رفع غبغب با چند روش خانگی ساده

رفع غبغب با چند روش خانگی ساده


منبع: آرگا

139

1399/1/23

16:08


رفع غبغب را می توان با انجام چند تمرین ورزشی انجام داد. ورزش به سفت شدن عضلات هر ناخیع با توجه به نوع تمرین می پردازد. با از بین بردن این اختلال زیبایی گردن را به خود هدیه می دهید که در نهایت به خوش فرم شدن صورت و چهره می پردازد

برای از بین بردن غبغب روش های بسیاری وجود دارد که می توان با بهره گیری از چند حرکت ورزشی آن را به خوبی انجام داد. غبغب را می توان بیشتر در نواحی گردن مشاهده کرد که به وجود آمدن آن به عوامل بسیاری وابستگی وجود دارد. همچنین قابل به ذکر است که این اختلال فقط در نواحی مخصوص به وجود می آید.

برای رفع غبغب و از بین بردن آن چند روش طبیعی و کار ساز در این بخش از مجله آرگا بیان کرده ایم. قابل ذکر است که در این مطلب با اختلال غبغب و علائم و نشانه های آن و زمان مراجعه به پزشک آشنا خواهید شد، پس بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

معرفی اختلال غبغب

معرفی اختلال غبغب

غبغب را می توان انتهایی ترین قسمت چهره بیان کرد، منطقه ای در اطراف چانه و فک پایینی وجود دارد، این عارضه در زنان به شکل مثلث و در مردان به صورت مربع بروز پیدا می کند. برخی افراد نیز هستند که با دارا بودن عارضه غبغب، هیچ نشانه ای در چهره خود ندارند و عوامل بروز آن به شرایط دیگری نیازمند می باشد.

اختلال غبغب را می توان، نوعی بیماری مربوط به ماهیچه های چهره و وجود چربی های انباشته شده بسیار، بیان کرد. در این حالت چربی بسیاری در این ناحیه رشد می کند که اثر مستقیم در زیبایی چهره دارد. همچنین در توضیحی دیگر از غبغب می توان گفت که چربی ها در لایه زیرین فک با دیگر ماهیچه ها، حالتی هم سطح دارا می باشد که انباشته شدن بسیار آن، در نهایت به شل شدن و افتادگی قسمت پایینی فک منجر می شود.

عوامل عمده در بروز غبغب

در عوامل اساسی که در شکل گیری غبغب نقش دارد، می توان به بالا رفتن بیش از حد وزن و سبک زندگی ناسالم اشاره کرد. در این مورد قابل به ذکر است که با بالا رفتن سن ، قسمت هایی از پوست که ویژگی ارتجاعی را دارا می باشند، این قابلیت را در خود از دست می دهند. ماهیچه و عضلانی که به طور پیوسته فعالیت های مناسب را نداشته باشد، به مرور زمان حالت افتادگی پیدا می کنند. در این موارد می توان به عضله پلاتیسما اشاره کرد که از زیر فک تا وسط گردن ادامه دارد. همچنین کاهش وزن بسیار به صورت ناگهانی در شل شدن و افتادگی پوست اطراف ناحیه گردن بسیار موثر می باشد.

عارضه غبغب

عدم کنترل وضعیت سبب چه اتفاقی می شود؟

اگر روند رفع غبغب به مشکل بر بخورد و در درمان آن نیز سهل انگاری شود، قایل به ذکر است که در از بین رفتن تعادل چهره نقش به سزایی را انجام می دهد. علاوه بر موارد گفته شده، فرد در این چنین حالت قادر به بیان احساسات خود نیست و در هنگام صحبت کردن و حتی خندیدن چهره نا خوشایندی را به نمایش می گذارد. همان طور که می دانید، غبغب لایه ای انباشته از چربی است که گاه حالتی نازک و گاه حالتی ضخیم دارد.

به صورت طبیعی، کسی مایل نیست که اختلال غبغب را تجربه کند، و همان طور که بیان شده است، این اختلال با اضافه وزن و چاقی مفرط رابطه مستقیم دارد. این اتفاق در کاهش اعتماد به نفس فرد تاثیر بسیار می گذارد که در برخی موارد عوامل دیگری را نیز با خود همراه می کند. بیماری هایی همچون خر و پف در خواب، سختی در تنفس و سکته مغزی را می توان از موارد این بیماری بیان کرد. همان طور که قابل مشاهده است، کسی دوست دار ابتلا به آن نیست و همچنین افراد مبتلا به رفع غبغب خود می پردازند.

طبقه آنچه که تاکنون مطالعه کردید، این لایه سراسر چربی است که برای رفع نیازمند صبر و تحمل بسیار می باشد. بر همین روال، در نهایت نتیجه خوشایند را دریافت خواهید کرد.

اختلال غبغب به چه معناست

عوامل بروز غبغب

غبغب به دلیل انباشته شدن چربی بسیار در نواحی زیر پوست ایجاد می شود. همان طور که قابل به ذکر است؛ چربی در قسمت غبغب و نواحی بالایی گردن بسیار تجمع می کند که اغلب با شل شدن و افتادگی همراه می باشد. این نواحی که به شکل توده دیده می شود، اغلب به اسم چربی دوم معرفی می شود. در عوامل بروز این بیماری ژنتیک و وراثت، ساختار بدن اثر گذار می باشند که برای رفع غبغب نیازمند دارو و درمان های منحصر می باشد. همچنین در این رابطه عوامل شایع دیگری وجود دارد که در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد.

  • بالا رفتن وزن و یا از دست دادن آن به صورت ناگهانی

در زمان بالا رفتن وزن به صورت ناگهانی و مصرف مواد غذایی بیش از حد نیاز بدن، انرژی هایی که بر اثر این تغذیه به وجود می آید به خوبی مصرف و سوزانده نمی شود. در این فرایند چربی ها به کل بدن سرایت می کند و با انباشتگی در برخی نواحی چاقی و اضافه وزن را با خود همراه می کند. نواحی پوستی چانه و گردن که بسیار ظریف و نازک هستند با تجمع چربی ها در این منطقه به صورت افتادگی دیده می شود. در صورت تغییر شکل این قسمت از چانه چربی دوم یا همان غبغب تشکیل داده می شود.

همچنین در حالت دیگر اگر به صورت ناگهانی وزن خود را از دست بدهید قسمت هایی از بدن که ماهیچه های سفت را دارا بودند به سرعت شل و افتاده می شوند. به همین دلیل برای رفع غبغب باید از ذخیره شدن بیش از حد چربی در برخی نواحی از بدن جلوگیری کنید.

  • افزایش سن

در این رابطه قابل به ذکر است که با بالا رفتن سن ماهیچه ها از طریق می شوند و در این زمان غبغب در افراد بروز پیدا خواهد کرد. در این زمان ارتباط با بافته پوستی به طور قابل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. همانطور که گفته شد برای رفع غم قبل باید از تجمع بیش از حد چربی در زیر پوست جلوگیری کنید همچنین قابل ذکر است که زنان در بعد از یائسگی به مشکلات همچون وجود غبغب در نواحی گردن مبتلا خواهند شد.

رفع غبغب

  • تجمع سلول های چربی در نواحی چانه

همانطور که می دانید سلول های چربی در بخش های بسیاری از بدن قابلیت تجمع را دارند. برخی افراد که در قسمت چانه خود دارای چربی‌های اضافه هستند گاه به چشم غبغب در دیدگان افراد مشاهده می شوند. به طور کلی برای رفع غبغب بهتر است از اضافه وزن و تجمع چربی در نواحی همچون چانه و گردن جلوگیری شود.

  • نمک

همان طور که می‌دانید نمک در به وجود آوردن غبغب در چانه و گردن برخی افراد بسیار تاثیر گذار می باشد. طبق مطالعاتی که در کالج های داروسازی پاستور انجام شد، مشخصا در ایجاد افراد جدید و سالم تری نقش خود را به خوبی ایفا می کند. قابل ذکر است که در زمان مصرف نمک بدن نیاز به مصرف بسیاری از آب دارد. در این رابطه بهتر است بیان شود که مصرف نمک در ذخیره سازی آب و چربی در قسمت چانه بسیار تاثیرگذار است که در نهایت غبغب را در افراد به وجود می آورد. مصرف غذاهای همچون سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، نودل که دارای نمک بسیاری هستند از جذب مواد مغذی و ویتامین ها در بدن جلوگیری می کنند که در نهایت روند درمان و رفع غبغب را با مشکل مواجه می کند.

  • مواد غذایی شیرین

مصرف غذاهای شیرین به صورت افراط در بسیاری از خانم ها دیده می‌شود. طبیعی است که مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های گازدار دارای مقادیر بسیاری از شکر تصفیه شده هستند. همچنین قابل ذکر است که تغذیه بسیاری از شیرینی ها در ایجاد چربی در ناحیه صورت و گردن و در نهایت غبغب بسیار تاثیر گذار می باشد.

  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی

در انجام فرایند رفع غبغب قابل به ذکر است که باید از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی به شدت خودداری کنید. طبیعی است که با مصرف این موارد گفته شده آب و چربی به میزان بسیار بالاتر از حد طبیعی در بدن محبوس می شود. عوامل گفته شده علاوه بر افزایش روند پیری در ایجاد غبغب نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.

  • عدم فعالیت های ورزشی

ورزش و فعالیت های بدنی از انباشته شدن چربی و آب به صورت اضافی در بدن جلوگیری می کنند. قابل به ذکر است که ورزش نکردن لایه های انباشته شده در قسمت گردن را افزایش می دهد.

روش ها درمان غبغب

علائم شایع در اختلال غبغب

در ابتدای فرایند رفع غبغب باید نشانه علائم را به خوبی بررسی و شناسایی کنید. علائم شایع در بروز غبغب شامل موارد زیر می باشد.

  1. به وجود آمدن لایه های چربی به شکل ضخیم در قسمت چانه
  2. در ظاهر مشاهده می شود که دارای دو چانه هستید این اتفاق در هنگام صحبت کردن بسیار اتفاق می افتد.
  3. در هنگام خم شدن، چانه اضافی بسیار بزرگ تر از چانه حقیقی دیده می شود.
  4. همچنین چانه دوم ممکن است در زمان دراز کشیده و یا خم دیده شود.
  5. قابل به ذکر است که در برخی موارد، غبغب دارای نشانه های دیگری می باشد.

نکاتی که در رفع غبغب باید رعایت کنید

برای از بین بردن غبغب روش های طبیعی بسیاری وجود دارد که بدون نیاز مصرف قرص های شیمیایی و عمل جراحی می توانید به از بین بردن آن ها بپردازید. این روش های درمانی طبیعی را در ادامه این مطلب، مطالعه خواهید کرد.

  1. مصرف آب به صورت روزانه و مرتب
  2. استفاده از روغن جوانه گندم
  3. مصرف کره کاکائو
  4. مصرف نوشیدنی های طبیعی همچون چایی سبز
  5. مصرف ویتامین E
  6. استفاده از سفیده تخم مرغ
  7. گلیسیرین
  8. نوار چانه
  9. ملون
  10. شیر
  11. محدود کردن غذاهای شیرین و شور
  12. اجتناب از تنباکو و نوشیدنی های الکلی
  13. مصرف مبادی بسیاری از میوه و سبزیجات
  14. جویدن آدامس
  15. مصرف روغن زیتون
  16. بابونه
  17. انجام تمرینات تخصصی و ورزشی
  18. ماساژ چانه و گردن
  19. از دست دادن وزن اضافه بدن
  20. لایه برداری پوستی
  21. آرایش متناسب
  22. عوض کردن مدل موها برای به چشم نیامدن بسیار

درمان غبغب

چه افرادی در معرض ابتلا هستند ؟

در قسمت فوقانی این مطلب مطالعه کرد که چه افرادی در معرض ابتلا به عارضه غبغب هستند. با مروری دیگر بر این مطالب متوجه خواهید شد که افراد چاق و دارای اضافه وزن و همچنین زنان قبل از یائسه به عارضه غبغب مبتلا خواهند شد. قابل ذکر است که این بیماری دارای کمترین خطر در بین دیگر اختلالات موجود قرار دارد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که با پزشکان مربوطه مشورت و مراجعه کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

همانطور که تا کنون خوانده اید؛ غبغب ممکن است با اختلالاتی همچون خرو پف سختی در تنفس و سکته مغزی همراه باشد. اگر این اختلال در زمان مناسب شناسایی و شروع به روند بهبود پیدا نکند ممکن است عواقب بسیاری را در پی به همراه داشته باشد. بهتر است در زمان مشاهده هر یک از عوامل گفته شده، به پزشک مربوطه مراجعه کنید و مشوراتی در خصوص این رابطه انجام دهید. هر فردی بهتر از هر کس دیگر از وضعیت سلامتی خود باخبر است و می تواند اطلاعات مناسب را به پزشک دهید.

همچنین با مطالب گفته شده، به خوبی با نشانه و علائم مربوطه آشنا شدید که می توانید در صورت نیاز تصمیم درست را بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو