بیوگرافی سید محمد موسوی

اگر اهل ورزش والیبال باشید جتما سید محمد موسوی را می شناسید. البته نام خانوادگی او دنباله هم دارد و با عراقی همراه است: سید محمد موسوی عراقی.

این مطلب از پارسی نو را اختصاص داده ایم به بیوگرافی سید محمد موسوی و سعی کرده ایم تا به صورت کامل زندگی نامه او را گردآوری و منتشر کنیم. از جمله به آدرس اینستاگرام سید محمد موسوی اشاره کرده ایم و در مورد ازدواج سید محمد موسوی هم از زبان این بازیکن مطالبی را می توانید مشاهده کنید. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی کامل سید محمد موسوی

در ابتدای بیوگرافی این والیبالیست باید بدانید که نام کامل او سید محمد موسوی عراقی است و نام مستعار او هم سید هیرو است. وی در تاریخ ۳۱ مرداد سال ۱۳۶۶ در دزفول به دنیا آمده است. وی عضو تیم ملی والیبال مردان ایران است و بازی های درخشانی هم داشته است.

موسوی دارای ۲۰۰ سانتیمتر قد است و ۸۵ کیلوگرم وزن دارد و در پست مدافع وسط / سرعت زنی بازی می کند و در حال حاضر در تیم اولشتین بازی می کند.

او دارای مدرک دیپلم است و سالها است که دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته تربیت بدنی است. وی دارای دو خواهر است که آنها هم والیبالیست هستند. مادر سید محمد موسوی خانه دار است و پدر او هم معلم ورزش است که بازنشسته شده است.

سید محمد موسوی عراقی

او گفته است که ۹ سال سن داشتم که برای نخستین بار به توپ والیبال دست زدم، او اضافه کرده است که پیش از آن صرفا والیبال رو می دید چرا که پدرم والیبال بازی می کرد. به این ترتیب می توان گفت که او دارای یک خانواده والیبالیست است. موسوی اشاره کرده است که من هیچ وقت شاگرد درسخوانی نبودم و بیشتر دنبال ورزش بوده ام.

در مورد پسوند عراقی فامیلی سید محمد موسوی

همانطور که می دانید دنباله نام خانوادگی سید محمد موسوی، عراقی است. او در این مورد توضیح داده است که مدت ها برخی فکر می کردند که پسوند عراقی در دنباله نام خانوادگی من به اصالت عراقی من اشاره دارد، اما او گفته است که : اصالت پدری من اراک است و بر مبنی آنچه که شنیده ام به اراک، عراق عجم می گفتند. وی در ادامه گفته است که مادر من دزفولی است و من در دزفول به دنیا آمده و بزرگ شده ام.


ازدواج سید محمد موسوی

در مورد وضعیت تاهل سید محمد موسوی باید بدانید که او مجرد است و ازدواج نکرده است و اگر می خواهید در مورد همسر سید محمد موسوی از زبان خودش و در مورد زمان ازدواج او مطالبی را ببینید، ما را در ادامه همراهی کنید.

این بازیکن والیبالیست گفته است که ازدواج اتفاقی است که باید پیش بیاید. او گفته است که من هم به عنوان یک جوان دوست دارم این کار را انجام بدهم و ازدواج کنم، مادرم هم ماننده همه مادران آرزوی ازدواج فرزندانش را دارد و در این مورد چند سال است که پیگیر این موضوع است اما هنوز شرایط خودم را مناسب ازدواج نمی دانم.

موسوی گفته است که من بنا به کار و حرفه ام که ورزش است، مسافرت های طولانی مدت دارم که می بینم بچه های متاهل در این سفرها چقدر اذیت می شوند. بخصوص آنها که بچه دار هستند. از جمله فرهاد ظریف، فیاضی و مهدی مهدوی که گاهی فرزندانشان که تماس می گیرند، گوشی را روی بلندگو می گذارند و همه ما می شنویم که بچه پشت تلفن دلتنگی می کند و بعد از آن گریه می کند!

به این ترتیب سید محمد موسوی گفته است که من توانایی تحمل این موضوع را ندارم و شاید وقتی از رده تیم ملی خارج شدم و کارم به اصطلاح سبک تر شد، ازدواج کنم!

سید محمد موسوی اینستاگرام

از سید محمد موسوی بیشتر بدانید

محمد موسوی ورزش والیبال را از زمانی شروع کرد که سوم ابتدایی بود. او آموزش این ورزش را زیر نظر اساتیدی چون مسعود گلاب، سینا رستگاران و پژمان کریمی شروع کرد. به این ترتیب مسعود و پژمان نخستین مربییان او به شمار می روند.

این بازیکن جوان در سال ۱۳۷۷ با همراهی تیم دانش آموزان خوزستان در مینی والیبال ایران در رامسر حضور یافت. در آن زمان محمد کلاس پنجم ابتدایی بود و در آن بازی ‌ها به همراه تیم دانش آموزی موفق نشد که مقامی کسب کند. گفتنی است که مسعود گلاب در شکل‌گیری مناسب ورزش والیبال در موسوی نقش تاثیر گذاری داشته است و در واقع نخستین مربی حرفه‌ای او به شمار می رود.

نخستین سال حضور موسوی در لیگ برتر با تیم مخابرات اهواز بود. این بازیکن موفق با حضور در باشگاه ننر مخابرات اهواز در مسابقات لیگ برتر در مصاف با تیم پیکان به میدان رفت و با بازی خوبی که از خود ارائه داد موفق شد تا توجه سرمربی حریف را به خود جلب کند و در نتیجه توانست طی یک قرارداد سه ساله به تیم والیبال پیکان ملحق شد و بعدها با بازی‌ های قابل توجه خود توانست به تیم ملی نوجوانان و جوانان دعوت شود.

این را باید گفت که محمد موسوی جزء معدود بازیکنانی به شمار می رود که در اکثر مسابقات در تیم ملی حضور داشته است. محمد موسوی در مسابقات لیگ جهانی در سال ۲۰۱۳ و طی دو دوره بازی‌ های آسیایی و انتخابی المپیک از ستارگان تیم ملی ایران به شمار رفته است و بعد از لیگ جهانی سال ۲۰۱۳ بازی‌ های او به اوج خود رسید  به این ترتیب جایگاه خود به عنوان ستاره را حفظ کرد.

راز گردنبند نقره سید محمد موسوی

او گفته است که من یک زنجیر نقره دارم که چیزی نزدیک به ۱۰ سال است که آن را در گردنم دارم و خیلی هم آن را دوست دارم و اغلب مواقعی که در حال دفاع هستم و این زنجیر به صورتم برخورد می کند، حس خوبی به من می دهد.

راز گردنبند نقره سید محمد موسوی

محد موسوی گفته است که من لوک خوش شانس هستم و در این مورد توضیحات بیشتری داده است. او گفته است که مثلا در شلوغ ترین جاهای شهر که هیچ وقت جای پارک نیست به محض اینکه من در نظر داشته باشم که ماشینم را پارک کنم، خیلی زود یک جا خالی می شود و من می توانم ماشینم را پارک کنم.

موسوی اشاره کرده است که من در زندگی والیبالی هم خیلی خوش شانس بودم و آن را آنگونه توصیف کرده است که در ورزش والیبال طوری پیشرفت کرده ام و شانس من را همراهی کرده است که انگار رشد و پیشرفت من در والیبال شبیه به یک پازل از قبل طراحی شده بود.

 رستوران سید محمد موسوی

این بازیکن در کنار کار ورزش و بازی به عنوان یک والیبالیست، حرفه دوم هم دارد. او دارای یک رستوران است. رستوران ایتالیایی چیچو با مدیریت محمد موسوی در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده است. گفتنی است که موسوی وارد عرصه مدلینگ هم شده است و برای برخی از برنده ها از جمله برند رکسونا تبلیغ می کند.

اینستاگرام سید محمد موسوی

این روزها بسیاری از افراد صاحب نام در عرصه های مختلف از جمله در عرصه های هنر، سیاست، اقتصاد و… از طریق فضای مجازی با مخاطبان خود در ارتباط هستند. در این فضا اپلیکیشن های مختلف ارتباطی وجود دارد که مهمترین آنها اینستاگرام است و شاید بتوان گفت که محبوب ترین آنها به شمار می رود. علت این محبوبیت هم آن است که از طریق اینستاگرام می توان فیلم و عکس های زیادی را دانلود و انتشار داد.

به این ترتیب مخاطبان این افراد صاحب نام از این طریق می توانند جدیدترین عکس ها و یا فیلم ها در مورد فرد مورد نظرشان را مشاهده کنند. سید محمد موسوی در اینستاگرام دارای یک پیجی به آدرس seyedmohamadmousavi است که شما هم اگر طرفدار او هستید می توانید به این آیدی در اینستا مراجعه کرده و اطلاعات، اخبار و عکس های جدید در مورد او را دنبال کنید.

سوابق بازی های سید محمد موسوی

بازی های باشگاهی سید محمد موسوی

موسوی سابقه بازی در تیم‌ های لوله ‌سازی اهواز، پتروشیمی بندر امام، پیکان، داماش، گیتی پسند و کاله را در کارنامه ورزشی خود دارد و بعد از بازی در لیگ جهانی به تیم متین ورامین ملحق شد و در سال ۱۳۹۴ به تیم خوب بانک سرمایه تهران پیوست.

بازی های سید محمد موسوی در لیگ جهانی سال ۲۰۱۳

موسوی در آغاز این دوره از رقابت‌ ها در پوستر رسمی فدراسیون جهانی والیبال به عنوان نماینده ایران در پوستر ستارگان گروه ب جای گرفت. این بازیکن موفق در این دوره از مسابقات با میانگین ۱٫۱۶ امتیاز از دفاع در هر ست، موفق شد تا لقب بهترین مدافع روی تور رقابت ‌ها را از آن خود کند. موسوی در مجموع از ۱۹۷ تلاش خود در دفاع روی تور توانست تا ۴۷ امتیاز کسب کند و بعد از این موفقیت مهم، لقب هیروی ایرانی به محمد موسوی موسوی داده شد. او در پایان لیگ جهانی در ترکیب نهایی تیم منتخب قرار نگرفت و فدراسیون جهانی والیبال، دلیل این کار را انتخاب بازیکن از چهار تیم برتر این مسابقات اعلام کرد.

اینستاگرام محمد موسوی

محمد موسوی پس از این لیگ جهانی در سال ۲۰۱۳ از سه تیم ایتالیایی پیشنهاد دریافت کرد که هیچ کدام از آنها را نپذیرفت.

سید محمد موسوی در جام جهانی ۲۰۱۵

محمد موسوی از جمله بازیکنانی است که در جام جهانی والیبال مردان در سال ۲۰۱۵ با تیم ملی ایران موفق شد تا به جایگاه هشتمی دست یابد. وی با عملکرد درخشانی که از خود  به نمایش گذاشت موفق شد تا اولین جایزه معتبر خود را در یک تورنمنت بین‌المللی به دست آورد. این بازیکن در بازی های جام جهانی توانست بعد از سباستین سوله به عنوان دومین مدافع میانی برتر مسابقات انتخاب شود.

جوایز و موفقیت های سید محمد موسوی

دست آوردهای ملی سید محمد موسوی

سید محمد موسوی و کسب مدال طلا در بازی‌ های آسیایی در سال ۲۰۱۸

سید محمد موسوی و کسب مدال طلا در بازی ‌های آسیایی در سال ۲۰۱۴

سید محمد موسوی و ۲ بار کسب مدال طلا قهرمانی والیبال آسیا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳

سید محمد موسوی و کسب مدال نقره قهرمانی والیبال آسیا در سال ۲۰۰۹

سید محمد موسوی و کسب مدال نقره در بازی ‌های آسیایی در سال ۲۰۱۰

سید محمد موسوی و ۲ بار کسب مدال طلا جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰

سید محمد موسوی و کسب مدال برنز مسابقات زیر ۲۱ سال جهان در سال ۲۰۰۷

سید محمد موسوی و کسب مدال طلا والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۶

سید محمد موسوی و کسب مدال نقره والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۴

سید محمد موسوی و کسب مدال طلا قهرمانی جوانان پسر آسیا در سال ۲۰۰۵

دست آوردهای باشگاهی سید محمد موسوی

سید محمد موسوی و کسب مدال برنز قهرمانی باشگاه ‌های جهان در سال ۲۰۱۰

سید محمد موسوی و ۶ بار کسب مدال طلا قهرمانی باشگاه‌ های آسیا در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰(پیکان)، ۲۰۱۳(کاله) و ۲۰۱۴(متین)

سید محمد موسوی و ۶ بار کسب مقام قهرمانی لیگ برتر ایران در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۲۰، ۲۰۱۱ (پیکان)، ۲۰۱۳ (کاله)، ۲۰۱۴ (متین)، ۲۰۱۵ (پیکان) و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ (بانک سرمایه).

وزن سید محمد موسوی

دست آوردهای فردی سید محمد موسوی

سید محمد موسوی چهره مردمی والیبال مردان ایران سال ۱۳۹۷ در برنامه نود

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در مسابقات انتخابی المپیک تابستانی سال ۲۰۱۶

سید محمد موسوی دومین مدافع میانی در بازی های جام جهانی سال ۲۰۱۵

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در بازی های قهرمانی باشگاه ‌های آسیا در سال ۲۰۱۴

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی درباز های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در بازی های قهرمانی باشگاه ‌های آسیا در سال ۲۰۱۳

سید محمد موسوی دومین مدافع میانی در مسابقات انتخابی المپیک تابستانی سال ۲۰۱۲

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در بازی ‌های آسیایی سال ۲۰۱۰

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه ‌های جهان در سال ۲۰۱۰

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۹

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در مسابقات انتخابی المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌ های آسیا در سال ۲۰۰۷

سید محمد موسوی بهترین مدافع میانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۶

سید محمد موسوی بهترین اسپک زن در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۰۵