این توافق به تایید ٢٢ کشور عضو رسیده و برای اجرایی شدن منتظر تایید مکزیک است. بیانیه اوپک به شرح زیر است:

▫️ نهمین نشست (فوق العاده) وزیران اوپک و غیر اوپک از طریق وبینار ، پنج شنبه ، نهم آوریل ٢٠٢٠ ، به ریاست شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، الکساندر نواک، وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

▫️  در این نشست از حضور آرژانتین، کلمبیا، اکوادور، مصر، اندونزی، نروژ، ترینیداد و توباگو و مجمع بین المللی انرژی (IEF) به عنوان ناظر استقبال شد.

‌▫️  در این نشست، کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیر اوپک شرکت کننده در اعلامیه همکاری، بار دیگر بر تعهد خود در اعلامیه همکاری برای دستیابی و حفظ بازار پایدار نفت، منافع متقابل، کارآمد، اقتصادی و .. کشورهای تولیدکننده تأکید کردند. همچنین بر تأمین امنیت انرژی مصرف کنندگان و بازده منصفانه سرمایه، با توجه به اصول موجود و چشم انداز بازار.

▫️ در این نشست همچنین بر چارچوب اعلامیه همکاری، که در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ امضا شد و در جلسات بعدی نیز تأیید شد، و همچنین بر منشور همکاری که در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۱۹ امضا شد، مجددا تاکید شد.

▫️ تولید نفت خام کشورها (عضو اوپک و غیر اوپک) برای دوره اولیه دو ماهه از اول می ٢٠٢٠تا ٣٠ ژوئن ٢٠٢٠ به میزان ١٠ میلیون بشکه در روز کاهش می یابد. در دوره بعدی به مدت ٦ماه، یعنی از اول جولای ٢٠٢٠ تا ٣١دسامبر ٢٠٢٠،  این کاهش تولید ٨میلیون بشکه در روز خواهد بود. (در مرحله سوم)کاهش تولید به میزان ٦میلیون بشکه در روز از اول ژانویه ٢٠٢١تا ٣٠اوریل ٢٠٢٢به مدت ١٦ماه انجام خواهد شد.

▫️مبنای محاسبه تنظیمات کاهش، تولید نفت (کشورها)در اکتبر ۲۰۱۸است،به جز عربستان و فدراسیون روسیه، که سطح پایه هر دو کشور ١١میلیون بشکه در روز در نظر گرفته می شود.

▫️ از همه تولیدکنندگان اصلی خواسته می شود تا در تلاشها جهت ثبات بازار مشارکت کنند. برای بررسی دقیق شرایط کلی بازار، میزان تولید نفت و میزان مطابقت با اعلامیه همکاری و این بیانیه، وظایف کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) و اعضای آن تمدید می شود.با  (JTC) و دبیرخانه اوپک.

▫️ مجدداً تأکید می شود که مطابق روشی که برای کشورهای عضو اوپک استفاده می شود، (کاهش تولید برای) تولید نفت خام است و نظارت (بر کاهش تولید) براساس اطلاعاتی که از منابع ثانویه اعلام می شود، انجام می پذیرد.

▫️ برای تعیین اقدامات بیشتر در صورت نیاز برای تعادل بیشتر، جلسه بعدی اوپک و غیر اوپک در تاریخ ١٠ژوئن ٢٠٢٠ از طریق وبینار برگزار می شود.

▫️ موارد فوق توسط همه اعضای اوپک و کشورهای تولید کننده نفت غیر اوپک که در اعلامیه همکاری مشارکت داشتند ، به استثنای مکزیک، مورد توافق واقع شد و در نتیجه، (اجرای) این توافق مشروط به رضایت مکزیک است.