سالار قاسمی اظهار کرد: ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید آغاز شده و آنها می‌توانند با مراجعه به  سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای ثبت نام در این سامانه، از کد ملی دانش‌آموز به عنوان نام کاربری استفاده می شود و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه  نیز رمز ورود به سامانه ثبت نام کتاب است.

این مسئول توضیح داد: با تکمیل فرم ثبت نام کتب درسی و انتخاب بسته مورد نظر، پرداخت هزینه کتاب‌های درسی دانش آموزان با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم " اینترنتی " است، صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به چگونگی توزیع کتاب‌های درسی گفت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: کتاب‌های درسی دوره اول متوسطه برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم از کتاب فروشی‌های مجاز قابل تهیه بوده و زمان دریافت کتاب‌ها، شهریور امسال است.

وی افزود: اگر داوطلبی امکان ثبت سفارشی کتاب در سایت را ندارد می‌تواند از طریق مدیران مدارس این فرآیند را انجام دهد به این صورت والدین با پرداخت هزینه کتاب های درسی به مدارس فرآیند ثبت سفارش کتب درسی ۹۹ - ۱۴۰۰ را به مسئولین مدرسه واگذارمی‌کنند.