنیات دارن بخاطر اینکه دچار کمبود کلسیم نشن میتونن از آب قلم استفاده کنید

 

 

آش رشته تهرانی :

 

 تزیین آش رشته پشت پا

تزیین آش رشته با کشک

مواد لازم

لوبیا چیتی 1 لیوان
نخود 1 لیوان
عدس 1 لیوان
آرد گندم 1 قاشق غذاخوری
رشته آش 600 گرم
پیاز داغ 1 لیوان
سیر داغ 1/2 لیوان
نعنا داغ به مقدار لازم برای تزیین
کشک 1 کیلو گرم
سبزی آش (تره،جعفری،گشنیز،شوید،اسفناج) 2 کیلو گرم

طرز تهیه آش رشته تهرانی

حبوبات را برای کاهش نفخ ناشی از آن یک روز قبل خیس کنید و 2 تا 3 بار آب آن ها را عوض کنید و دور بریزید.
پیازها را سرخ کنید و سیر داغ را هم آماده کنید. پیاز داغ ها را با زردچوبه کمی تفت دهید.
نخود، لوبیا و سیر داغ و پیاز داغ را درون قابلمه بریزید و تا با هم پخته شوند. سپس عدس و سبزی خرد شده را هم به بقیه مواد آش رشته اضافه کنید.
یک تا دو قاشق آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنید. سبزی که پخته شد رشته آش را اضافه کنید و هم بزنید تا رشته ها به یکدیگر نچسبند. زمانی که از پختن رشته ها اطمینان پیدا کردید کشک را اضافه کنید. بعد از 5 دقیقه گاز را خاموش کنید. و اجازه دهید که آش رشته کمی جا بیافتد.

 

طرز تهیه آش رشته خوشمزه

 

 تزیین آش رشته پشت پا سرباز

تزیین آش رشته پشت پا سرباز

موادلازم:

لوبیا چیتی 1 لیوان
نخود 1 لیوان
عدس 1 لیوان
لوبیا سفید 1 لیوان
آرد گندم 1 قاشق غذاخوری
رشته آش 600 گرم
پیاز داغ 1 لیوان
سیر داغ 1/2 لیوان
نعنا داغ به مقدار لازم برای تزیین
کشک 1 کیلو گرم
سبزی آش (تره،جعفری،گشنیز،شوید،اسفناج) 2 کیلو گرم

طرز تهیه

حبوبات را برای کاهش نفخ ناشی از آن یک روز قبل خیس کنید و 2 تا 3 بار آب آن ها را عوض کنید و دور بریزیدپیازها را سرخ کنید و سیر داغ را هم آماده کنید.

پیاز داغ ها را با زردچوبه کمی تفت دهیدنخود، لوبیا و سیر داغ و پیاز داغ را درون قابلمه بریزید و تا با هم پخته شوند سپس عدس و سبزی خرد شده را هم به بقیه مواد آش رشته اضافه کنیدیک تا دو قاشق آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنیدسبزی که پخته شد رشته آش را اضافه کنید و هم بزنید تا رشته ها به یکدیگر نچسبند زمانی که از پختن رشته ها اطمینان پیدا کردید کشک را اضافه کنیدبعد از 5 دقیقه گاز را خاموش کنید. و اجازه دهید که آش رشته کمی جا بیافتد.

 تزیین آش رشته نذری جدید

طرز تهیه آش رشته مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو