دو روش برای حذف شمع از سطح فرش

منبع: نوداد

157

1399/1/23

13:48


همه عاشق محیط گرم و صمیمی هستند که نور شمع فراهم می کند، اما تا زمانی که موم شمع بر روی فرش زیبای شما فرو بریزد. دانستن چگونگی از بین بردن موم از سطح فرش برای هر فردی که در منطقه ای مستعد خاموشی زندگی می کند، ضروری است.

ریختن موادی مانند شمع و وکس بر روی فرش و قالیچه می تواند صحنه ی ناخوشایند و ناامید کننده ای برای ما بوجود بیاورد. اما نیازی به نگرانی نیست زیرا شما می توانید علاوه بر استفاده از خدمات ما در بهترین قالیشویی مشهد، این کار را در خانه نیز انجام دهید. 

روش اول

موارد مورد نیاز: پاک کننده قوی فرش، اتو، پارچه های تمیز، کارد کره خوری

مرحله 1 : نحوه خارج کردن موم از فرش: خراش دادن

لازم است در ابتدا مواد خود را جمع کنید. اولین قدم برای تمیز کردن موم، خراشیدن هر نوع موم سخت شده است. برای این کار بهتر است از یک کارد کره خوری استفاده کنید و به آرامی تمامی خرده موم ها را از سطح فرش خراش دهید. بعد از بکارگیری کارد برای خراشیدن موم ها کافی است با استفاده از یک جاروبرقی خرده ها را از روی فرش جمع کنید.

مرحله 2 : فرش را اتو کنید

یک پارچه پنبه ای سفید را مرطوب کنید و سپس آن را به نصف تا کنید و روی موم قرار دهید. برای مدت زمان 10 ثانیه اتو را روی پارچه فشار دهید و سپس از روی آن بلند کنید. گرما می تواند موم را از فرش و داخل پرزهای آن بیرون بیاورد. این کار را در صورت نیاز تکرار کنید. (ممکن است مجبور شوید تا 30 ثانیه نیز اتو را بر روی آن نگه دارید)

اگر پارچه خشک شد، آن از سمت دیگرش مرتب کنید و اگر با موم لکه دار شد، یک پارچه دیگر را امتحان کنید. اتوی خود را در دمای پایین روشن کنید. این مسئله مهم است زیرا اگر اتو خیلی داغ باشد، الیاف فرش شما می توانند ذوب شوند!

مرحله 3 : از یک تمیز کننده قوی فرش کمک بگیرید

پاک کننده فرش را بر روی لکه شمع اسپری کنید و با یک پارچه سفید تمیز آن را خشک کنید، سپس بگذارید فرش در معرض هوا خشک شود. (فرش تا زمانی که کاملاً خشک شود کمی تیره تر به نظر می رسد). لکه های تیره ممکن است نیاز به شستشوی چندین باره داشته باشند و در صورت نیاز قالیشویی مشهد می تواند برای از بین بردن کلی لکه ها به کمک شما عزیزان بیاید.

روش دوم

مواد مورد نیاز: کیسه یخ یا یک بسته یخ، اتو، پارچه تمیز یا دستمال توالت، پاک کننده فرش یا الکل ضد عفونی کننده، چاقو کره خوری، جاروبرقی (سشوار نیز می تواند در خارج کردن موم از فرش موثر باشد کند)

مرحله 1 : موم را منجمد کنید

 یک کیسه پلاستیکی از مکعب های یخ، یک بسته یخ یا حتی گوشت یخ زده را روی موم قرار دهید. بهتر است بسته یخ را در یک پارچه بپیچید تا موم خیس نشود. هدف از انجام آن، این است که موم را تا حد امکان سرد کنید تا راحت تر از الیاف فرش بلند شود.

مرحله 2 : موم را خراش دهید

هنگامی که لکه موم منجمد شد و یا یخ کرد، از چاقوی خود استفاده کنید موم شمع تا حد ممکن از فرش جدا شود. اگر خوش شانس باشید، می توانید تمام موم را تنها به وسیله چاقو بردارید و مستقیم به مرحله چهارم بروید. با این حال، اگر موم هنوز باقی مانده باشد، به مرحله سوم بروید.

مرحله 3 : لکه را آماده کرده و اتو کنید

یک پارچه حوله ای را روی لکه موم شمع قرار دهید. به دمای پایین اکتفا کنید و از تنظیم بخار استفاده نکنید. به آرامی اتو را روی پارچه بکشید و ببینید که گرما چطور موم شمع را به پارچه جذب می کند. این کار را چند با تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مرحله 4 : فرش را تمیز کنید

اکنون زمان تمیز کردن فرش فرا رسیده است. با استفاده از محلول های تجاری یا الکل ضد عفونی کننده، قسمت های باقی مانده موم یا رنگ آن را از سطح فرش خارج کنید و با یک پارچه سفید تمیز لکه ها را از بین ببرید.

مرحله 5 : فرش را با جاروبرقی، جارو کنید

پس از خشک شدن فرش، می توانید با استفاده از جاروبرقی فرش خود را از تمامی خرده موم های باقی مانده تمیز کنید. بعد از اتمام جارو کردن خواهید دید که گویا لکه موم هرگز بر روی فرش شما چکه نکرده است!

بیرون آوردن و پاک کردن موم شمع از فرش بسیار آسان تر از آن چیزی است که فکر کنید، اما اگر این لکه مدت زمان طولانی بر روی فرش یا قالیچه شما باقی بماند قطعا کار دشوار خواهد شد. از آن پس می توانید از تجربه همکاران ما در قالیشویی آنلاین مشهد در این زمینه استفاده کنید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو