5 روغن طبیعی بسیار عالی برای جایگزینی مرطوب کننده های شیمیایی

5 روغن طبیعی بسیار عالی برای جایگزینی مرطوب کننده های شیمیایی


منبع: زیبامون

280

1399/1/20

18:18


در این بخش از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با روغن هایی که می توانند جایگزین مناسبی برای مرطوب کننده های شیمیایی باشند آشنا کنیم.

5 روغن طبیعی بسیار عالی برای جایگزینی مرطوب کننده های شیمیایی

 مسلماً این که سعی کنید با مرطوب کننده هایی که معمولا از آنها استفاده می کنید خداحافظی کنید و رو به سوی استفاده از روغن های طبیعی ببرید می‌تواند تا حدی سخت باشد, اما وقتی که با قابلیت ها و مزایای بی نظیر این روغن ها آشنا تر شوید جدا شدن از مرطوب کننده های شیمیایی حتی آسان تر هم می شود . برخلاف اسمشان و این واقعیت که روغن هستند, روغنهای طبیعی باعث نمیشوند که پوست صورت شما چرب شود و قرار هم نیست باعث بشوند که جوش بزنید.

این روغن ها سرشار از موادی هستند که به شدت برای پوست ضروری است .موادی مثل "پلی فنول" "اسیدهای چرب "و "آنتی اکسیدان ها" که تمامی این موارد به این که با التهابات پوستی مبارزه شود و پوستتان یک درخشش طبیعی پیدا کند کمک شایانی می کنند. مهم نیست دنبال این هستید که از قرمزی پوست تان کاهش دهید و یا  از شر جوش ها و آکنه های پوستی خلاص شوید ,اگر یک پوست شاداب و تازه می‌خواهید این مقاله از زیبامون دات کام به شما کمک می کند که با کمک روغن های طبیعی به خواسته خود تان دسترسی پیدا کنید. پس با ما همراه باشید تا شما را با ۵ مورد از روغن های طبیعی که به شدت برای پوست مفید هستند آشنا کنیم.

 روغن نارگیل

بهترین روغن ها برای پوست

به صورت کلی می‌توان گفت روغن نارگیل چهار اثر مهم روی پوست دارد:

  • مرطوب کننده ی پوست
  • ضدالتهاب
  •  آنتی باکتریایی
  • آنتی اکسیدان

همچنین روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع است. چربی های اشباع میزان کلسترول خوب (( HDL  را افزایش داده و کلسترول بد LDL) ) را به سطح بی خطر می رسانند و تمام این موارد تاثیر مستقیم روی پوست شما دارد.

روغن نارگیل که مسلماً از گیاه نارگیل و میوه آن گرفته می‌شود همچنین بوی خوبی دارد و با کمک آن می توان خوراکی های زیادی هم آماده کرد تا به روند بازسازی پوست کمک شود. این روغن در سال‌های گذشته نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. روغن نارگیل سرشار از ویتامین E است و می تواند به راحتی جای مرطوب کننده های شیمیایی را بگیرد زیرا حجم زیادی از اسیدهای چرب که درون این روغن هستند می توانند مثل یک محافظ روی پوست بنشیند و از آسیب های بیرونی جلوگیری کنند .

بهترین روغن ها برای پوست

با کمک روغن نارگیل رطوبت پوستتان از دست نمی‌رود و درون آن می ماند. همچنین این روغن قابلیتی دارد که به محض اینکه روی پوست قرار می‌گیرد جذب آن می شود. اما از آنجایی که مقداری هم سنگین است برای افرادی که پوست چربی دارند گاهی ممکن است مشکل زا شود. برای اینکه از آن استفاده بهتری ببرید می توانید آن را در حمام استفاده کنید یا از قابلیت های آن به عنوان یک کرم برای شیو کردن بهره ببرید.

در روغن نارگیل انواع مواد مفید و مغذی برای سلامت پوست و بدن وجود دارد و می‌توان آن را به شیوه‌های مختلفی مصرف کرد، برخی افراد به این روغن حساسیت دارند از این رو قبل از مصرف حتما باید اطمینان حاصل کنند که آیا به این روغن حساسیت دارند یا خیر،  پس از اطمینان از نداشتن حساسیت به روغن نارگیل می‌توان آن را مانند یک ماسک به پوست صورت بزنید و اجازه دهید در طول شب روی پوست بماند و صبح صورت را با آب و شوینده‌ های غیر اسیدی بشویید ، مداومت در انجام این کار باعث می‌شود تا علاوه بر آبرسانی به پوست، چین و چروک‌ های پوستی کاهش پیدا کند؛ همچنین از این روغن معجزه آسا می‌توان برای درمان خشکی، موخوره و ریزش موهای سر استفاده کرد.

نمک اپسوم چه فوایدی برای پوست دارد؟+طرز استفاده

روغن آرگان

بهترین روغن ها برای پوست

روغن آرگان یا “طلای مایع”،، از دانه های درخت آرگان، که در یک منطقه از مراکش رشد می کند تولید می شود. دو نوع روغن آرگان وجود دارد:  خوراکی، که اغلب به عنوان یک جایگزین برای روغن زیتون است و مورد ارایشی که می توان از آن  در مراقبت از پوست و محصولات مراقبت از مو بهره برد.

روغن آرگان سرشار از ویتامینE, آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است و همچنین روغن به شدت سبکی می باشد که می توان هر روزه از آن استفاده کرد. اگر نیاز به یک مرطوب کننده ای دارید که حس و حال چربی ندارد روغن آرگان مخصوص شماست.

حتی افرادی که دارای وضعیت های جدی پوستی مثل اگزما و آکنه های شدید هستند نیز می توانند از این روغن  استفاده کنند. با تشکر از قابلیت‌های آنتی اکسیدانی این روغن پوست شما با کمک آن هم رادیکال‌های آزاد را دفع می‌کند و هم قابلیت کشسانی بهتری پیدا می‌کند و جوانسازی می‌شود.

پس از اینکه مدتی از این روغن استفاده کنید می توانید ببینید که پوستتان درخشان تر هم شده .این روغن فقط مخصوص پوست های خشک نیست افرادی که پوست چرب دارند نیز می توانند از روغن آرگان استفاده کنند زیرا با کمک قابلیت های روغن آرگان چربی پوست کنترل می شود. شما می توانید از این روغن به طور روزانه زیر آرایش تان استفاده کنید و یا شب هنگام آن را به پوست صورتتان بزنید تا در طول شب پوست صورتتان تغذیه شود و سلامتی خود را بازیابد.

در ضمن روغن آرگان ضد پیری است. از انجایی که این روغن غنی از ویتامین ها و مواد مغذی است، می تواند از روند پیری پیشگیری کند.خطوط ریز را کاهش داده و چین و چروک را صاف کند . روغن آرگان به دلیل قابلیت ارتجاعی از پوست محافظت می کند، به بازسازی سلول های پوست کمک میکند.

استفاده از آن به طور کلی :

  • التهاب را کاهش می دهد .
  • می تواند پسوریازیس و اگزما را درمان کرده و اسکار آکنه ، التهاب های پوستی را کاهش دهد. (هر چندقبل از استفاده از هر گونه درمان با دکتر خود مشورت کنید.)
  • روغن آرگان همچنین به تعادل چربی پوست شما کمک میکند.
  • میتواند رطوبت و مواد مغذی را فراهم کند.

به چه روغن هایی حامل میگویند و چه فوایدی برای پوست دارند؟

روغن میوه نسترن

بهترین روغن ها برای پوست

 روغن رزهیپ یا روغن میوه نسترن از دانه های میوه بوته نسترن گرفته می شود. این گیاه که در بسیاری از نقاط جهان کشت می شود در طب سنتی به خاطر خاصیت های آنتی اکسیدانی, داشتن اسید چرب فراوان و ویتامین A, C و E به شدت محبوب و مورد استفاده است. در ضمن این روغن در سطح روغن های مورد استفاده برای جلوگیری از پیری پوست قرار دارد. با کمک این روغن شما می توانید پوستتان را مرطوب نگه دارید, با رادیکال‌های آزاد بجنگید و همچنین به شدت از چین و چروک ها کم کنید.

همچنین روغن بوته نسترن قابلیت این را دارد که با وجود ویتامین هایی که درون خودش دارد, به خاصیت کشسانی پوست اضافه کند و از لکه های سیاه کاهش دهد و همچنین جای زخم ها را نیز کم کند. از آنجایی که این روغن تا حدی روغن خشک محسوب می شود بدون اینکه چربی ایجاد کند به مغز پوست فرو می رود. به علاوه این روغن را می‌توان با روغن های دیگر مخلوط کرد و از آن به عنوان یک روغن مرطوب کننده و نرم کننده به راحتی استفاده کرد. تولید کلاژن در پوست بطور طبیعی سن شما و چروک‌های مربوط به آن را کاهش می‌دهد. ویتامین C به بازسازی سلولی کمک می‌کند و برای سنتز کلاژن ضروری است. رزهیپ بالاترین میزان ویتامین C را نسبت به سایر میوه‌ها یا سبزیجات تامین می‌کند.

مواد غذایی ای که میتوانند از پوست در برابر نور خورشید مراقبت کنند.

روغن مارولا

بهترین روغن ها برای پوست

 این روغن که از دانه‌ های میوه مارولا که بومی کشور آفریقا است به دست می‌آید به علت اینکه سبک است و قابلیت نفوذ پذیری بالایی دارد و می‌تواند به زیبایی پوست به شدت کمک کند، به تازگی ها خیلی مشهور شده است. با تشکر از قابلیت هایی که این روغن برای سلامتی دارد استفاده از آن برای پوست به شدت توصیه می شود.  روغن میوه مارولا می تواند نه تنها خشکی پوست را برطرف کند بلکه روی حساسیت و التهاب نیز تاثیر مثبتی بگذارد.

روغن مارولا سرشار از اسیدهای چرب است و از تمام روغن های دیگر درصد آنتی اکسیدانی بالاتری دارد.در نتیجه این روغن تبدیل به یک سلاح قوی در برابر پیری و نور خورشید می شود. همچنین این روغن خاصیت ضد میکروبی دارد که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین روغن ها برای مقابله با پوست مستعد به آکنه در نظر گرفت. این روغن چند کاربردی را شما خیلی راحت می توانید روی پوستتان, موهایتان و ناخن هایتان استفاده کنید و از آنجایی که هیچ چربی ای روی پوست باقی نمی گذارد این روغن به شدت مناسب استفاده زیر آرایش است.

خاصیت های گلاب برای پوست و زیبایی +آموزش ماسک

روغن جوجوبا

بهترین روغن ها برای پوست

این روغن که از گیاه جوجوبا که در آمریکای شمالی کشت می شود, گرفته می شود ,رسماً با قابلیت‌ های زیادی که دارد می‌توان از آن برای هر چیزی استفاده کرد.از آکنه گرفته تا بیماری پسوریازیس و یا آفتاب سوختگی! اما در واقع با اینکه اسم روغن روی آن است نمی توان گفت که یک روغن واقعی است. این روغن در واقع شیره ای است که از این گیاه گرفته می شود و این مسئله به این علت مهم است که شیره این گیاه ساختاری شبیه روغن طبیعی بدن که از پوست ترشح میشود دارد و می تواند کاملاً هنگامی که روی پوست قرار می گیرد خودش را به جای روغن طبیعی بدن جا بزند. از آنجایی که ساختار روغن پوست و روغن جوجوبا مشابه هستند استفاده از آن روی پوست باعث میشود که چربی تولید شده طبیعی پوست کاهش پیدا کند.

در نتیجه اگر شما می‌خواهید تولید سموم پوست تان را کاهش دهید و از آکنه جلوگیری کنید, می توانید از این روغن استفاده های فراوانی ببرید. مواد معدنی و مغذی درون روغن جوجوبا توانایی این را دارند که همچنین آن را تبدیل به یک نرم کننده و مرطوب کننده به شدت مناسب برای استفاده در طول روز کنند. تنها یک یا دو قطره از این روغن برای افرادی که پوست چرب دارند کافی است. این افراد می‌توانند هنگام صبح یا شب هنگام این روغن را برای مرطوب کردن پوست شان روی آن پخش کنند و این مسئله باعث می شود که چربی پوست کاهش پیدا کند و پوست صورت همزمان مرطوب می شود. همچنین این روغن را می‌توان به عنوان یک لوسیون بدن مناسب برای پوست های حساس استفاده کرد. در کنار این موارد روغن جوجوبا برای درمان موها و شوره سر نیز به شدت مناسب است و به شما یک کف سر سالم را هدیه می کند.

روغن های صورت یکی از بهترین راز های زیبایی هستند که معمولاً اکثر افراد از آنها غافل میشوند . اکثر متخصصین پوست, میکاپ آرتیست ها و سلبریتی ها دارند از این روغن ها برای درمان پوست و نرم کردن آن استفاده می کنند. روغن ها خیلی راحت جذب پوست می شوند و رطوبت سریعی را تولید می کنند و البته فراموش نکنید که همه آنها طبیعی هستند و مضراتی را که محصولات شیمیایی به پوست می زنند ندارد. پس هرچه زودتر برای اینکه به خودتان یک پوست سالم هدیه کنید استفاده از این روغن ها را بهتر است شروع کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو