ماری جوانا باعث تشدید علائم کرونا می‌شود

منبع: برترین ها

82

1399/1/24

05:35


در دوران همه گیری کرونا، بسیاری از شایعات در سطح جوامع رواج یافته است و یکی از این شایعات این بود که در صورت مصرف ماری جوانا احتمال ابتلا به کرونا کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که محققان دریافته اند مصرف این ماده مخدر به تشدید علائم کرونا منجر می‌شود.

پایگاه خبری انتخاب : در دوران همه گیری کرونا، بسیاری از شایعات در سطح جوامع رواج یافته است و یکی از این شایعات این بود که در صورت مصرف ماری جوانا احتمال ابتلا به کرونا کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که محققان دریافته اند مصرف این ماده مخدر به تشدید علائم کرونا منجر می‌شود.

به نقل از سی ان ان، کیت مورتمن، رئیس بخش جراحی قفسه سینه در بیمارستان دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «اخیرا تصاویری از صدمات گسترده ناشی از کرونا در یک مرد ۵۹ ساله سالم را بررسی کردم که تا دو سه روز بدون علامت بود اکنون ریه‌های او در حال نقصان است و بیمار به دستگاهی نیاز دارد تا نفس بکشد. او ماری جوانا را امتحان کرده است.»

اگر در حال کشیدن سیگار‌های ماری جوانا هستید تا استرس خود را در طول بیماری کرونا ویروس کاهش دهید، متخصصان می‌گویند وقت آن است که دوباره فکر کنید. کشیدن ماری جوانا، حتی گاهی اوقات، خطر ابتلا به عوارض شدیدتر را افزایش می‌دهد پزشک متخصص ریه، دکتر آلبرت ریزو می‌گوید: «آن چه که در مجاری هوایی شما هنگام سیگار کشیدن وارد می‌شود در نهایت باعث ایجاد التهاب شود. این التهاب در مچاری تنفسی باعث تشدید علائم کرونا می‌شود و بنابراین، بله، احتمال ابتلا به عوارض بیشتر کرونا در شما وجود دارد.»

ممکن است بگویید، من تازه شروع کردم و زیاد سیگار نمی‌کشم پس چه ضرری دارد؟ دکتر میچل گلس، سخنگوی انجمن ریه آمریکا معتقد است آخرین چیزی که شما در طی یک بیماری همه گیر می‌خواهید این است که پزشک در تشخیص علائم شما مشکل داشته باشد. گلس گفت: «: Covid-۱۹ یک بیماری ریوی است. آیا واقعا می‌خواهید علائم التهابی ریه شما یک متغیر گیج کننده باشد؟ شاید شما بر اثر استعمال سیگار علائمی مشابه کروناویروس نشان می‌دهید.»

استعمال سیگار ماری جوانا پس از مدتی به ریه‌ها آسیب می‌رساند. نتیجه نهایی استعمال دخانیات بسیار شبیه به برونشیت مزمن است، که البته یکی از اصطلاحاتی است که ما برای بیماری انسداد مزمن ریه یا COPD استفاده می‌کنیم. بیماران در معرض مشکلات قلبی باید در استفاده از ماری جوانا احتیاط کنند. بیماران در معرض مشکلات قلبی باید در استفاده از ماری جوانا احتیاط کنند.

افراد سیگاری، مبتلایان به COPD و سایر بیماری‌های مزمن ریه و همچنین مبتلایان به آسم متوسط تا شدید از جمله افرادی هستند که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید Covid-۱۹ قرار دارند. بدترین سناریو‌ها برای ادامه تنفس خود به ونتیلاتور نیاز دارند. علائم آسیب ریه ناشی از استعمال دخانیات حتی فقط با چند سیگار می‌تواند در طی چند روز بروز پیدا کند. گلس می‌گوید نتایج آماری پژوهش‌ها درباره مصرف دخانیات نشان می‌دهد که حتی اگر شما فردی باشید که اخیرا سیگاری شده است، صرف سیگار برای ریه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

مصرف ماری جوانا باعث تشدید علائم کرونا و مشکل تشخیص بیماری می‌شود
گلس گفت: «ماری جوانا در دمای بسیار کمتری از سیگار‌های تجاری سوزانده می‌شود. به همین دلیل، فرد در حال استنشاق مقدار مشخصی از مواد گیاهی غیر منقول است؛ بنابراین گروهی از بیماران که ماری جوانا مصرف می‌کنند به طور فزاینده‌ای مستعد ابتلا به برونکواسپاسم یا سرفه هستند، زیرا آن‌ها مجاری تنفسی حساس تری دارند.»

از آنجا که سرفه خشک نشانه اصلی Covid-۱۹ است، هرگونه سرفه ناشی از مصرف ماری جوانا می‌تواند به راحتی این علائم را تقلید کند و تشخیص را دشوارتر کند. اما یک عامل دیگر نیز وجود دارد. همانطور که همه ما می‌دانیم، ماری جوانا نه تنها شما را آرام می‌کند، بلکه باعث توانایی عملکرد شما نیز می‌شود و اگر هنگام ابتلا به بیماری نیاز به فوریت‌های پزشکی داشته باشید هیچ فایده‌ای ندارد.

در سال ۲۰۱۸، بر اساس بررسی ملی مصرف مواد توسط سازمان بهداشت و درمان، بیش از ۴۳ میلیون آمریکایی در سن ۱۲ سال و بالاتر از ماری جوانا استفاده می‌کنند. بر اساس این مطالعه، اگر مصرف ماری جوانا شدید باشد حتی خاطرات لطمه می‌خورند و شما می‌توانید تاریخچه بیماری خود را بررسی کنید.

جسیکا هالسی، فعال حوزه ترک اعتیاد، گفت: «حدود چهار میلیون نفر مبتلا به "اختلال در مصرف ماری جوانا" هستند و اختلال در مصرف ماری جوانا می‌تواند یک عامل خطر برای عوارض ناشی از Covid-۱۹ باشد.»

بررسی سازمان ملی مواد مخدر نشان داد بیش از یک سوم بزرگسالان جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله در طول سال ۲۰۱۸ به همراه بیش از ۱۳ ٪ از بزرگسالان در سن ۲۶ سال یا بالاتر از ماری جوانا استفاده کرده اند. به گفته این مطالعه، مصرف ماری جوانا در میان سالمندان بالای ۶۵ سال به شدت در حال افزایش است، و خطرات جدی به همراه دارد. در اوایل سال جاری، مطالعه‌ای که در مورد افراد بزرگتر انجام شد، نشان داد که تعداد افراد معتاد به ماری جوانا به شدت در حال افزایش است. در سال ۲۰۰۶، فقط ۰.۴ ٪ از افراد بالای ۶۵ سال در سال گذشته از محصولات ماری جوانا استفاده کرده اند. براساس این مطالعه، تا سال ۲۰۱۸، بیش از ۴ ٪ از افراد سالخورده می‌گویند که اکنون از ماری جوانا استفاده می‌کنند.

گلس می‌گوید بسیاری از افراد برای تسکین اضطراب خود از ماری جوانا استفاده می‌کنند. افرادی که مواد مصرف می‌کنند در صورت تشدید علائم و مراجعه به نهاد‌های بهداشتی و درمانی باید صداقت داشته باشند و تعداد دفعات مصرف خود را اعلام کنند. وی گفت: «عقل سلیم می‌گوید که هر چیزی که بسوزد و حاوی ذرات یا مواد شیمیایی باشد، می‌تواند مجاری تنفسی شما را ملتهب کند. " "بنابراین شما می‌توانید بدن خود را قبل از آنکه مجبور به جلوگیری از عفونت شود و با ذرات خارجی مبارزه کند نجات دهید.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو