نقش اورژانس اجتماعی در ساماندهی کودکان خیابانی/ ارائه اقلام بهداشتی به کودکان خیابانی/ توزیع 25 هزار اقلام بهداشتی به کودکان خیابانی

81

1399/1/23

16:17


با شیوع ویروس کرونا در ایران شاهد افزایش کودکان خیابانی در سطح کلانشهرها هستیم چرا که متاسفانه این باور اشتباه در میان برخی از افراد وجود داشت که کودکان از ابتلا به این بیماری خطرناک و مرگبار مصون هستند اما این در حالی است که طبق گزارشات سازمان جهانی بهداشت، کودکان نیز به این ویروس مبتلا و حتی به کام مرگ نیز کشیده می شوند. از این رو انتظار می رود سازمان بهزیستی به عنوان متولی کودکان کار اقدام به ساماندهی این کودکان از سطح شهر کنند تا شاید از این وادی شاهد کاهش ابتلا و مرگ و میر در کودکان خیابانی باشیم.

نقش اورژانس اجتماعی در ساماندهی کودکان خیابانی/ ارائه اقلام بهداشتی به کودکان خیابانی/ توزیع 25 هزار اقلام بهداشتی به کودکان خیابانی

کاهش حضور کودکان خیابانی در ایام کرونایی

سرپرست آسیب‌دیدگان امور اجتماعی درباره فعالیت کودکان خیابانی در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: تعداد کودکان خیابانی نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته که انتظار می رود طی هفته های آتی با اجرای طرح جدید این تعداد نیز کاهش و یا به طور کامل ساماندهی شوند.

محمود علی­گو در گفتگو با خبرنگار بهداشت نیوز و با اشاره به مطلب فوق بیان کرد: ارائه بسته های بهداشتی به کودکان خیابانی یکی از اهداف اصلی سازمان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

توزیع اقلام بهداشتی به کودکان خیابانی

 

وی ادامه داد: توزیع 25 هزار اقلام بهداشتی به کودکان خیابانی، کودکان کار و همچنین خانواده های آنها می‌تواند نقش موثری در کاهش آمار اطلاعیه این دسته از افراد به کووید ۱۹ باشد.

علی­گو در ارتباط برنامه های بهزیستی  برای کودکان خیابانی و خانواده های آنها گفت: تا به امروز ۳۲ هزار پک مواد غذایی در سطح  کشور برای خانوادهای کودکان کار و خیابانی توزیع شده که مقرر شده تا دو مرحله دیگر نیز تا پایان فروردین ماه ادامه پیدا کند.

ارائه آموزش های لازم به کودکان و خانواده های آنها

وی در خصوص دیگر راهکارهای سازمان متبوعش برای کاهش ابتلا به ویروس کووید 19 در میان کودکان خیابانی اظهار داشت: یکی دیگر  از برنامه های سازمان بهزیستی به این کودکان ارائه آموزش های لازم به آنها و خانواده هایشان است که در این مورد نیز اورژانس اجتماعی کمک شایانی انجام داده است. از این رو انتظار می رود  با انجام آموزش­های مناسب  مشکلات پیش رو تا حد زیادی کاهش یابد.

علی­گو در ادامه افزود: بهبود وضعیت بهداشتی کودکان خیابانی می­تواند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا موثر باشد هرچند در گذشته نیز این کودکان از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نبودند بنابراین پیش بینی می شود از این طریق به راحتی بتوان شاهد ارتقای وضعیت بهداشتی و کاهش احتمال ابتلا به کرونا در میان کودکان خیابانی بود.

سرپرست آسیب دیدگان امور اجتماعی در ادامه تصریح کرد: ضدعفونی مراکز نگهداری کودکان خیابانی از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی برای مقابله و کاهش آمار ابتلا به کرونا در میان کودکان خیابانی است.

علی­گو در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر فروش اقلام بهداشتی توسط کودکان خیابانی گفت: متاسفانه فقر و نیاز مالی می تواند مهم ترین انگیزه و دلیل انجام این کار توسط کودکان خیابانی باشد.

وی در خصوص کودکان کار و ساماندهی آنها در ایام شیوع ویروس کووید 19 اظهار داشت: با تعطیلی کارگاه ها و برخی از شرکت ها شاهد بیکاری کودکان کار هستیم که متاسفانه در برخی از موارد شاهد حضور آنها در سطح خیابان ها و یا کوچه ها هستیم که این مساله نیز می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد از این رو پیش بینی می شود با آموزش های لازم حضور کودکان کار و خیابانی نیز تا حد زیادی کاهش یابد.

نقش اورژانس اجتماعی در ساماندهی کودکان خیابانی

سرپرست آسیب دیدگان امور اجتماعی گفت: ساماندهی و ارائه اقلام و آموزش های بهداشتی به کودکان خیابانی توسط اورژانس اجتماعی صورت می گیرد بنابراین به علت کمبود نیرو شاید نتوانند به طور کامل تمام کودکان کار را تحت پوشش قرار دهند.

علی­گو در پایان خاطر نشان کرد: تا چند روز آینده طرح جدیدی از سوی رئیس سازمان بهزیستی ارائه خواهد شد که پیش بینی می شود در این صورت با کاهش چشمگیر کودکان کار و خبابانی در سطح خیابان ها باشیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو