بیوگرافی پوریا یلی

یکی از ورزش های دسته جمعی و محبوب در جهان، ورزش والیبال است. این ورزش در کشورهای مختلف دارای هوادارن خاص خود است و در ایران هم این علاقه در بین مخاطبان وجود دارد.

در تیم ملی والیبال ایران هم ورزشکاران حرفه ای وجود دارد که بعضا با وجود سن کم خود دارای بازی های درخشانی هستند. از جمله پوریا یلی یکی از این والیبالیست ها است.ما در این مقاله از پارسی نو برای شما همراهان همیشگی بیوگرافی پوریا یلی را گردآوری و منتشر کرده ایم.


بیوگرافی کامل پوریا یلی

پوریا یلی از جمله بازیکنان والیبال کشورمان است که در تاریخ ۱ بهمن سال ۱۳۷۷ در قوچان استان خراسان به دنیا آمده است. این بازیکنان جوان و با استعداد ورزش والیبال برای باشگاه پیکان و تیم ملی والیبال مردان ایران بازی می ‌کند. وی در پست پشت خط زن بازی می کند و پیراهن شماره ۲۰ را بر تن دارد.

در مورد میزان تحصیلات پوریا باید بدانید که او فارغ التحصیل هنرستان تربیت بدنی است، دارای ۲۰۹ سانتی متر قد است و ۸۱ کیلوگرم وزن است. وی از جوان ترین بازیکن تیم ملی والیبال کشورمان به شمار می رود.

پوریا در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۹ سال پسران جهان به همراه تیم ملی والیبال جوانان ایران توانست تا عنوان مقام قهرمانی جهان را کسب کند، یلی بازی ‌های دیدنی در این تورنمنت داشت و می توان گفت که او یکی از نفرات تأثیر گذار تیم ملی جوانان ایران در راه قهرمانی این مسابقات به شمار می رود. گفتنی است که پوریا در حال حاضر عضو تیم ملی بزرگسالان ایران می باشد.

پوریا یلی چگونه والیبالیست شد؟

این ورزشکار به شکل حرفه ای والیبال را از زمانی شروع کرد که در مقطع ابتدایی بود. او زیر نظر پدرش که خود از مربیان این رشته است، فعالیت در عرصه این ورزش را استارت زد. گفتنی است که مادر پوریا یلی هم در رشته والیبال فعالیت دارد.

در ادامه پوریا زیر نظر علی حسن زاده، محمدرضا اسدزاده و حمید علیشاهی و رضا تابعی و مهدی فعال در باشگاه های ورزشی والیبال را دنبال کرد. به این ترتیب او در خانواده ای والیبالی پرورش یافته و شاید یکی از علل موفقیت او در این ورزش هم همین باشد!

شاید شما هم بدانید که از جمله ویژگی های فردی پوریا جسارت و نترسی او در بازی و با حریفان است. در مورد این روحیه خاص او خانواده والیبالیست وی بی تاثیر نبوده اند چرا که وی از همان شروع دوران کودکی و مدرسه، باتوپ و میدان آشنا بوده و به این ترتیب ترسی از مسابقه با حریفان ندارد که دقیقا همین روحیه وی در موفقیت هایش نیز تاثیر فراوانی داشته است.

شاید بتوان گفت که هر ورزشکار یا هنرمند و یا هر فرد موفقی در زندگی حرفه ای خود دارای یک الگوی خاص است، پوریا یلی در این مورد قدری متفاوت است. وی در این باره گفته است که من در ورزشم الگویی ندارم اما بازیکن محبوب من سوکولوف بازیکن معروف لهستانی است، در ایران هم بازیکن محبوب من شهرام محمودی و رضا قرا هستند و در مجموع از هر یک از اینها چیزهای جدیدی یاد گرفتم.

پوریا یلی اینستاگرام


ازدواج پوریا یلی

در مورد وضعیت تاهل پوریا یلی باید بدانید که او هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است. هر چند برخی از سایت ها و منابع نامعتبر خبری عکس هایی با عنوان عکس های همسر پوریا یلی را منتشر کرده اند. اما باید دانست که تا زمان ازدواج این ورزشکار جوان ایرانی باید منتظر ماند و سپس در جستجوی دیدن عکس های پوریا یلی و همسرش بود.

ورود پوریا یلی به تیم ملی نوجوانان

وقتی که پوریا یلی ۱۶ سال سن داشت در جریان مسابقات نوجوانان کشور در سنندج سال در سال ۱۳۹۳  بوسیله محمد وکیلی سرمربی به تیم ملی نوجوانان دعوت شد. وی با استعداد خاص اش در ورزش والیبال در سال ۱۳۹۴ در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان به میدان رفت.

فعالیت های باشگاهی پوریا یلی

پوریا از سال ۱۳۹۳ موفق شد تا با باشگاه ارتعاشات وارد لیگ برتر شود و از ۱۳۹۶ هم توانست تا عضو باشگاه پیکان تهران شود. پوریا یلی در طی مسابقه سایپا و پیکان بوسیله جواد محتشمیان متهم به صغر سنی در رده نوجوانان شد. اتهامی که توسط مدارک تیم ملی نوجوانان، بی اساس و کذب اعلام شد.

پوریا یلی در لیگ ملت ها

پوریا یلی از سال ۱۳۹۶ با دعوت کولاکوویچ به تیم بزرگسالان وارد شد. این بازیکن موفق شد تا کم کم از نیمکت نشینی در مسابقات لیگ ملت های والیبال سال ۲۰۱۹ در ترکیب ثابت در چند بازی حضور داشته باشد و به میدان برود.

عکس پوریا یلی

اینستاگرام پوریا یلی

این روزها بسیاری از افراد صاحب نام در عرصه های مختلف از جمله در عرصه های هنر، سیاست، اقتصاد و… از طریق فضای مجازی با مخاطبان خود در ارتباط هستند. در این فضا اپلیکیشن های مختلف ارتباطی وجود دارد که مهمترین آنها اینستاگرام است و شاید بتوان گفت که محبوب ترین آنها به شمار می رود. علت این محبوبیت هم آن است که از طریق اینستاگرام می توان فیلم و عکس های زیادی را دانلود و انتشار داد.

به این ترتیب مخاطبان این افراد صاحب نام از این طریق می توانند جدیدترین عکس ها و یا فیلم ها در مورد فرد مورد نظرشان را مشاهده کنند. پوریا یلی در اینستاگرام دارای یک پیجی به آدرس pouriayali2020 است که شما هم اگر طرفدار او هستید می توانید به این آیدی در اینستا مراجعه کرده و اطلاعات، اخبار و عکس های جدید در مورد او را دنبال کنید.