نظر کتایون ریاحی در رابطه با «فاصله گذاری»/عکس

منبع: آرگا

179

1399/1/22

19:36


کتایون ریاحی از جمله بازیگران باسابقه و معروف سینما و تلویزیون کشورمان می باشد. او در پست جالبی که منتشر نمود در مورد طرح جدید فاصله گذاری نوشت و نظر متفاوت و خاصش را بیان نمود.

کتایون ریاحی بازیگر با سابقه کشورمان در مورد «فاصله گذاری» عکسی قدیمی از خودش را منتشر نمود و همچنین نوشت:

«فاصله گذاری اصطلاحی که این روزها بسیار بکار گرفته می شود و مردم را به لحاظ اجتماعی از یکدیگر دور کرده است. در واقع درد مشترکی است که منجر به همدلی ملت های جهان می شود، زیرا که مهمان ناخوانده این ویروس کوچولو آمده تا درس های بزرگی به ما انسان ها بدهد، چون به یک چشم می نگرد. اما آیا می دانید فاصله گذاری در هنر مفهوم ژرف و زیبایی دارد؟

در موسیقی، نقاشی و به ویژه در تاثر که به یک مرحله عرفانی مانند است. توضیح دقیق آن را به عهده اساتید می گذارم. در تجربه بازیگری زمانی که از قالب نقشی به نقشی دیگر یا از عمق حسی به حسی دیگر، عبور باید کرد بازیگر نیازمند یک فاصله گذاری درونی است که در واقع باید در ذهن درنگ کند، خود را ببیند، از هر نظر بسنجد و سپس حس و نقش دیگری را که داستان می طلبد را به اجرا در آورد.

حال که طبیعت فرصتی نصیب کرده که در جهان انفجار اطلاعات، علم، تکنولوژی در آمیخته با انبوه دروغ های تزویرهای سیاست، خرافات، همراه مد و جنگ و مهاجرت هزاران ملغمه پر آشوب …. لحظاتی از حرکت باز ایستیم. از همه خواهش می کنم حال که به اجبار فاصله گذاری را تجربه می کنید. فرصتی غیمت است برای لحظاتی سکوت، تفکر و انتخاب زندگی و جهانی که شایسته انسان باشد برای ساختن فرداهای زیبا و سلامتی و صلح برای همه موجودات در آغوش امن مادر زمین.

نظر کتایون ریاحی در رابطه با «فاصله گذاری»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو