آیا بینی شما با افزایش سن بزرگتر می‌شود؟

منبع: سیمرغ

80

1399/1/23

17:49


آیا بینی شما با افزایش سن بزرگتر می‌شود؟

آیا این حقیقت دارد که با افزایش سن، بینی نیز رشد می کند؟ آیا این یک عارضه افسرده کننده علاوه بر تمام معضلات پیری نیست؟ در این باره خبرهای خوب و بدی وجود دارد!

با افزایش سن بینی هم رشد می کند؟

خبر خوب: خیر بینی ما با افزایش سن رشد نمی کند! خبر بد: بینی ما دچار افتادگی و پژمردگی می‌شود.

در اینجا مقصر نیروی جاذبه است. از آنجاییکه کلاژن‌ها و الاستین‌ها در بدن شما شکسته می‌شوند، پوست کشیدگی و نرمی خود را از دست می‌دهد و کشش جاذبه می‌تواند باعث تخریب حالتهای بدن شود. سبب می‌شود نوک بینی به پایین متمایل شود، پلک‌ها دچار افتادگی شوند، گوش کش بیاید و آرواره و سینه به خود حالت بگیرد.

جاذبه حتی باعث می‌شود تا رگ‌ها متورم و بنفش شوند. رگهای نرمال در برابر نیروی جاذبه به خوبی مقاومت می‌کنند. در طول زمان که دیواره رگ‌ها ضعیف می‌شود، جاذبه سبب می‌شود رگها بخصوص در ناحیه ساق پا کش بیایند و متورم شوند.

بدون جاذبه ما از کره زمین به بیرون پرتاب می‌شویم، اما آیا راهی هست که از آسیب جاذبه کناره گیری کنیم؟ مثلا بی وزن شویم یا از تاثیر بی رحم آن بر بدنمان جلوگیری کنیم؟ جاذبه در کره ماه یک ششم زمین است اما چه کسی حاضر است در آنجا زندگی کند؟ یا شاید بخواهید به سفر فضایی بروید و در جاذبه صفر فضا معلق شوید اما برای جلوگیری از افتادگی پوستتان قادر به تامین هزینه این سفر نخواهید بود!

آیا بینی شما با افزایش سن بزرگتر می‌شود؟

بیایید از دید پزشکی به این قضیه بنگریم، ما انسانها برای تطابق و غلبه بر جاذبه خلق شده ایم، گیرنده‌های مکانیکی در ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و مفصل‌ها و قسمتهای مختلف گوش داخلی در بدن شما تعبیه شده تا بتوانید درست جهتگیری کنید، تعادل خود را حفظ کنید و در محیط زیست چابک و فعال باشید. به همین شکل، فشار بدن شما طوری است که مایعات و پلاسمای خون با توجه به جاذبه محیط در بدنتان توزیع شود. آناتومی و فیزیولوژی بدن ما برای این سیاره ساخته شده تا بتواند پروتئین‌ها و کربوهیدرات را هضم کند و ویتامین دی را از خورشید جذب کرده و بسوزاند.

حالا متوجه می‌شوید که چرا بی وزنی ممتد که برای بدن وضعیتی غیرطبیعی به شمار می‌رود، میتواند بر تمامی حالتهای بدن اثر مخرب ایجاد کند. ارگانهای حسی در گوش داخلی به حرکات به طرز متفاوتی پاسخ می‌دهند و این پاسخها باعث سردرگمی مغز می‌شوند و این سبب جهت گیری اشتباه و حالت تهوع خواهد شد. مایعات وارد قفسه سینه و سر شده و باعث خفقان و گرفتگی می‌شود و صورتی متورم با رگهای گردن بادکرده بوجود می‌آید. کمبود پلاسما باعث کم خونی می‌شود. اوضاع استخوان و ماهیچه‌ها وخیم می‌شود. توزیع مجدد مایعات پاهای شما را منقبض می‌کند و تصفیه کبد افزایش یافته و باعث تولید سنگ می‌شود.
پس مشاهده می‌کنید که در طول عمر کوتاهمان، جاذبه ما را شکل می‌دهد و سپس باعث دفرمه شدن ما می‌شود. همینطور که ما بسوی پیری می‌رویم، روابط پیچیده ما با جاذبه که بنیادی ترین نیروی طبیعت است، این تغییرات را حاصل می‌کند و در این میان بینی ما نیز از شکل خود میفتد! این هزینه ایست که باید بپردازیم، هزینه زندگی بر کره زمین.
 
 

بیشتر بدانید : جوش سر سیاه روی بینی را چگونه از بین ببریم؟



گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع:behlink.ir

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو